Telemunca, o soluţie pentru profesori? „Se pune problema dacă sunt suficiente dispozitive!”

Miercuri, 25 Noiembrie 2020, 00:01
471
De când s-au închis şcolile, profesorii au obligaţia de a menţine contactul cu elevii, de a preda, de a-i verifica la teme şi chiar de a-i asculta online. Deşi recomandarea Ministerului Educaţiei este ca activităţile să se desfăşoare la unitatea de învăţământ, foarte mulţi profesori preferă să le facă de acasă.



Inspectoratul Şcolar Judeţean Constanţa a demarat, săptămâna aceasta, inspecţii la orele online susţinute de cadrele didactice. „Noi am cerut orarul fiecărei unităţi de învăţământ. Accesul online se face doar cu acordul directorului şi va fi pe baza unei proceduri. În primul rând, aceste inspecţii au rol de îndrumare”, explică inspectorul şcolar general, prof. Sorin Mihai.

Acesta susţine că este la latitudinea fiecărei unităţi de învăţământ să stabilească modul în care sunt organizate activităţile cadrelor didactice, atât în interiorul şcolii, cât şi de la alte locaţii. În unităţile unde sunt mai mult de 50 cadre didactice, activitatea şcolară poate fi organizată printr-un plan specific.

„Personalul auxiliar şi nedidactic vin la unitatea de învăţământ şi fac diferite activităţi specifice. Iar, pentru cadrele didactice am recomandat ca orele online să fie ţinute de la unitatea de învăţământ, cu dispozitivele electronice puse la dispoziţie în şcoală. Nu se justifică în niciun fel neparticiparea la cursurile online, fie ele în sistem sincron sau asincron. Am transmis directorilor să aibă comunicare cu fiecare cadru didactic şi să se stabilească modul de lucru”, precizează şeful IŞJ Constanţa.

Potrivit acestuia, activitatea de predare online din unitatea de învăţământ nu poate fi considerată telemuncă. „S-a solicitat un punct de vedere, la ITM, din partea unei unităţi de învăţământ, şi aceştia au răspuns că telemunca nu s-ar raporta şi la unităţile de învăţământ. Noi avem prin ordinul de ministru stabilite activităţi online. Dacă se derulează în unitatea de învăţământ atunci nu implică telemunca. S-a înţeles greşit din partea unor directori de unităţi de învăţământ că, dacă sunt activităţi online, este vorba despre telemuncă. Dar nu este aşa. Terminologia nu presupune o asimilare. Mai departe, se pune problema dacă unitatea de învăţământ dispune de suficiente dispozitive, dacă are bandă de internet de largă, astfel încât să dea posibilitatea tuturor cadrelor didactice să desfăşoare concomitent activitatea în unitatea de învăţământ, pe grupe, bineînţeles, conform orarului. Sunt foarte multe situaţii pe care trebuie să le aibă în vedere un director al unei unităţi de învăţământ şi să ştie să îşi evalueze corect resursele”, mai explică prof. Sorin Mihai.



Pagina a fost generata in 0.1589 secunde