Prof. Iris Sarchizian: "Am vrut să fac dintr-o școală de cartier un templu de educație"

4156
Prof. Iris Sarchizian:

Articole de la același autor

În județul Constanța, avem numeroase cadre didactice valoroase, care, zi de zi încearcă să le dea copiilor o educație cât mai aleasă și fac tot posibilul ca aceștia să își dorească de la ei înșiși performanța. Un astfel de dascăl este și prof. Iris Sarchizian, directorul Școlii nr 38 din Constanța "Dimitrie Cantemir".

Profesorul ne-a declarat că nu își mai aduce aminte exact dacă atunci când a ales să intre în învățământ a știut foarte bine ce o așteaptă cu adevărat, ci doar că înclina mai mult spre cercetare, spre munca de laborator. De atunci au trecut 20 de ani, două decenii în care a trăit multe, și bune, și mai puțin bune. "Imediat ce am terminat facultatea, în anul 2000, am făcut naveta la Grupul Școlar Agricol Castelu, cum era denumirea atunci. Acolo, am văzut cu ochii mei, realitatea învățământului românesc: copii din medii defavorizate, naveta nedecontată, lipsa materialelor didactice, dar nu m-am demoralizat, întrucât am cunoscut oameni deosebiți, cu care țin legătura și în ziua de astăzi. Apoi, am fost la concursul de titularizare la Școala cu clasele I-VIII «Dimitrie Cantemir» Constanța, unde am devenit titular ca profesor de biologie și unde, pot să afirm cu mâna pe inimă, îmi este a doua familie. Pe atunci, în 2001, era director doamna prof. Elena Zaharia, un profesor de fizică desăvârșit și un director exemplar, mentorul meu spiritual, care mi-a insuflat ideea de școală tradițională, bazată pe valori autentice, având o viziune realistă legată de locul și rolul pe care trebuie sa-l îndeplinească școala în societate. Pot să spun că am început de jos, trecând prin toate gradele didactice, prin toate comisiile și comitetele, prin toate reformele celor 20 de ani, dar luând din toate acestea partea cea mai bună. Atunci când mi s-a propus să preiau conducerea școlii aveam 36 de ani, multe idei inovatoare și un scop bine definit: să readuc Școala 38 în prim- planul învățământului constănțean, să fac din această școală de cartier un adevărat templu de educație, în așa fel încât toți profesorii și elevii să vină cu drag la școală și pot să spun, cu mândrie, că am reușit. N-a fost ușor să clădesc cărămidă cu cărămidă o școală în care mentalitățile erau destul de drastice, inovația era privită drept concurență. Pe atunci, în 2012, erau 324 de elevi, astăzi numărăm aproape 900", a declarat pentru "Cuget Liber", directorul.

"Părinții ne simt aproape, copiii ne iubesc"

Pentru că un cadru didactic învață toată viața, din anul 2007, până în 2012, profesorul a urmat cursurile Școlii Doctorale, la Universitatea "Ovidius" din Constanța, nu doar ca să se întoarcă la o veche pasiune sau ca să-și reconfirme capacitățile intelectuale, dar mai ales ca să-și poată aduce contribuția la cercetarea în domeniul microbiologiei. Ulterior, concursul pentru ocuparea funcției de director a fost pentru prof. Sarchizian cea mai importantă etapă, după doctorat. "A însemnat o încununare a tuturor ideilor pe care le-am avut cu privire la Școala 38, dar mai ales o satisfacție a continuității muncii de la catedră, dobândind an de an cât mai multe diplome, implicând școala în activități deosebite, cu impact real în rândul comunității. Rezultatul a fost vizibil: părinții ne simt aproape, copiii ne iubesc. Acesta este pentru mine adevăratul succes. Totodată, proiectele Erasmus+ câștigate în ultimii trei ani au reprezentat o altă etapă frumoasă, plină de noi experiențe inedite, oameni deosebiți, culturi diferite, îmbinate până la perfecțiune în cadrul școlii noastre. Din păcate, au fost și momente mai dificile, momente în care a trebuit să iau decizii radicale, să argumentez permanent în fața unor părinți imperativi că educația reală se face respectând, în primul rând, omul de la catedră. Un alt aspect mai puțin plăcut a fost reprezentat de lacunele legislative din educație și de insuficienta implicare a unor instituții, care m-au determinat să găsesc soluții pentru integrarea în învățământul de masă a elevilor cu cerințe educaționale speciale, atunci când majoritatea directorilor refuzau să înmatriculeze astfel de copii", a adăugat aceasta.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2342 secunde