Testările masive, contestate de părinți. „Cum poți ordona pe scări ierarhice copiii pe baza unor repere false?”

2947
Scurtă le-a fost bucuria elevilor la revenirea în bănci și reîntâlnirea cu colegii, pentru că spiritele s-au încins la aflarea veștii că vor trebui să fie evaluați masiv, la mai toate materiile, pentru a se putea ajunge la o concluzie cu privire la nivelul de cunoștințe acumulate în acest peste un an de cursuri online.

De fapt, de pseudo-școală, după cum recunosc chiar reprezentanții Ministerului Educației, în special ministrul Sorin Cîmpeanu la multiplele apariții televizate.

În acest context, în care prea mulți s-au considerat „liberi” și au mimat că învață (cu camera închisă), în timp ce unii s-au făcut că predau, marjând pe „handicapul” unor cursuri specializate, eliminarea tezelor pe semestrul II și apoi pe semestrul I din actualul an școlar... toate acestea au creat premisele unei delăsări. Cât despre testările din online, fiecare s-a descurcat cum a putut mai bine, fentând momentul, dar nu și propriul parcurs educațional.

Acum, la revenirea la o așa-zisă „normalitate”, onest ar fi fost ca evaluările aplicate de profesori să nu fie notate, ci să ofere punctul de plecare către o nouă abordare, chiar individualizată.

Cei mai îngrijorați sunt părinții elevilor din gimnaziu, ale căror note/medii încă mai contează pentru admiterea în clasa a IX-a. Poate că ar fi momentul să se renunțe la acest criteriu, devenit fals.

Întrebarea cea mai importantă pe care o mămică a considerat să o facă publică readuce în față o realitate: „Cât de relevante sunt notele astea date în multe dintre școlile noastre, după ureche, pe pile, în funcție de cât s-au descurcat unii să copieze ş.a.m.d.?

Cum ne arată aceste note din gimnaziu niveluri naționale sau individuale, cum se pot constitui ele în indicatori de performanță dacă nu reflectă o realitate? Cum poți ordona pe scări ierarhice copiii pe baza unor repere false? Și cât de corect este ca un elev care are note mari pe nedrept să îi ocupe locul la liceul dorit unui elev care și-a muncit cinstit notele, doar pentru că primul are o medie mai mare în școala generală? Iar aceste întrebări sunt valabile nu doar pentru perioada pandemiei, dar acum cu atât mai mult, când în multe locuri s-au bifat ore și s-au încheiat medii doar ca să fie încheiate, iar în altele s-a făcut școală serios și s-au dat teste cu câte două device-uri de copil, tocmai ca să se poată observa orice tentativă de fraudă.

Când renunțăm, deci, la ponderea acordată mediei din gimnaziu la admiterea la liceu și ne întoarcem la un sistem echitabil, bazat pe concurs și pe specializări potrivite fiecărui elev?”.

Poziția vizavi de testări a unui inspector școlar general adjunct

Într-un mesaj adresat cadrelor didactice constănțene, postat pe site-ul oficial al Inspectoratului Școlar Județean Constanța, prof. Anca Dragomir, inspector școlar general adjunct, le argumentează colegilor săi trei „direcții”: 1. Să inspire un sentiment de siguranță; 2. Să inspire calm și înțelegere și 3. Să inspire un sentiment de conectare și speranță.

La această a treia „sugestie”, inspectorul precizează: „Situația actuală este încă dificilă. Elevii au nevoie să simtă speranță și o renaștere a sentimentului de siguranță din partea cadrelor didactice. Accentul trebuie să fie pus pe modul în care s-au dezvoltat în această perioadă, fără a nega însă dificultățile prin care au trecut.

Să nu se înceapă cu teste dificile, care doar le vor arăta elevilor că au rămas în urmă cu materia. În schimb, să le arate că pot recupera, că nu a fost o perioadă eminamente pierdută, irecuperabilă și că în viitorul apropiat vor începe să revină la normal. Astfel, elevii vor avea timp să se readapteze, să se simtă în siguranță și să reia procesul de învățare într-un mediu școlar calm, unde se simt înțeleși”.



Pagina a fost generata in 0.4266 secunde