Viață de școlar fără teme. O utopie sau un viitor pentru elevii români?

1200
9
Viață de școlar fără teme. O utopie sau un viitor pentru elevii români? - fotofondteme1-1510153267.jpg
"Am făcut trei ore teme", "Am de rezolvat 30 de exerciții la matematică pentru mâine", "Am renunțat la sport pentru că nu ne descurcam și cu temele pentru la școală și cu antrenamentele zilnice". Astfel de fraze auzim în fiecare zi în jurul nostru. Temele au ajuns sperietoarea școlarilor, dar și a părinților, mai ales la clasele primare  și gimnaziale. 


Copiii au din ce în ce mai multe teme, se plâng părinții, și, din această cauză, nu pot face și alte activități, pe timpul zilei, cu atât mai puțin, sport.


Pornind de la aceasta, Ministerul Educației Naționale și Institutul de Științe ale Educației organizează, până pe 20 noiembrie 2017, o consultare națională privind regimul temelor pentru acasă. Demersul se adresează actorilor educaționali din învățământul primar, gimnazial și liceal și presupune completarea unor chestionare online, elaborate în funcție de specificul a trei categorii de public: cadre didactice, elevi și părinți.


"Cercetarea are ca obiective identificarea unei noi abordări în ceea ce privește rolul acestor activități de învățare, respectiv corectarea unor disfuncționalități semnalate. Astfel, datele ce urmează a fi colectate vor permite identificarea stării de fapt în privința temelor pentru acasă și vor contura variante de ameliorare a eventualelor derapaje prin adoptarea unor instrumente de reglementare", explică ministrul Educației, Liviu Pop.


Experimente și concluzii


Cei mai vehemenți sunt părinții, care consideră că nu este normal ca un copil să muncească cinci, șase ore la școală și apoi să mai facă încă trei ore de teme acasă. 


"Copiii din ziua de azi ajung să muncească mai mult decât părinții. Temele le ocupă foarte mult din zi și nu le mai rămâne timp liber pentru a face sport sau alte activități care le fac plăcere, hobby-uri, sau chiar să se joace. Sunt totuși copii. La un moment dat, ajung la epuizare", ne-a povestit Irina Iancu, din Constanța.


Alții spun că nu sistemul este vinovat, ci chiar învățătorii și profesorii. "Cred că aici primii care ar trebui să înțeleagă că nu este normal ca elevii să aibă 30 de exerciții la matematică, de pe o zi pe alta, sunt chiar profesorii. S-a ajuns prea departe. Toți vor să vadă rezultate, vor concursuri, vor să se afirme, dar asta pe munca elevilor. Bieții copii, li se ridică ștacheta permanent. Însă nu sunt toți matematicieni și nici studenți la Litere", ni s-a mai plâns o mămică.


Reamintim că, anul trecut, tot pe vremea asta, conducerea Școlii nr. 39 "Nicolae Tonitza" din Constanța lansa un experiment inedit: "Școala fără teme". Două săptămâni în care elevii nu au primit teme pentru acasă. Însă, la final, deși profesorii recunosc că au avut multe de învățat din această experiență, s-a revenit la sistemul cu teme. 


"Vom continua, dar nu fără teme, în schimb, ne-am învățat lecția și, personal, simt că m-am schimbat. E clar că trebuie schimbat ceva la ora mea de română și la ceea ce face copilul acasă!", a declarat atunci prof. Nicoleta Bercaru, directorul Școlii nr. 39.


Părinți care susțin temele


Au fost, însă, și opinii negative, care au susținut că temele au un rol foarte important și dacă se va renunța la lucrul acasă tot copiii vor avea de pierdut. 


"Nu cred că este o idee bună, având în vedere cât de răzvrătită este generația copilului meu și cât dezinteres manifestă părinții pentru educația exemplară pe care ar trebui să le-o ofere celor mici. Prin sarcinile date de un cadru didactic, adică acele teme, există o șansă de completare a bagajului intelectual al unui copil. Lipsa temelor, însă, după părerea mea, îi va responsabiliza mai mult pe elevi. Important este ca și acestea să fie dozate corespunzător", consideră o altă mămică.


Nu ezitați să vă spuneți părerea despre teme. Nu se solicită date personale, iar răspunsurile centralizate sunt confidențiale și vor fi utilizate exclusiv în scopul consultării. Chestionarele sunt disponibile la adresele următoare. 


Cadrele didactice pot răspunde la întrebări pe adresa https://www.surveymonkey.com/r/teme_cadre_didactice, elevii, la adresa https://www.surveymonkey.com/r/teme_elevi, iar părinții la adresa https://www.surveymonkey.com/r/teme_parinti.


Comentează știrea

ioana
9 noiembrie 2017
teme

da ar trebui teme,dar nu cantitate mare si ca adult intepenesti pe scaun daca ai o munca la birou

UN TĂTIC
9 noiembrie 2017
Unei mămici responsabile

,,Bieții copii, li se ridică ștacheta permanent. Însă nu sunt toți matematicieni și nici studenți la Litere", ni s-a mai plâns o mămică"! Absolut de acord, Europa are nevoie de căpșunari, mulgători, gunoieri..... Ce atâta învățătură? Sunteți o mămică exemplară, puteți fi mândră și optimistă în legătură cu viitorul copiilor dumneavoastră!

Augusta
9 noiembrie 2017
Teme

Am incercat sa accesez acest link pentru a mi sustine parerea, (https://www.surveymonkey.com/r/teme_parinti) dar nu functioneaza. Sunt de parere ca temele pentru acasa, daca sunt in volum mare, nu mai ajuta copilul sa isi completeze "bagajul", dimpotriva, fiins deja obosit de la scoala, unde pe langa problemele materiilor predate, mai are de intampinat si probleme de socializare, cu copii rautaciosi si invatatori care nu acorda timp si importanta pentru a le rezolva. Temele facute pe un fond de oboseala si stres, nu ajuta cu nimic, capacitatea de a retine aceste informatii pe termen lung este redusa. Noi nu vrem ca ai nostri copii sa retina o informatie doar pana la test, sau doar pentru un semestru, scopul educatiei este de a-i invata pe copii sa gandeasca logic, sa acumuleze informatii care sa il ajute atunci cand va deveni adolescent si uleterior adult. Dar, asa cum spune si articolul, cred ca este o utopie...

D
9 noiembrie 2017
Teme

Esenta sistemului de învățământ finlandez, care prin anii '60 era printre codași, este: fără teme acasă! Acum Finlanda este numărul unu in lume dpdv al sistemului de educație și multe țări o iau drept exemplu... PS Pentru cititoarea care infierează cu mânie intelectuală căpșunarii și gunoierii: Stimată doamnă, o societate normală nu poate avea doar medici, avocați, etc. din simplul motiv că i-ar mânca șobolanii strânși in maldărele de gunoi necolectate... Poate că o reformă a sistemului de învățământ(care e perimat 100%) ar mai putea salva ceva...

D
9 noiembrie 2017
Erata

Era vorba de un tătic revoltat, asa ca reformulez: Stimate domn...

D
9 noiembrie 2017
Teme

Finnish school https://youtu.be/FJR9z_LHniI

adriana
9 noiembrie 2017
teme

apropo de tatic,sa vada ca si constanta a ajuns ca si unele orase din moldova,adica avem vagabonzi si hoti printre minori si pe parinti nu-i intereseaza si ai nostri,mai ales pe vremea lui ceausescu invatam si eram plafonati la fel ca si acum,cu toate ca pe vremea aceea aveam un loc de munca, azi poti sa faci o tona de scoala ca multi stau acasa sau in cel mai rau caz sunt vanzatori,daca nu au parinti care sa le cumpere un loc de munca

Ctistina
9 noiembrie 2017
Niculae Mihaela

Am rămas fără bani, doamna director ne baga in datorii, ce teme ce alte alea, când faceti un articol cu sc5??

DODO
10 noiembrie 2017
sentimentalism pagubos

nu-i mai victimizati atit ca nu se omoara cu invatatul , doar f f putini fac asta si astia vor ajunge departe restul ...cu nasul non stop in telefoane si tablete Cind joaca pe calculator nu obosesc ? de aceea nu pot scoate o fraza si habar nu au de cultura generala De cite ori v-ati gasit odrasla relaxindu-se cu o carte de beletristica ?nu ma credeti ? faceti teste cu ei ( asta doar daca si si voi stiti ) Poate vreti si scoala on line ca asa da bine ca la americanii din Alaska sau mai bine ioc ! dovada sint perlele de la examene SI acum so pe mine !!!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6646 secunde