Prof. Andrei Gheorghe, despre adevărul din învățământ:

"Profesorul slab sădește scârba elevului!"

1959
3

Articole de la același autor

Într-un studiu al Comisiei Europene, dat publicității recent, elevii români și bulgari înregistrează cele mai slabe performanțe din Europa la matematică. Motiv pentru a-l provoca la o discuție despre starea învățământului românesc pe unul dintre cei care
au marcat sistemul constănțean, renumitul profesor de matematică Andrei Gheorghe.

- Coeficienții de performanță la matematică pentru Bulgaria, România și Turcia au avut valori mai mici cu 50 - 70 de puncte față de media europeană. De ce credeți că s-a ajuns aici?
- Ceea ce la noi e considerat mediu, la nivel internațional e sub mediu. Se face prea multă materie și nu e timp de stat să repeți. Dintotdeauna mama învățării a fost repetarea. Profesorii de matematică predau până aproape de 1 iunie. Nu există acea perioadă de fixare, de a face legătură între capitole. Se parcurge materia într-o goană și copiii de aceea ajung să se mediteze, pentru că nu au o vedere de ansamblu. Materia este foarte multă și grea, iar copiii nu mai pot și capitulează. Noi nu avem metodologia de a pregăti un elev mediocru. Hai să vedem ce îi place. Se predau lucruri care nu sunt utile.

- Atunci de vină este materia sau profesorul?
- Un profesor slab sădește scârba pentru materia pe care o predă, trezește repulsie. Și după ce că sunt slabi, majoritatea profesorilor sunt lipsiți de interes, pentru că sunt prost plătiți. S-a dus cu pasiunea pentru materia pe care o predă. Și să știți că elevul simte că profesorul nu dă doi bani. Dacă dascălul intră plictisit la clasă, cum credeți că se simte copilul acela? Și atunci când profesorul îi dă note mai mari decât trebuie sau când îl lasă să copieze? Ca dovadă că cei mai buni nu sunt de fapt cei mai buni. La bacalaureat, la "Mircea", notele mari la bacalaureat nu le-au luat cei mai buni la clasă. Mai grav este că profesorul care-i pre-gătește la clasă îi și evaluează. A venit evaluarea externă, adică bacalaureatul și iată ce rezultate s-au înregistrat. Acum s-au dat testările acestea de la început de semestru, profesorul le-a dat subiecte grele ca elevul să ia un 5, după care, la următorul test, îi va da mai ușor, ca să ia 7. Și iată de unde răsare evoluția.

- Dar materia care se predă?
- Revenind la întrebarea dvs., poate cel mai trist este că noi predăm aceeași materie la toți copiii. Am fost vara aceasta în Cehia. Oare de ce cehii sunt mai deștepți ca noi? Până în clasa a X-a învață toți la fel, după care din clasa a X-a se sparg clasele și devin clase de interes profesional. Unii dau la Drept, alții la Medicină, alții la Politehnică. Și-atunci și bacalaureatul este calat pe materiile respective.

- Ați predat câțiva ani la Universitatea "Ovidius". O altă cauză pentru care suntem în coada clasamentului este slaba activitate de cercetare din universități.
- E foarte adevărat că universitarii noștri nu se află la înălțimea universitarilor din alte țări. Avem foarte mulți profesori universitari care nu au în spatele lor lucrări de cercetare. Avem profesori universitari pentru juma de Europă, dar fără operă. Au ajuns să se titu-larizeze în universități toate nulitățile. Se găsesc acolo și gineri, și frați, și cumnați, și verișori. Sunt îmbâcsite facultățile de rubedenii. Începe să fie slab nivelul profesorilor, pentru că nu mai vin copii de mâna întâi să se facă profesori. Vin de mâna a treia. Mediocritatea se așterne de sus în jos.

- Dar din Capitală, unde ați făcut parte din Comisia de învățământ, cum se vede acest sistem?
- Până și în Comisia de învățământ din Parlament sunt mediocri. Ca să faci niște legi, trebuie să ai oameni valoroși. Comisiile nu sunt pătrunse de oameni valoroși în Parlament. Când am zis la tribună că școala trebuie să-l facă pe fiecare copil bun de ceva, nu bun la toate și de fapt de nimic, au sărit că asta-i discriminare. Da’ așa e în Cehia, așa e în Polonia, acum văd că și Ungaria implementează acest sistem. Noi de ce să pedepsim copiii ăștia să învețe la toate obiectele la fel? Copiii simt nevoia să fie buni la ceva, dar școala nu-i ajută și e lucrul cel mai rău!

Comentează știrea

Profu' de serviciu!
22 noiembrie 2011
...Lupul și oile!

Am citit cu interes articolul. ...Mi-a produs acceasi scarba despre care vorbeste Andrei in relatia dintre profesorul mediorcu si elev. Vorbeste de mediocritate? De ce nu spune ce a facut cat a fost inspector general pentru a combate situatia? De ce nu recunoaste ca s-a sprijinit pe nulitati si a promovat cei mai slabi profesori doar pentru ca acestia l-au umplut de tot felul de cadouri? ...am vazut un caz in care o doamna ,,fugea,, sa-i duca o sacosa cu ..branza! In mandatul sau directorii si profii de matematica au bagat pe gatul elevilor culegerile profesorului Andrei! Cat a fost in Parlament a dat matematica pe politica. Acum ne da si lectii de moralitate! Nu am nimic cu acest om! Cat a lucrat la ISJ mi-a facut impresia unuia care nu se mai satura... Sa nu dea profesorul de matematica Andrei lectii de morala, o disciplina care trebuia inclusa in programul de formare a elevilor nostri din clasa I pana in clasa a XII-a, la care a cam avut note mici...

George
22 noiembrie 2011
Profu de serviciu?

Domnule prof de serviciu, de ce vorbiti in felul acesta despre profesorul Andrei? Il consider o somitate in materie. Mi-a fost profesor de matematica la Liceul Energetic dar nu exagerez ca tremuram la orele dumnealui dar mi-a prins si bine. Dovada ca dintr-o clasa de 33 de elevi am intrat toti la facultati tehnice unde se cere matematica la admitere. Si mai mult asta se intampla pe timpul comunistilor cand admiterea la facultate era o adevarata aventura (trebuia sa fii f. bine pregatit) nu ca acum cand admiterea se face stil scoala de soferi pe baza de chestionare sau Doamne fereste fara bacalaureat. Daca tot il acuzati, dumneavoastra cate promotii de elevi ati dus in aulele universitare? Asa ca va rog intai sa va documentati foarte bine despre valoarea acestui om si dupa aceia sa scrieti asemenea cuvinte. Sunt profund indignat despre ce ati scris aici. Fara suparare dar n-aveti dreptate.

Profu' de serviciu!
22 noiembrie 2011
Draga George

...eu nu am vorbit aici de omul din afara clasei! Inspector general, inspector de specialitate, inspector de sector. Nu cotest valoarea lui de matematician. Atat cat a fost ea. Sustin doar ca nu trebuie sa dea lectii de morala unul care a stat prost la acest capitol! Cat despre faptul ca ...tremurai la orele lui...ma face sa inteleg ca ai invatat de frica! Crezi ca a fost tocmai bine? Si eu am tremutat de frica in fata profesorilor mei. Cred ca in regimul comunist, toti am tremurat de frica la scoala! Asa era facuta scoala atunci. Sa-ti planteze sentimentul fricii si sa stai cu el in inima si suflet toata viata! ...din cauza asta suntem catalogati, noi romanii, ca oameni fricosi! ...Si nu este bine. Scoala trebuie sa ne dezvolte personalitatea nu sa o inhibe! Din cauza asta si suferim acum. Ca popor, nu putem sti ce ne este bine, ce ne trebuie, cum trebuie sa ne organizam. Asteptam sa vina, asa cum veneau la scoala, in clasa, profesorii de care ne era frica, cate un carmuitor care confunda binele nostru cu al lor. Daca am fi avut in scoala profesori adevarati, nu din cei care ne-au insuflat teama, am fi putut deosebi acum binele de rau si soarta noastra ar fi fost alta....Altfel, despre morti numai de bine!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0528 secunde