Părinţii şi profesorii cer redeschiderea şcolilor. „Este imperioasă recuperarea materiei!”

201
Părinţii şi profesorii cer redeschiderea şcolilor. „Este imperioasă recuperarea materiei!” - fotofondparintiisiprofesoriicer1-1610380427.jpg

Articole de la același autor

Elevii au redeschis caietele şi manualele, în cursul zilei de ieri, după trei săptămâni de vacanţă. Ei vor continua cursurile online încă o perioadă, până când autorităţile vor decide că este sigur să se redeschidă şcolile. Totuşi, mulţi dintre părinţi, profesori şi chiar şi elevi vor reluarea cât mai grabnică a orelor faţă în faţă.

Trei sferturi dintre profesori şi părinţi şi peste jumătate dintre copii consideră necesară redeschiderea şcolilor. Potrivit unui studiu realizat recent de Organizaţia Salvaţi Copiii, 78,4% dintre părinţi şi 73,1 % dintre profesori consideră că elevii trebuie să revină cât mai curând în băncile şcolii, unde e nevoie de o regândire a programei şcolare şi de măsuri de educaţie remedială. În ceea ce-i priveşte pe copii, 56,8% dintre ei se declară în favoarea redeschiderii şcolilor.

În privinţa revenirii la şcoală, datele complete ale anchetei online relevă faptul că 56,8% dintre elevi se pronunţă în favoarea redeschiderii şcolii, în vreme ce 23,5% preferă menţinerea formatului online. Doar 14,2% dintre profesori consideră că şcoala trebuie să rămână online, în vreme ce 73,1% dintre cadrele didactice consideră necesară revenirea în bănci, restul declarându-se nehotărâţi.

Cu privire la condiţiile pe care şcolile trebuie să le îndeplinească, pentru ca redeschiderea să fie făcută în condiţii de siguranţă, cei mai mulţi pun accentul pe existenţa materialelor igienico-sanitare, dar o condiţie importantă este şi evitarea aglomeraţiei în spaţiile limitrofe şcolilor. 83,5% dintre respondenţi consideră că asigurarea condiţiilor igienico-sanitare este o condiţie necesară pentru deschiderea şcolilor. 69,8% spun că e nevoie de asistenţă medicală în toate şcolile, 59,3% dintre cei intervievaţi vor să fie luate măsuri pentru evitarea aglomeraţiei în jurul şcolilor, 45,3% consideră că e necesară reducerea numărului de elevi din clase, iar 44,8% sunt de părere că e nevoie de transport sigur către şi dinspre şcoală.

„Odată reluată activitatea didactică în şcoli, devine imperioasă recuperarea materiei şi acoperirea decalajului educaţional pentru copiii vulnerabili, care nu au avut o participare reală la educaţia online”, explică Liliana Bibac, reprezentantul Salvaţi Copiii. De altfel, şi cei chestionaţi spun că este utilă revizuirea programei şcolare, cu accent pe materia esenţială, aproape jumătate propunând chiar ca intervenţii de sprijin pentru cei care nu au reuşit să participe real la educaţia online. Un procent mic - 10,2% - se pronunţă pentru prelungirea duratei cursurilor în acest an şcolar.

„Orice amânare prelungeşte pierderile de învăţare!

Având în vedere părerile exprimate în chestionar, organizaţia a solicitat deja Guvernului României să menţină deschise toate unităţile de învăţământ preşcolar şi clasele 0 – IV, asigurând totodată măsurile de siguranţă şi materialele sanitare, cum ar fi măşti, dezinfectanţi, necesare pentru prevenirea răspândirii COVID-19 în şcoală şi în comunitate şi aplicând scenariul galben ori verde, în funcţie de gradul de aglomerare a grupelor de copii la clasă.

„Pentru elevii mai mari, din gimnaziu şi liceu, revenirea lor în spaţiul şcolar trebuie să constituie o prioritate, mai ales în localităţile mai puţin afectate de pandemie şi în şcolile unde numărul redus de elevi permite distanţarea fizică de cel puţin 1,5 metri între ei. Este nevoie de o evaluare serioasă a impactului pe care l-au avut închiderea şcolilor şi accesul inegal la internet şi tehnologie, recomandând ca profesorii să fie încurajaţi să evalueze rămânerile în urmă şi să fundamenteze planuri de remediere pentru elevii care nu au avut sau au avut un acces limitat la învăţarea online. Orice amânare a acestor evaluări sau a implementării unor măsuri remediale adaptate nevoilor fiecărui elev şi comunităţi şcolare nu va face decât să adâncească pierderile de învăţare, condamnând numeroşi elevi din grupurile vulnerabile la insucces şcolar şi risc major de părăsire a şcolii”, explică Liliana Bibac.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2908 secunde