Vacanţă de primăvară de o lună, examenele în iulie. „Este bătaie de joc!”

Joi, 25 Martie 2021, 00:00
2401
Ministrul Educaţiei a reuşit să-şi pună toţi părinţii, elevii şi profesorii în cap, într-o singură zi. Anunţul că vacanţa de primăvară va fi prelungită şi că examenele naţionale vor fi decalate i-a luat pe nepregătite pe toţi, după ce Sorin Cîmpeanu anunţase în repetate rânduri că închiderea şcolilor este ultima soluţie. De data aceasta nu doar că a închis şcolile, dar a întrerupt şi activităţile în online, într-un an în care nu s-a făcut carte mai deloc.

Ministrul Educaţiei a anunţat marţi, 24 martie, că anul şcolar va fi prelungit cu două săptămâni şi se va încheia pe 2 iulie, în loc de 18 iunie, iar vacanţa de primăvară va fi de o lună de zile. Sorin Cîmpeanu a motivat decizia cu situaţia epidemiologică actuală, în condiţiile în care sunt tot mai multe îmbolnăviri cu noul coronavirus, considerând că e singura soluţie pentru a evita închiderea şcolilor, inclusiv pentru derularea simulărilor.

Astfel, vacanţa de Paști se va întinde de la 2 aprilie până pe 4 mai, iar elevii clasei a VIII-a vor termina cursurile pe 25 iunie, în loc de 11 iunie, cei de clasa a XII-a vor încheia şcoala pe 18 iunie, în loc de 4 iunie, iar Evaluarea Naţională va avea loc între 5 şi 8 iulie, după examenul de Bacalaureat, programat între 28 iunie şi 1 iulie.

Măsura îi nemulţumeşte însă pe părinţi, care consideră că o vacanţă de primăvară de o lună de zile va afecta iremediabil un an şcolar şi aşa sacrificat. „Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi a aflat din presă, cu stupefacţie, deciziile adoptate de Ministerul Educaţiei, fără o consultare prealabilă a partenerilor de dialog social. Nu înţelegem de ce într-un interval atât de scurt, Ministerul Educaţiei a luat o decizie cu impact negativ asupra unei generaţii de elevi, care vor susţine Evaluarea Naţională, sesiunea 2021, generaţie care a fost văduvită, de-a lungul celor nouă ani de studiu, de manuale şcolare, de o curriculă predată conform cerinţelor Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei. Această decizie luată pe genunchi arată o cruntă lipsă de viziune asupra interesului naţional, asupra aplicării principiilor calităţii în educaţie. Din păcate, cei care vor suporta şocul sunt chiar beneficiarii direcţi ai educaţiei, menţionaţi expres în lege. O vacanţă de primăvară, prelungită în mod forţat cu încă două săptămâni, va determina o ruptură în procesul educaţional, planificările profesorilor privind activitatea remedială vor fi date peste cap, aspecte ce vor determina creşterea dimensiunii lacunelor competenţelor nedobândite”, este de părere Iulian Cristache, reprezentantul asociaţiilor de părinţi.

„O bătaie de joc la adresa educaţiei!”

Nici reprezentanţii elevilor nu văd cu ochi buni schimbările. Asociaţiile de elevi condamnă atât prelungirea vacanţei de primăvară, cât şi decalarea Evaluării Naţionale. Acestea susţin că în aceste momente, mai mult ca niciodată, este nevoie de o predare efectivă, în special pentru elevii claselor terminale, care la sfârşitul acestui an şcolar vor susţine examenele naţionale, şi că singura soluţie care îi poate ajuta acum, în ultima parte a anului şcolar, este prezenţa fizică şi luarea tuturor măsurilor necesare în vederea recuperării şi acumulării materiei.

Elevii consideră că, în ciuda faptului că informaţiile se asimilează mai greu în mediul online, lipsa predării totale pe o perioadă de o lună ar însemna şi mai multe lacune, lucru care va fi clar vizibil în rezultatele obţinute la examenele naţionale. De asemenea, reprezentanţii elevilor sunt de părere că predarea se poate face totuşi online, dacă suspendarea cursurilor pentru cele două săptămâni se face în vederea scăderii numărului de cazuri, „soluţia” Ministerului Educaţiei nefiind cu adevărat justificată. Elevii consideră că o lună de pauză este de neacceptat în situaţia de faţă şi consideră măsura o bătaie de joc la adresa întregului sistem de educaţie.

„Solicităm Ministerului Educaţiei să nu pună pauză educaţiei pentru o lună, având în vedere nevoia strigentă de realizare efectivă a orelor de curs şi să ia măsurile necesare pentru ca în ultima parte a acestui an şcolar, educaţia să reprezinte cu adevărat o prioritate. De ce să luăm pauză o lună când avem foarte multă materie de recuperat? Care sunt motivele din spatele acestei decizii? Noi, elevii, nu am fost consultaţi. Suntem de părere că trebuie să facem tot posibilul ca şcoala şi predarea să fie pe bune. Degeaba susţinem că închidem ultimele şcolile dacă dăm o vacanţă de o lună care va destabiliza elevii şi ritmul lor de învăţare”, susţine Andreea Sabina Spătariu, preşedintele Asociaţiei Elevilor din Constanţa.



Pagina a fost generata in 0.2283 secunde