Semnal de alarmă! Nivelul de pregătire al elevilor, mult mai redus decât în anii trecuţi

1155
Simulările examenelor naţionale sunt un exerciţiu important pentru elevi, însă reprezintă şi un punct de reper pentru profesori şi Ministerul Educaţiei, cu privire la modul cum s-a derulat învăţarea în ultimul an şi ce e de făcut în continuare. Din păcate, simulările din luna martie par să adeverească temerile cadrelor didactice: nivelul de pregătire a scăzut semnificativ în timpul pandemiei şi al şcolii online.

Elevii de clasa a VIII-a şi cei din clasele a XII-a şi a XIII-a care vor susţine la vară examenele naţionale mai au la dispoziţie doar câteva luni pentru a se pregăti. Într-un fel sau altul, pentru ei, hopul va trece, însă semnalul de alarmă a fost deja tras: şcoala online nu este o soluţie, nici măcar de avarie, iar educaţia are de suferit cumplit.

Notele mici i-au luat prin surprindere chiar şi pe profesori. „Am comparat rezultatele de anul acesta cu cele de la simulările din anii anteriori. Din păcate, diferenţele sunt foarte mari şi chiar nu ne aşteptam. Noi, Colegiul Naţional «Mihai Eminescu», am avut încă din luna martie 2020 platforma pe care am lucrat şi legătura cu elevii a fost neîntreruptă. Atenţia noastră s-a îndreptat mai ales asupra acestor copii din clasele terminale – a VIII-a, a XII-a, respectiv a VII-a şi a XI-a în anul şcolar trecut. Dar se simte foarte mult, este o distanţă îngrijorătoare, faţă de generaţia de acum doi ani, care a susţinut simularea. Şi nu putem să nu punem aceste rezultate pe seama şcolii online”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, directorul adjunct al Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” din Constanţa, prof. Bianca Ibadula.

Potrivit acesteia, cadrele didactice se simt aproape neputincioase în faţa sistemului online, unde evaluarea obiectivă este dificilă. „Este mult mai subţire legătura între elev şi profesor. Practic, profesorul este aproape în totalitate lipsit de un feedback complet al achiziţionării cunoştinţelor de către copil, al asimilării acestor cunoştinţe. Noi ne-am uitat şi la mediile de pe primul semestru sau din anii anteriori. În perioada online, elevii au obţinut notele mult mai uşor şi notele au fost mari. Consider că nu întotdeauna aceste note mari arată nivelul exact al deţinerii cunoştinţelor. Şi asta pentru că nu avem posibilitatea de a da un test, de exemplu, în deplină siguranţă. Şi nici probele practice nu pot fi evaluate în timp real”, a subliniat prof. Bianca Ibadula.

Evaluările naţionale, foarte importante

Un nou reper care va indica modul cum s-a derulat învăţarea în timpul şcolii online va fi şi susţinerea evaluărilor naţionale la celelalte clase, a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate în luna mai. Anul trecut, când debutase pandemia cu noul coronavirus, evaluările naţionale au fost anulate. Potrivit ministrului Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, în 2021, acestea vor avea loc la şcoală, conform metodologiei. „Evaluările naţionale sunt foarte importante, pentru a putea şti unde ne aflăm după aproape un an de predare online, dar organizarea va fi la nivelul fiecărei şcoli sau clase”, a precizat, recent, ministrul Educaţiei.

Elevii de clasa a II-a şi a IV-a vor susţine evaluări la limba română şi la matematică, iar cei din clasa a VI-a vor fi testaţi şi la Ştiinţele naturii.



Pagina a fost generata in 0.2821 secunde