Începe un alt fel de an școlar

Schimbările care au pus frână goanei după note

625
1
Schimbările care au pus frână goanei după note - evaluarenationala-1378740643.jpg

Articole de la același autor

Pentru elevii de gimnaziu care vor susține Evaluarea Națională 2014, modificarea procentului de admitere la liceu nu va mai aduce mari modificări. Doar poate o mică relaxare, după trei ani în care s-au luptat să obțină medii mari la toate materiile, pentru a fi siguri de locul în liceul pe care și-l doresc.

Părinții și elevii au salutat inițiativa

La deschiderea Școlii de vară a cadrelor didactice care a avut loc la Eforie, ministrul Educației, Remus Pricopie, anunțase că se află în curs de analiză datele înregistrate la finalul clasei a VIII-a, ca urmare a unor diferențe notabile între mediile mai mari obținute de elevi în școală, pe parcursul gimnaziului, și mediile mai mici de la Evaluarea Națională.

Așa încât, Ministerul Educației Naționale a decis ca, din anul școlar 2013 - 2014, me-dia celor patru ani de gimnaziu să conteze la admiterea în liceu în proporție de 25%, și nu 50%, ca până acum. Media obținută la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a va avea însă o pondere mai mare de 75%.

Într-un comunicat remis redacției, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți, Mihaela Gună afirma: "Sunt de acord, e o decizie bună. Este o variantă mult mai corectă". Gună a precizat că reprezentanții părinților au susținut această măsură încă de la dezbaterea Legii Educației Naționale. "Evaluarea națională este mult mai corectă decât mediile din timpul anilor de gimnaziu V-VIII. Toată perioada anilor V-VIII este o vânătoare de note. Se fac presiuni asupra cadrelor didactice de către părinți. Și cadrele didactice s-ar putea sau nu să pună în mod artificial notele, ținând cont că e vorba de rezultatele copiilor pe care îi învață", a spus Gună.

Deși deranjat că nu a fost consultat, Con-siliul Național al Elevilor consideră măsura adoptată de către Ministerul Educației Naționale privind creșterea ponderii mediei evaluării naționale la admiterea în învăță-mântul liceal ca fiind una benefică. "Astfel, se asigură o evaluare obiectivă și se elimină discrepanțele apărute în unele situații, în urma notării subiective din ciclul gimnazial".

"S-a diminuat un efort inutil"

Consultați în legătură cu această schimbare, majoritatea directorilor constănțeni de unități de învățământ au exprimat aceeași opinie favorabilă.

"Este o inițiativă binevenită, în conformitate cu realitatea școlii românești de astăzi. Elevii vor fi mai puțin stresați de obținerea unei medii generale foarte mari în clasele V-VIII. Acest efort era în detrimentul pregătirii pentru disciplinele de examen la evaluarea națională", a declarat pentru "Cuget Liber" prof. Camelia Ciurescu, directorul Colegiului Național "Mihai Eminescu".

De aceeași părere este și prof. drd. Anamaria Ciobotaru, directorul Colegiului Național Pedagogic "Constantin Brătescu". "Este o inițiativă mai mult decât lăudabilă, în contextul în care nu se mai pune presiune pe notele obținute pentru cei patru ani de gimnaziu. S-a stopat astfel goana nejustificată după note la unele materii".

Am întrebat-o pe prof. Doinița Panici, directorul Școlii Gimnaziale nr. 37, dacă nu ar fi oportună revenirea, cu pași mici, la examenul de admitere în liceu. "În nici un caz, pentru că s-ar pierde copiii foarte buni care, picați spre exemplu de la Colegiul Național «Mircea cel Bătrân» ar ajunge în licee unde nu și-ar putea dovedi capacitățile intelectuale. Decizia Ministerului Educației, așa cum vorbeam și cu colegii mei, este una foarte bună, iar schimbarea procentului de promovabilitate îi va motiva pe copii să-și canalizeze atenția către ceea ce trebuie să învețe".

Ar fi interesantă o statistică a gradului de interes față de celelalte materii în anul școlar 2013-2014, care va fi relevat, cel mai probabil, de mediile de la finalul anului școlar.

Comentează știrea

Ana
10 septembrie 2013
Un alt punct de vedere

Modificarea propusa de ministru poate fi una buna, insa argumentele invocate sunt stupide. Sistemul de evaluare in invatamantul din Romania are mari probleme: nu exista standarde unice pentru fiecare disciplina, iar profesorii evalueaza dupa propria lor stiinta, ceea ce justifica diferentele foarte mari de notare a elevilor. Deci evaluarea este deficitara, formarea profesorilor este si ea plina de hibe (in zone rurale indepartate ajung sa profeseze profesori care iau 2 la titularizare sau nu sunt calificati). Iar masura luata de ministru priveste...ghiciti pe cine! Bineinteles, pe elevi, ultima veriga intr-un sistem ce tine prea putin seama de ei, desi sunt beneficiarii principali ai educatiei. Masura propusa de ministru va intra, probabil, in vigoare, cu elevii care sunt acum clasa a VIII-a. Adica elevii care au invatat trei ani pentru a obtine medii care sa le permita sa intre la liceele dorite. Foarte bine! Sa zicem ca masura va reduce discrepantele intre notele la evaluare si media anilor de gimnaziu. S-o aplice cu generatia care intra acum in clasa a V-a. A schimba regulile jocului in timpul jocului-cea mai la ''indemana'' masura intr-un sistem de invatamanat lipsit de de perspective.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6073 secunde