Șase licee constănțene au participat la testarea PISA

591
Ieri, în 178 de școli din țară, dintre care șase constănțene, s-a desfășurat testarea elevilor de 15 ani în cadrul proiectului OECD-PISA 2012. Școlile participante au fost selectate de către Consorțiul PISA, conform procedurilor de eșantionare internaționale, iar elevii au fost selectați aleatoriu, cu ajutorul unui program dedicat (KeyQuest), astfel încât eșantionul național să fie reprezentativ pentru rețeaua școlară, potrivit cerințelor PISA.
Din județul Constanța, au participat elevi de la Grup Școlar "Lazăr Edeleanu" Năvodari, Grup Școlar Industrial Energetic Cernavodă, Grup Școlar de Industrie Alimentară Constanța, Liceul Internațional de Informatică, Liceul Teoretic "Ovidius" și Colegiul Național de Arte "Regina Maria".
Reamintim faptul că în ciclul de testare 2012, domeniul principal al evaluării este matematica. Au fost evaluați peste 5.200 de elevi de gimnaziu și liceu, subiectele conținând itemi ce vizează competențele de matematică și rezolvare de probleme în situații autentice ce pot fi întâlnite în viața adultă (75%), cât și itemi de citire/lectură (15%) și științe (10%).
Următoarea etapă presupune corectarea/codificarea broșurilor și a chestionarelor administrate. Pentru a asigura transparența acestui proces, Centrul Național de Evaluare și Examinare a publicat un apel pentru selecția de corectori externi, independenți de școlile în care a fost administrată testarea. Procesul de evaluare nu va avea ca rezultat o notă în catalog, ci coduri în funcție de răspunsul elevilor. Selecția corectorilor se va încheia în data de 30 martie, iar formarea lor, pe baza manualelor corespunzătoare asigurate de OECD-PISA, va fi asigurată de către Centrul Național PISA.
Programul OECD-PISA evaluează măsura în care elevii aflați spre finalul educației obligatorii dețin unele dintre competențele-cheie, cunoștințele și deprinderile de bază esențiale pentru continuarea studiilor, participarea deplină la viața socială sau pentru integrarea pe piața muncii. Administrarea instrumentelor de evaluare este complet externă școlilor, fiind realizată de coordonatori de școală formați la nivel național, pe baza unui manual propriu de proceduri La nivel internațional, în testarea din acest an sunt implicate 67 de țări OECD și țări partenere. Primele rezultate vor fi făcute publice în decembrie 2013 de către OECD. Raportul național va fi disponibil în luna martie a anului 2014.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.1965 secunde