O nouă idee "strălucită"! Ce surprize li se mai pregătesc profesorilor

969
1
O nouă idee

Articole de la același autor

55.000 de învățători și profesori de gimnaziu vor participa, în lunile următoare, la cel mai amplu proiect de perfecționare a cadrelor didactice, de la Revoluție încoace. Reforma învățământului,m pornită și tot reformată apoim de toți miniștrii care s-au perindat pe la Ministerul Educației,m cei mai mulți dintre eim rupți de realitatea din școli,m a eșuat până acum. 


În ciuda tuturor ideilor "strălucite", sistemul românesc de învățământ a rămas în urmă cu vremurile, cu tehnologia, cu ritmul de evoluție a societății și a pieței muncii. Nu contează că a fost veșnic subfinanțat, că salariile jenante i-au gonit de la catedră pe oamenii bine pregătiți și că în-afară de manualele vechi și prost scrise, toate materialele de pe care învață copiii sunt cumpărate de părinți. În al mdoisprezecelea ceas, Ministerul Educației a realizat că și profesorii au nevoie să țină pasul cu vremurile și acum îi trimite pe toți la cursuri, mai ales că de anul viitor aceștia vor lucra cu programe școlare noi. 


Astfel, în cadrul proiectului "Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți" (CRED), se va demara perfecționarea a 55.000 de cadre didactice, din care 15.000 din învățământul primar și 40.000 din învățământul gimnazial. În primul rând, aceștia vor trebui să deprindă abilități care să le permită abordări metodologice centrate pe competențe - cheie, în acord cu noul curriculum. În același timp, se urmărește formarea profesorilor în contextul adaptării activităților de învățare la nevoile specifice ale fiecărui elev, în special ale celor aflați în risc de abandon școlar. 


Consiliere și mediere socială pentru elevi 


"Prin complexitatea sa și prin resursele umane, materiale, financiare și logistice implicate, CRED reprezintă și oportunitatea elaborării unei strategii ample și coerente de formare a cadrelor didactice pentru implementarea curriculumului pentru clasele I-VIII, care să fie ulterior utilizată ca model de bune practici pentru schimbările ce urmează în ciclul liceal. Totodată, proiectul prevede asumarea de către profesori și a unor roluri complementare celor de la clasă, cu accent pe consiliere, pe mediere socială, facilitarea învățării în contexte non-formale și informale", anunță ministrul Educației, Valentin Popa. 


În vederea desfășurării activităților de formare, vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală, care vor beneficia de 330.000 de ore de formare la nivel național, implicând aportul a 900 de formatori. Fiecare dintre participanți va beneficia de o subvenție în cuantum de 600 de lei, pentru transport și mâncare. În acest fel, pe lângă faptul că profesorii nu vor plăti pentru formare, își vor putea acoperi și toate costurile pe care le au pentru deplasare, respectiv pentru alimentație. Suplimentar, pentru cadrele didactice generatoare de bune practici vor fi acordate 150 de premii. 


Competențe cheie necesare cadrelor didactice 


De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice, pe arii curriculare, care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă online de e-learning. 


"Prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale, pentru cel puțin 2.500 de elevi", mai spune ministrul Educației. 


Proiectul CRED va fi finalizat în anul 2021 și are un buget de aproximativ 42 milioane de euro. 


Comentează știrea

dezastru
30 martie 2018
fara efect

este necesara o reforma in invatamant dar cu specialisti adusi din strainatate nu tot cu ai nostri ca nu se mai reformeaza sistemul ci e aceeasi ,,Marie cu alta palarie,, cunosc un profesor de istorie care se duce cu scarba la ore ajunge acasa si isi injura elevii in ultimul hal povesteste cum nu face mai nimic la scoala ca nu poate pt ca elevii nu sunt cuminti dar ii merge treaba ce conteaza doar sta max 5 ore la scoala are vacante multe si un salariu de peste 2.000 lei asa mina de aur luata de la stat pe stat in scaun la catedra se merita cand alti bugetari muncesc pe branci pt 1 000 lei , o fi munca intelectuala insa nu se vede poti ajunge sa predai si cu nota 3 daca ai relatii cunostinte o alta pers o invatatoare si a dat gradul cu o lucrare scoasa de pe net uitand sa stearga numele persoanei care a realizat proiectul dar a trecut a luat gradul 2 si deci e baata dar nu stia cat face6*9 tabla inmultirii astfel de profesori avem majoritatea sunt asa la sate mai ales unde nimeni nu s da silinta ,,la tarani,, la oras la liceele mari da sunt profesori excelenti dar nu i suficient daca ,,las o ba ca merge leafa,, cu 1% profesori bun care isi fac meseria restul de 90%is praf si vor salarii mai mari de cat le au desi nu merita . Nu cred ca aceasta reforma va rezolva ceva atata timp cat profesori sictiriti vor intra la ore sa mearga leafa si atat ca sa reformezi un sistem de la 0 nu faci tot cu ,,cadre didactice invechite ,, ci aduci specialisti din afara, influenta inspectoratului si a spagi la pers din cadrul acestuia sa dispara sa intre prof doar peste ota 7 la catedra ca daca la tara faci ore ,,cu femeia de serviciu,, e degeaba reforma

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3887 secunde