Stirile zilei de Sâmbătă, 18 August 2018 - Cuget Liber Online


Religie sau fizică? "Vom termina liceul toți închinându-ne, că nu înțelegem nimic!"

Ştire online publicată Luni, 05 Februarie 2018. Autor: Andreea PERHAIȚĂ
Dezbaterile pentru noile planuri cadru de studiu la liceele teoretice s-au încheiat. La Constanța, cadrele didactice au analizat propunerile Ministerului Educației Naționale, iar concluziile, sintetizate la Inspectoratul Școlar Județean Constanța, au fost trimise către Institutul Național de Științe ale Educației și MEN. 


„Inspectorii de specialitate au centralizat aceste propuneri. La unele discipline, profesorii au hotărât că o variantă este mai potrivită, pentru disciplina pe care o reprezintă, iar în alte situații, au fost de acord cu toate cele trei variante propuse, cu mențiuni pe fiecare variantă. Nu putem să spunem că una dintre variante este cea mai agreată, chiar dacă, într-adevăr, mulți au înclinat pentru varianta trei. Dar asta nu înseamnă că este cea mai agreată de toate disciplinele. În general, pentru fiecare disciplină, varianta agreată este cea în care a avut cel mai mare număr de ore”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, inspectorul școlar general adjunct, prof. Anca Dragomir. 


Una dintre propunerile directorilor de licee teoretice a fost introducerea mai multor ore de consiliere și orientare școlară, atât de necesară pentru elevii care se pregătesc să intre pe piața muncii, aflată în prezent într-o criză puternică. Din păcate, concluzia finală a dezbaterilor derulate în ultimele săptămâni este că niciuna dintre cele trei variante propuse de Ministerul Educației nu este optimă, iar profesorii sunt puși în fața situației să aleagă răul cel mai mic. Supărări sunt în toate părțile, și la științe, unde fizica pierde cel mai mult, și la limbi străine, unde a doua limbă modernă dispare, și la informatică, unde nu se mai pune accent pe tehnologia informației. 


„Și cu calitatea cum rămâne?“ 
Într-o societate unde dezvoltarea tehnologică și științifică este extrem de importantă, nu se poate să diminuăm numărul de ore la științe, ci chiar să le creștem. În manualele și programele de la clasele a III-a și a IV-a sunt aberații de ordin științific. Cam jumătate din ce se afirmă acolo este eronat din punct de vedere științific. Nu este suficient că nu mai sunt laboratoare de fizică, pentru că au băgat acolo clase pregătitoare? Au fost distruse laboratoarele și se simte asta în pregătirea elevilor. Lucrurile sunt îngrijorătoare și nu se pot îndrepta doar printr-o măsură administrativă. Ce să alegi din cele trei variante? Nu ai ce. Noi nu putem decât să ne opunem”, a declarat profesorul de fizică Ion Băraru, coordonatorul Centrului de Excelență din cadrul Colegiului Național „Mircea cel Bătrân” și coordonatorul a zeci de echipe câștigătoare ale concursurilor NASA. 
Poziția unanimă a directorilor de licee teoretice este că, în primul rând, discuțiile trebuie să plece de la calitatea învățăturii și nu de la cantitate, cum ar fi numărul de ore, iar de multe ori o barieră în calea calității este tocmai lipsa bazei materiale și a fondurilor suficiente. 


„Vrem multe clase pentru că este costul standard care ne trebuie, dar atunci nu ne mai putem dezvolta. Desființăm bibliotecile școlare, laboratoarele, există școli unde a fost desființată cancelaria pentru a avea cât mai multe clase. Dar cum rămâne cu calitatea în învățământ?”, se întreabă prof. Alina Codreanu, inspectorul școlar general adjunct. 


„O să fim căpșunari care și cântă când culeg!“ 


Discuții aprinse au fost și pe tema religiei, care, în cele trei variante, este inclusă în seria disciplinelor obligatorii. 
„În ce privește religia, nu cred că este corect ca aceasta să fie introdusă în trunchiul comun. Noi suntem stat laic, nu religios. De ce trebuie să facem religie la liceu? Este o problemă de logică și de rațiune. Școala este separată de religie sau nu? Toată lumea se ferește să spună asta, pentru că ne e frică să nu ne afurisească sfântul preot! Dacă se continuă așa, o să se termine liceul elevii închinându-se că nu înțeleg nimic de la profesor și profesorii închinându-se că nu înțeleg nimic de la elevi. Același lucru este valabil și pentru muzică. Ne trebuie muzică la liceu? O să fim căpșunari care și cântă când culeg pe câmp”, a mai spus prof. Ion Băraru. 


Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 5.7111 secunde