Părinţii nu vor teste COVID în şcoli, fără acordul lor, şi cer reluarea cursurilor faţă în faţă

Marţi, 20 Aprilie 2021, 00:00
365
Anul şcolar 2020 – 2021 va intra în istorie ca fiind cel mai scurt din învăţământul românesc şi cel mai dificil. Pandemia de coronavirus a închis şcolile şi i-a ţinut pe elevi acasă, într-un sistem nemaiîncercat până acum. Cursurile online au fost soluţia de avarie, însă acestea îşi vor arăta consecinţele mult timp de-acum încolo. Părinţii sunt primii care trag semnalul de alarmă.

Mai mult de jumătate dintre părinţii şcolarilor şi preşcolarilor sunt îngrijoraţi că, din cauza actualului context epidemiologic, copiii nu vor avea un nivel optim de cunoştinţe care să îi permită trecerea la nivelul următor, iar aproape jumătate cred că vor exista efecte şi în plan psihologic, care s-ar putea manifesta prin anxietate sau chiar depresie.

Federaţia Asociaţiilor de Părinţi din Învăţământul Preuniversitar a iniţiat, la începutul lunii aprilie, un sondaj la nivel naţional cu privire la percepţia familiilor asupra impactului imediat şi pe termen mediu a activităţilor online, în instruirea elevilor. Într-un interval relativ scurt, doar 72 de ore, au răspuns 68.763 de părinţi, dorind astfel să îşi exprime punctul de vedere. În urma analizei efectuate, mai mult de jumătate dintre aceştia nu sunt mulţumiţi de nivelul de cunoştinţe sau competenţe ale propriilor copii, în actualul context pandemic.

De altfel, 46,9% din cei intervievaţi consideră că eficienţa activităţilor de predare – învăţare – evaluare desfăşurate în mediul online comparativ cu cele din sala de clasă sunt mai redus, iar 28.8% spun că este chiar mult mai redusă. În plus, peste 67% dintre familiile care şi-au exprimat părerea susţin că activităţile faţă în faţă ar trebui să continue şi în condiţiile depăşirii unei incidenţe de 3 cazuri la mia de locuitori, tocmai pentru a veni în sprijinul elevilor, în vederea dobândirii de cunoştinţe, deprinderi şi atitudini.

Fără trimestre, în loc de semestre

Conducerea Federaţiei Naţionale a Părinţilor a dorit să afle şi punctul de vedere referitor la o eventuală testare în masă cu teste non-invazive, pe bază de salivă, în unitatea de învăţământ, ţinând cont şi de practicile similare care au apărut la nivelul unor sisteme de învăţământ din Uniunea Europeană. „Observăm că mai mult de jumătate dinspre respondenţi, mai exact 53,2% spun că ar fi de acord cu testarea copilului doar cu acordul părinţilor. Iar 37% răspund ferm că nu sunt de acord. În opinia FNP, dacă se va ţine cont de părerea majorităţii părinţilor, nu va exista posibilitatea de testare în masă fără acordul părinţilor. Observăm, de asemenea, că, la următoarea întrebare, care face referire la o eventuală testare în masă, 96,5% dintre părinţi consideră că testarea trebuie să fie făcută obligatoriu de cadrele medicale, fie asistent, fie medic. Acest procent ne arată că şi dacă ar primi acceptul de testare din partea părinţilor, ţinând cont de numărul cadrelor medicale angajate în cadrul cabinetelor şcolare, Ministerul Educaţiei împreună cu Ministerul Sănătăţii, nu vor avea posibilitatea să asigure personal medical în fiecare unitate de învăţământ pentru testarea în masă”, a declarat, pentru „Cuget Liber”, Dănuţ Cernat, preşedintele Comitetului Judeţean al Părinţilor Constanţa.

În ce priveşte revenirea la trimestre, în loc de semestre, începând cu anul şcolar 2022 – 2023, doar un sfert din părinţi se declară de acord cu această posibilitate, 37,3% consideră că doar într-o oarecare măsură ar fi util acest sistem, dar cei mai mulţi, adică 38,4% nu sunt de acord cu astfel de modificare.

„Prin acest demers, nu dorim să influenţăm în vreun fel deciziile Ministerului Educaţiei sau ale Ministerului Sănătăţii, ci să venim în sprijinul acestor două instituţii, încercând să aflăm percepţiile părinţilor, având în vedere discuţiile din spaţiul public cu privire la modificările care apar pe parcursul şi în contextul actualului an şcolar”, mai precizează reprezentantul părinţilor constănţeni.



Pagina a fost generata in 0.2335 secunde