Proiectul „Euro-Tik” de la Școala Gimnazială „Dimitrie Cantemir” a ajuns la final

718

Articole de la același autor

Încă din luna septembrie 2018, Şcoala Gimnazială nr. 38 „Dimitrie Cantemir” derulează proiectul Erasmus „Euro Tik”, reunind parteneri din Polonia, Croaţia, Islanda şi România, care şi-au propus îmbunătăţirea calităţii actului educativ din şcoli prin utilizarea tehnologiilor informaţionale moderne în timpul orelor de curs. Potrivit directorului instituţiei de învăţământ, prof. dr. Iris Sarchizian, proiectul a vizat şi activităţile extraşcolare, având ca finalitate eficientizarea inserţiei europene pe piaţa muncii.

Luna trecută, a avut loc a patra mobilitate a proiectului (ultima), la care partenerii au participat on-line, urmată de extramobilitate, cu prezenţa fizică a partenerilor din Polonia şi Croaţia. Activităţile propuse au fost coordonate de prof. dr. Iris Sarchizian şi de prof. dr. Laura Popa, coordonatorul proiectului. Temele abordate în cadrul mobilităţilor au vizat disciplinele matematică şi ştiinţe, implicând activ elevii şcolilor partenere. Provocările învăţării dirijate au utilizat aplicaţii, precum Kahoot, au antrenat toţi elevii din proiect, demonstrând că nu există bariere în comunicarea dintre elevi, abordând teme variate legate de aspectele fizico-geografie din diverse regiuni ale Europei. Un alt aspect deosebit de important al activităţilor a vizat modul în care se face agricultura modernă din fiecare ţară participantă la proiect.

Ziua gândirii critice a subliniat importanţa predării transdisciplinare şi a învăţării prin experiment. Cu această ocazie, cadrele didactice au invitat elevii să problematizeze experimentul „Vulcanul”, pornind de la studierea reacţiilor chimice şi ajungând la găsirea unor soluţii pentru salvarea ecosistemelor. Activităţile s-au încheiat cu interviuri realizate între elevii din ţările partenere privind modul în care perioada de pandemie a fost resimţită de fiecare în parte. Încheierea proiectului a demonstrat atingerea obiectivelor: creşterea utilizării tehnologiei moderne în matematică şi ştiinţe ale naturii, implementarea metodelor, procedeelor şi formelor de educaţie moderne în domeniul IT, precum şi îmbunătăţirea abilităţilor cognitive şi analitice ale elevilor, prin prisma jocurilor educative.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4094 secunde