€ 4.7315
£ 5.2727
$ 4.2103

Mai multe ştiri online:

Se răsucește poetul în mormânt! Limba lui Ovidius, pe linie… moartă

Ştire online publicată Vineri, 20 Noiembrie 2015. Autor: Simona ANGHEL
Conform unui studiu realizat de Consiliul Național al Elevilor, 78% dintre elevi consideră că, în prezent, curriculumul nu este corelat cu așteptările, nevoile și interesele lor, lucru confirmat și de comentariile părinților la articolul din „Cuget Liber“ ce a avut ca subiect materiile inutile.

„Este realitate că elevii nu mai au timp liber. Au activități de învățare (clasă și teme) mult peste opt ore. Cred: prea multe ore de română și matematică (și ei tot nu știu); suficiente câte trei cu ajustarea corespunzătoare a programelor; fără opționale (care chiar nu au eficiență, sunt bune doar la întregirea catedrelor), educație tehnologică, religie (educația religioasă să fie făcută de familie, biserică); fizică doar la clasele VII-VIII, chimia doar la a VIII-a (nu se pot uni cum a propus cineva, eventual să se reducă numărul de ore de la două la una), biologia doar a VII-a și a VIII-a și reintroducerea, mai ales în rural, a disciplinei agricultură. Fără proiecte (care iau mult timp), fără voluntariate (care uneori sunt obligatorii), fără teme pentru acasă din fel și fel de culegeri, uneori neavizate. Temele pentru acasă, numai din manual și foarte bine dozate. Se poate, în felul acesta, să fie câte cinci ore pe zi, iar vinerea patru ore”, comentează un părinte pe site-ul cugetliber.ro.

Iar un altul adaugă: „De ani și ani de zile, ni se promite «aerisirea programei» și a materiei pe care copiii trebuie să o învețe! De ani de zile, se schimbă și se tot schimbă Legea educației și degeaba! Tot ce se reușește este să se aglomereze programul elevilor cu noi materii sau cunoștințe suplimentare, ca să nu mai vorbim de activitățile extrașcolare, care nu sunt toate foarte utile sau interesante! Cadrele didactice au din ce în ce mai multe hârțoage de scris, de completat și de predat la timp!!! Unde o să ajungem? Chiar e nevoie de o schimbare majoră în sistem!”.

În loc de latină, se face română

Într-un recent sondaj realizat în rândul elevilor de clasa a VIII-a, legat de inutilitatea unor materii, mulți au enumerat limba latină. „O urăsc pentru că am atâtea de învățat la celelalte materii, iar la asta trebuie să tocesc pur și simplu, cu toate că nu văd ce rost are! N-am să înțeleg niciodată de ce trebuie să învățăm această limbă moartă”, ne-a declarat un elev de clasa a VIII-a, de la o școală de elită din Constanța.

Culmea ironiei este că și unii profesori sunt de acord că foarte mult depinde de modul cum o predau: „Cred că ar trebui ca orele de latină să se axeze mai mult pe mitologia romană, pe expresii arhicunoscute, utilitatea lor, contextele în care pot fi folosite, dramaturgia scriitorilor latini. Sunt sigură că orele de latină ar fi mult mai atractive. Eu asta fac la ore. Nu-mi place deloc ce este în manual, în programă, iar felul în care elevii învață și sunt atrași de ora de latină în varianta pe care o folosesc eu mă face să le spun deseori «Mi-e ciudă că vă place atât de mult latina!» în sensul bun al cuvântului. Chiar le place, așteaptă ora de latină și dacă se întâmplă să le spun că facem româna în loc de latină, sunt foarte dezamăgiți!”, a declarat o profesoară din Constanța.

Mai multe lămuriri aveam să primim de la prof. Raluca Zamfir, de la Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu”.

„Pentru secolul acesta, e foarte adevărat că elevii percep mai greu ce este util și ce este necesar. În clasa a VIII-a, la prima oră de limba latină le explicăm elevilor utilitatea studierii acestei materii, pe parcursul anului ei descoperind frumusețea mitologiei și a istoriei, chiar dacă ei o consideră o limbă moartă, în special când vine vorba de gramatică. Și dacă la a VIII-a e mai greu, la liceu o privesc altfel. La specializarea Filologie, studiază câte o oră pe săptămână, cu excepția clasei a XI-a, când au câte două ore. Dar majoritatea elevilor care aleg acest drum se îndreaptă la final spre facultățile de Drept și atunci chiar le folosește limba latină”, a spus prof. Zamfir, adăugând că, în general, în gimnaziu, limba latină este predată de profesor de limba română, care în cele mai multe cazuri, la solicitarea elevilor, predă în ora respectivă tot română. La liceu, însă, se solicită a doua specializare limba latină, așa încât nu există loc de „tocmeală” cu profesorul.

Și când te gândești cât de mult a iubit poetul Ovidius această limbă…

Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

Social
miercuri, 17 iulie Foto : Șoselele morții pe litoral. "Da, este nevoie de acele separatoare de sens!" 7620 vizite, 0 comentarii Șoselele morții pe litoral. "Da, este nevoie de acele separatoare de sens!"
Tehnologie
miercuri, 17 iulie Foto : Mare atenție la aplicația care „îmbătrânește” fețe! 3968 vizite, 0 comentarii Mare atenție la aplicația care „îmbătrânește” fețe!
Monden
luni, 15 iulie Foto : Cornelia Catanga a făcut infarct! 2954 vizite, 0 comentarii Cornelia Catanga a făcut infarct!
ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.8455 secunde