Rupert Murdoch vrea ca și motoarele de căutare să plătească pentru conținut

Giganții media sar la gâtul motoarelor de căutare

414
Giganții media sar la gâtul motoarelor de căutare - 55055df57e5c23d67dd957d1a4bd8b91.jpg
Magnatul de presă Rupert Murdoch și directorul executiv al agenției Associated Press, Tom Curley, militează pentru introducerea sistemului de plată pentru conținutul folosit de motoarele de căutare, care în prezent folosesc materiale jurnalistice fără a plăti, potrivit The Guardian.
În deschiderea World Media Summit din Beijing, Murdoch și Curley au ținut discursuri în cadrul cărora militau pentru introducerea sistemului de plată, avertizând că anumite companii, precum Google, vor fi obligate să plătească pentru conținutul editorial.
"Agregatorii și plagiatorii vor tre-bui să plătească în curând pentru folosirea conținutului nostru. Dar dacă nu profităm de mișcarea spre conținut plătit, creatorii de conținut vor fi cei care vor plăti prețul decisiv, iar cleptomanii vor triumfa", a spus Murdoch, care a acuzat motoarele de căutare de furt.
Nici directorul AP nu a fost mai puțin dur, amintind că creatorii de conținut au reacționat mai greu la exploatarea gratuită a știrilor. "Servicii web precum Wikipedia, YouTube sau Facebook au devenit destinații preferate ale clienților pentru știri de ultimă oră, înlocuind site-urile de știri tradiționale. Noi, creatorii de conținut, trebuie să acționăm rapid și decisiv pentru a relua controlul asupra conținutului nostru", spune Curley. Acesta a adăugat că agregatorii de conținut precum motoarele de căutare și bloggerii atrag audiență și venituri de la creatorii de conținut.
În urmă cu câteva zile, Tom Curley anunța că intenționează să includă noi produse premium, care vor putea fi rezervate și date în exclusivitate, pentru câteva zeci de minute, unui anumit client.
Problemele ridicate de cei doi vin în contextul în care grupurile de presă din SUA și Marea Britanie au inițiat o dezbatere amplă despre limita până la care poate fi făcut compromisul între audiență pe scară largă și conținut jurnalistic de calitate. Peste 500 de publicații și-au anunțat intenția de a introduce un sistem de plată pentru edițiile online, pe un portal unic inițiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face față concurenței neloiale din partea site-urile gratuite de știri.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.4143 secunde