Se pregătește o nouă reformă în învățământ. Elevii cer să fie consultați pentru noile legi
771
Articole de la același autor
Preotul profesor de muzică la Școala nr. 39, care și-a spionat elevii în timp ce se dezbrăcau, și-a dat demisia din învățământ
16 Octombrie 2018
Doliu în învățământul constănțean!
15 Noiembrie 2018
"Sper ca acești bani să ne fie suficienți pentru plata salariilor, în luna decembrie!"
07 Noiembrie 2018
La loc comanda! Elevii scapă, deocamdată, de subiectele grilă la examenele naționale
03 Noiembrie 2018
Testele psihologice pentru profesori, superficiale și ineficiente
17 Octombrie 2018
Meseriași cu trei clase de profesională și șomeri cu facultate
09 Octombrie 2018
La sfârșitul săptămânii trecute, sindicatele reprezentative din învățământ au semnat un acord cu reprezentanții Ministerului Educației, care privește o nouă reformă în învățământ și elaborarea unor legi noi ale Educației. Guvernul își asumă ca procedurile legislative și noile documente legale să fie adoptate până la finalul lunii iunie 2019. Înțelegerea dintre sindicate și minister nu este însă pe placul elevilor, care consideră că au și ei un cuvânt de spus în ceea ce privește educația și că ar fi trebuit să fie consultați.
Asociațiile de elevi condamnă faptul că nu au fost consultate și sunt de părere că nu sunt necesare trei legi distincte care să reglementeze individual învățământul preuniversitar, cel superior și statutul cadrului didactic.
"Amintim un principiu care, deși este clar enunțat de actuala lege a educației, de cele mai multe ori este uitat de către decidenți, și anume centrarea învățământului pe elev, însemnând că toate deciziile luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărind crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a își atinge maximul de potențial. Însă, să afirmăm că aceasta este realitatea ar fi, din partea noastră, o dovadă de gândire utopică, întrucât până și în prag de Centenar, când unitatea ar trebui să stea la baza deciziilor, elevii sunt excluși de către Guvern de la discuțiile care vizează viitorul sistemului educațional. Dovadă pentru aceasta este faptul că la întâlnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales să privească separat profesorii de elevi și de părinți, considerând că pe elevi și pe părinți nu îi vizează viitorul sistemului educațional", au anunțat reprezentanții Asociațiilor Elevilor din Constanța, Maramureș, Călărași, București și Vâlcea.
Aceștia se consideră dați la o parte și acuză lipsa de transparență a Guvernului.
"Dorim să atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechității și a lipsei continuității din sistem. În perspectiva unei noi legi a educației, trebuie să ne gândim la un aspect cât mai unitar, astfel încât să asigurăm un parcurs ușor elevilor către învățământul superior. Or, dacă alegem să privim individual cele două stadii educaționale, să adoptăm acte normative distincte și măsuri distincte, riscăm să producem mari disparități între absolvenții sistemului preuniversitar și viitorii studenți, respectiv absolvenți de universități", este de părere Andrei Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța.
Reprezentanții școlarilor solicită celor din Ministerul Educației să regândească viziunea pe care o are asupra unei viitoare reforme legislative și să nu riște fragmentarea totală a sistemului de învățământ. "De asemenea, solicităm imperios ca orice viitoare decizie să fie luată după consultarea prealabilă cu toți actorii sistemului educațional, în special cu beneficiarii primari, elevii", mai susține președintele elevilor constănțeni.
Andreea PERHAIȚĂLa sfârșitul săptămânii trecute, sindicatele reprezentative din învățământ au semnat un acord cu reprezentanții Ministerului Educației, care privește o nouă reformă în învățământ și elaborarea unor legi noi ale Educației. Guvernul își asumă ca procedurile legislative și noile documente legale să fie adoptate până la finalul lunii iunie 2019. Înțelegerea dintre sindicate și minister nu este însă pe placul elevilor, care consideră că au și ei un cuvânt de spus în ceea ce privește educația și că ar fi trebuit să fie consultați.
Asociațiile de elevi condamnă faptul că nu au fost consultate și sunt de părere că nu sunt necesare trei legi distincte care să reglementeze individual învățământul preuniversitar, cel superior și statutul cadrului didactic.
"Amintim un principiu care, deși este clar enunțat de actuala lege a educației, de cele mai multe ori este uitat de către decidenți, și anume centrarea învățământului pe elev, însemnând că toate deciziile luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărind crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a își atinge maximul de potențial. Însă, să afirmăm că aceasta este realitatea ar fi, din partea noastră, o dovadă de gândire utopică, întrucât până și în prag de Centenar, când unitatea ar trebui să stea la baza deciziilor, elevii sunt excluși de către Guvern de la discuțiile care vizează viitorul sistemului educațional. Dovadă pentru aceasta este faptul că la întâlnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales să privească separat profesorii de elevi și de părinți, considerând că pe elevi și pe părinți nu îi vizează viitorul sistemului educațional", au anunțat reprezentanții Asociațiilor Elevilor din Constanța, Maramureș, Călărași, București și Vâlcea.
Aceștia se consideră dați la o parte și acuză lipsa de transparență a Guvernului.
"Dorim să atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechității și a lipsei continuității din sistem. În perspectiva unei noi legi a educației, trebuie să ne gândim la un aspect cât mai unitar, astfel încât să asigurăm un parcurs ușor elevilor către învățământul superior. Or, dacă alegem să privim individual cele două stadii educaționale, să adoptăm acte normative distincte și măsuri distincte, riscăm să producem mari disparități între absolvenții sistemului preuniversitar și viitorii studenți, respectiv absolvenți de universități", este de părere Andrei Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța.
Reprezentanții școlarilor solicită celor din Ministerul Educației să regândească viziunea pe care o are asupra unei viitoare reforme legislative și să nu riște fragmentarea totală a sistemului de învățământ. "De asemenea, solicităm imperios ca orice viitoare decizie să fie luată după consultarea prealabilă cu toți actorii sistemului educațional, în special cu beneficiarii primari, elevii", mai susține președintele elevilor constănțeni.
Asociațiile de elevi condamnă faptul că nu au fost consultate și sunt de părere că nu sunt necesare trei legi distincte care să reglementeze individual învățământul preuniversitar, cel superior și statutul cadrului didactic.
"Amintim un principiu care, deși este clar enunțat de actuala lege a educației, de cele mai multe ori este uitat de către decidenți, și anume centrarea învățământului pe elev, însemnând că toate deciziile luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărind crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a își atinge maximul de potențial. Însă, să afirmăm că aceasta este realitatea ar fi, din partea noastră, o dovadă de gândire utopică, întrucât până și în prag de Centenar, când unitatea ar trebui să stea la baza deciziilor, elevii sunt excluși de către Guvern de la discuțiile care vizează viitorul sistemului educațional. Dovadă pentru aceasta este faptul că la întâlnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales să privească separat profesorii de elevi și de părinți, considerând că pe elevi și pe părinți nu îi vizează viitorul sistemului educațional", au anunțat reprezentanții Asociațiilor Elevilor din Constanța, Maramureș, Călărași, București și Vâlcea.
Aceștia se consideră dați la o parte și acuză lipsa de transparență a Guvernului.
"Dorim să atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechității și a lipsei continuității din sistem. În perspectiva unei noi legi a educației, trebuie să ne gândim la un aspect cât mai unitar, astfel încât să asigurăm un parcurs ușor elevilor către învățământul superior. Or, dacă alegem să privim individual cele două stadii educaționale, să adoptăm acte normative distincte și măsuri distincte, riscăm să producem mari disparități între absolvenții sistemului preuniversitar și viitorii studenți, respectiv absolvenți de universități", este de părere Andrei Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța.
Reprezentanții școlarilor solicită celor din Ministerul Educației să regândească viziunea pe care o are asupra unei viitoare reforme legislative și să nu riște fragmentarea totală a sistemului de învățământ. "De asemenea, solicităm imperios ca orice viitoare decizie să fie luată după consultarea prealabilă cu toți actorii sistemului educațional, în special cu beneficiarii primari, elevii", mai susține președintele elevilor constănțeni.
Andreea PERHAIȚĂLa sfârșitul săptămânii trecute, sindicatele reprezentative din învățământ au semnat un acord cu reprezentanții Ministerului Educației, care privește o nouă reformă în învățământ și elaborarea unor legi noi ale Educației. Guvernul își asumă ca procedurile legislative și noile documente legale să fie adoptate până la finalul lunii iunie 2019. Înțelegerea dintre sindicate și minister nu este însă pe placul elevilor, care consideră că au și ei un cuvânt de spus în ceea ce privește educația și că ar fi trebuit să fie consultați.
Asociațiile de elevi condamnă faptul că nu au fost consultate și sunt de părere că nu sunt necesare trei legi distincte care să reglementeze individual învățământul preuniversitar, cel superior și statutul cadrului didactic.
"Amintim un principiu care, deși este clar enunțat de actuala lege a educației, de cele mai multe ori este uitat de către decidenți, și anume centrarea învățământului pe elev, însemnând că toate deciziile luate trebuie să vizeze interesul suprem al beneficiarului, urmărind crearea unui sistem în care acesta să se poată dezvolta pentru a își atinge maximul de potențial. Însă, să afirmăm că aceasta este realitatea ar fi, din partea noastră, o dovadă de gândire utopică, întrucât până și în prag de Centenar, când unitatea ar trebui să stea la baza deciziilor, elevii sunt excluși de către Guvern de la discuțiile care vizează viitorul sistemului educațional. Dovadă pentru aceasta este faptul că la întâlnirea de la Alba Iulia, Guvernul a ales să privească separat profesorii de elevi și de părinți, considerând că pe elevi și pe părinți nu îi vizează viitorul sistemului educațional", au anunțat reprezentanții Asociațiilor Elevilor din Constanța, Maramureș, Călărași, București și Vâlcea.
Aceștia se consideră dați la o parte și acuză lipsa de transparență a Guvernului.
"Dorim să atragem atenția asupra pericolului adoptării a trei legi ale educației, fiecare reglementând individual învățământul preuniversitar, cel superior, precum și statutul cadrelor didactice. În primul rând, fragmentarea învățământului superior de cel preuniversitar ar duce la sporirea inechității și a lipsei continuității din sistem. În perspectiva unei noi legi a educației, trebuie să ne gândim la un aspect cât mai unitar, astfel încât să asigurăm un parcurs ușor elevilor către învățământul superior. Or, dacă alegem să privim individual cele două stadii educaționale, să adoptăm acte normative distincte și măsuri distincte, riscăm să producem mari disparități între absolvenții sistemului preuniversitar și viitorii studenți, respectiv absolvenți de universități", este de părere Andrei Mihai Tănase, președintele Asociației Elevilor din Constanța.
Reprezentanții școlarilor solicită celor din Ministerul Educației să regândească viziunea pe care o are asupra unei viitoare reforme legislative și să nu riște fragmentarea totală a sistemului de învățământ. "De asemenea, solicităm imperios ca orice viitoare decizie să fie luată după consultarea prealabilă cu toți actorii sistemului educațional, în special cu beneficiarii primari, elevii", mai susține președintele elevilor constănțeni.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 22 Noiembrie 2018
Joi, 04 Octombrie 2018
Marţi, 02 Octombrie 2018
Miercuri, 26 Septembrie 2018
Miercuri, 26 Septembrie 2018
Joi, 13 Septembrie 2018
Miercuri, 12 Septembrie 2018
Marţi, 06 Noiembrie 2018
Miercuri, 03 Octombrie 2018
Vineri, 21 Septembrie 2018