Cum să faci față colegilor aroganți

509
Cum să faci față colegilor aroganți - 11deccolegiaroganti-1386785785.jpg
1. Încercați să nu etichetați acel comportament și nici să fiți excesiv de critic în descrierea sa, recomandă specialiștii Cariere.ro. Așadar, în loc să spuneți "Aroganța ta îi face pe ceilalți să evite să lucreze cu tine!", spuneți "Când le răspunzi oamenilor la telefon sau când vorbești cu un coleg, cuvintele pe care le adresezi și tonul tău sunt interpretate ca semne de aroganță. Poate că nu asta îți dorești, dar rezultatul este că oamenii evită să mai lucreze cu tine!".

2. Determinați-l pe colegul arogant să își asume problema respectivă. Întrebați-l care sunt, în opinia lui, consecințele comportamentului său și cum crede el că îl percep colegii, clienții și colaboratorii. Întrebați-l "Ce crezi că se întâmplă când oamenii te percep astfel?" și nu răspundeți voi în locul lui. Răspunsul trebuie să vină din partea lui, pentru că numai astfel va conștientiza că există ceva ce trebuie îmbunătățit în atitudinea și comportamentul său.

3. Oferiți-i ajutorul, dar nu rezolvați problema în locul lor. Este posibil ca angajatul respectiv să nu știe care sunt cauzele problemei, prin urmare este foarte important să îl ajutați să identifice acele aspecte din comportament care cauzează situații neplăcute. Puteți să îl ajutați prin training sau coaching, dar în niciun caz nu este rolul vostru să găsiți soluția. Întrebați-l ce acțiuni concrete ar putea întreprinde pentru a-și schimbă comportamentul și a-și îmbunătăți imaginea în față celorlalți.

4. Asigurați-vă că angajatul arogant înțelege că este vorba de o problema urgentă. Întrebați-l ce crede că s-ar întâmpla dacă nu își schimbă comportamentul. Ar trebui să înțeleagă că în lipsa unei acțiuni immediate, se poate ajunge la o evaluare negativă și, în final, la încheierea contractului de muncă. Atenție! Nu trebuie să îl amenințați, ci doar să îl determinați să înțeleagă gravitatea situației. De asemenea, s-ar putea să fie necesar ca și colegii arogantului să aibă nevoie de consiliere, pentru a ști cum trebuie să se comporte într-un astfel de context, pentru a evita bârfele și atitudine ostile, atât de contraproductive la orice loc de muncă.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 01 Februarie 2013
Stire din Actual : Hărțuită de colegi, s-a spânzurat
Pagina a fost generata in 2.4609 secunde