Vezi unde au dat-o în bară elevii constănțeni la evaluările naționale

1299
1
Vezi unde au dat-o în bară elevii constănțeni la evaluările naționale - testari-1318263194.jpg
Zilele acestea, la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, se centralizează rezultatele testelor de evaluare inițială, care trebuie predate Ministerului Educației până pe 15 octombrie.

În așteptarea conferinței de presă promise de ISJ, care va aduce la cunoștința constănțenilor date statistice cu privire la concluziile și pașii de urmat în vederea eficientizării învățării și, implicit, pentru evitarea catastrofelor precum cea de la bacalaureat, iată câteva rezultate.

Pe forumul ISJ Constanța, con-ducerea școlii din localitatea Ciobanu a "strecurat" cele mai frecvente greșeli întâlnite în testele de la română și matematică, pentru ciclul primar. Spre exemplu la clasa I, despărțirea cuvintelor în silabe sau identificarea poziției sunetului în cuvânt au fost cele mai frecvente greșeli, iar la clasa a II-a, s-a constatat omiterea literelor din cuvinte, cu precădere din grupurile de litere învățate. Dacă, la clasa a III-a, au avut probleme în identificarea cuvintelor care exprimă însușiri ori în alcătuirea unui text, la clasa a IV-a, au fost probleme cu scrierea corectă a ortogramelor, cu identificarea părților de vorbire studiate, cu transformarea vorbirii directe în vorbire indirectă, dar și cu transpunerea ideilor sub forma unui text.

La nivel gimnazial și liceal, un reprezentant al catedrei de mate-matică de la Liceul Teoretic "George Călinescu" a declarat că au fost numeroase greșeli de calcul în mod fundamental la algebră și geometrie, iar la limba română, un alt cadru didactic afirma că cele mai frecvente greșeli au fost la gramatică, respectiv în stabilirea formei corecte a anumitor cuvinte sau în folosirea semnelor de punctuație.

De la catedra de limba română a Liceului Teoretic "Callatis" din Mangalia, concluziile au fost cât se poate de convingătoare: elevii de gimnaziu folosesc un vocabular prozaic uneori, sporadic, ivindu-se abateri de la normele de exprimare corectă și cele de punctuație, nu toți relevă semnificațiile textului și nu cunosc structura textului argumentativ ori nu reușesc să înțeleagă cerințele.

v v v

Tot la nivel gimnazial se referă și concluziile unui profesor de matematică de la Colegiul Național "Mircea cel Bătrân", care a constatat că elevilor le lipsește exercițiul lecturii și se grăbesc să inter-preteze eronat enunțurile textelor problemelor.

Dar cum centralizarea se realizează în cea mai mare discreție, pentru a nu se ajunge la false ierar-hizări ale instituțiilor de învățământ sau la etichete gratuite, așteptăm ca inspectorul general Aliss Andreescu să aducă la cunoștința opiniei publice concluziile testelor de evaluare inițială realizate la nivelul județului Constanța. 

Comentează știrea

Ana
11 octombrie 2011
Evaluari

Copilul meu stie foarte bine sa foloseasca ortogramele corect dar la evaluare a uitat ce inseamna ortograme fiindca doamna invatatoare foloseste cuvantul 'ortograme"foarte rar, aproape deloc. Eu eram convinsa ca stie ce inseamna "ortograme",fiindca anul trecut i-am spus de multe ori.Anul acesta n-a repetat la scoala.La evaluare,i s-a cerut sa faca propozitii cu ortogramele dintr-un text.N-a stiut ce-s alea ortograme. Nu si-a mai adus aminte. Precizez ca este printre copiii buni din clasa. Deci evaluarile nu-s concludente

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3257 secunde