Debutanții fără modulul psihopedagogic nu vor putea veni la catedră

"Vocația de a fi profesor trebuie să o vezi din facultate!"

1811

Articole de la același autor

Tinerii care nu au cursuri psihopedagogice finalizate nu pot intra în învățământ. Aceștia nu vor avea dreptul să participe la examenul de titularizare de anul viitor. Măsura apare în noua metodologie de organizare a concursului de ocupare a posturilor în învățământ pentru anul școlar 2020 - 2021. 


Ministerul Educației Naționale a publicat, pentru consultare publică, Proiectul Metodologiei - cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar în anul școlar 2020 - 2021. Metodologia cuprinde condițiile pe baza cărora se pot angaja în învățământ persoanele doritoare, dar și noi reguli pentru cele care sunt deja în sistem. 
Astfel, conform propunerii reprezentanților Ministerului Educației, la înscrierea în concursul național de ocupare a posturilor didactice, catedrelor vacante sau rezervate în învățământul preuniversitar, denumit în continuare concurs național, absolvenții cu diplomă ai învățământului post liceal și universitar au obligația să facă dovada finalizării pregătirii psihopedagogice. În prezent, aceștia se pot angaja chiar dacă nu au încheiat modulul psihopedagogic. Ei au obligația ca, în termen de maximum un an de la încadrarea în învățământ, să finalizeze cursurile și să prezinte dovada. 


Se pare însă că sunt destul de mulți care "au uitat" fie să-și termine pregătirea în acest sens, fie să aducă diploma de absolvire. Tocmai de aceea, prin noua metodologie, dacă va fi acceptată în forma propusă de cei de la Ministerul Educației, este prevăzută și obligația Inspectoratului Școlar Județean de a lua la rând toate dosarele cadrelor didactice angajate în ultimii șapte ani și de a le verifica dacă au modulul psihopedagogic încheiat, și asta cât mai repede. 


"Până la data de 31 ianuarie 2020, inspectoratele școlare verifică dacă personalul de predare debutant care a finalizat cu diplomă învățământul universitar de lungă sau scurtă durată a absolvit programul de pregătire psihopedagogică prin modulele organizate de departamentele pentru pregătirea personalului didactic sau departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic sau dacă face dovada frecventării unui astfel de program de pregătire psihopedagogică", se arată în proiect. 
Ulterior, în cazul în care debutanții nu pot face dovada că au finalizat cursurile psihopedagogice până la data verificării, aceștia nu vor mai putea să susțină examenul de titularizare în învățământ. 


"Trebuie să recunoaștem că șchiopătăm la acest tip de pregătire!" 
Inspectorul școlar general de la Constanța, prof. Petrică Miu, consideră măsura de a limita accesul la catedră al tinerilor fără cursurile psihopedagogice încheiate este binevenită, mai ales că în felul acesta vor intra în sistem oameni cu vocație. 
"Este o stare de normalitate, până la urmă, e bine să știe că vrea să urmeze o latură profesională în domeniul educației, încă din facultate. Poate că în felul acesta se întărește și la nivelul universității această latură a pregătirii psihopedagogică, pentru că este foarte importantă. Rezultatele la concursurile de titularizare erau mai slabe și din cauza subiectului care cuprindea partea psihopedagogică. Astfel, un om când vine în sistem, să vină cu partea psihopedagogică foarte bună. El vine împlinit, cu totul. Trebuie să recunoaștem că noi șchiopătăm la capitolul de pregătire psihopedagogică și aici au fost și problemele notelor în concursurile de titularizare. Vocația trebuie să ți-o vezi din facultate: am sau n-am vocație. Pentru că te duci în sistem sau nu te duci, te duci în altă parte, la început de carieră. Nu stai să încerci să vezi dacă îți place după ce te-ai angajat!", este de părere șeful Inspectoratului Școlar Județean Constanța. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0911 secunde