Noutăți în privința școlarizării copiilor cu cerințe educaționale speciale

355
Noutăți în privința școlarizării copiilor cu cerințe educaționale speciale - masuricopii-1528123725.jpg

Articole de la același autor

Ministrul Educației Naționale, Valentin Popa, a anunțat, zilele trecute, în cadrul unei întâlniri cu părinți ai copiilor cu cerințe educaționale speciale, că se pregătesc o serie de măsuri pentru a sprijini școlarizarea acestora în toate școlile din România.

"Ministerul Educației, împreună cu alte ministere, sub coordonarea prim-ministrului, lucrează la un set de măsuri pentru sprijinirea persoanelor cu dizabilități. La nivelul Ministerului Educației Naționale, sunt aprobate și se află în curs de publicare în Monitorul Oficial planurile-cadru pentru învățământul special. De asemenea, MEN a încheiat protocoale cu reprezentanți ai societății civile privind creșterea calității educației copiilor/elevilor/tinerilor cu CES. În acest sens, poate fi menționat protocolul de colaborare dintre MEN și Fundația Sense Internațional România vizând copiii/elevii/tinerii cu surdocecitate și deficiențe senzoriale multiple, semnat în data de 15 mai 2018", a declarat Valentin Popa.

Potrivit acestuia, Ministerul Educației Naționale este preocupat de îmbunătățirea cadrului normativ și analizează posibilitatea modificării și completării Hotărârii nr. 564/2017 privind modalitatea de acordare a drepturilor copiilor cu cerințe educaționale speciale școlarizați în sistemul de învățământ preuniversitar.

Luând în considerare propunerile Autorității Naționale pentru Persoanele cu Dizabilități și ale altor organizații din domeniu, MEN a elaborat "Procedura cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere/deficiențe de auz/tulburare de spectru autist care susțin examenele naționale: Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și examenul național de Bacalaureat - sesiunea 2018". Procedura urmează să fie aprobată și transmisă inspectoratelor școlare județene până la data de 25.05.2018.

De asemenea, este în curs de finalizare și un set de proceduri privind identificarea și monitorizarea copiilor aflați în afara sistemului de educație, în cadrul proiectului "Sistem de avertizare timpurie pentru reducerea părăsirii timpurii a școlii", finanțat de Comisia Europeană. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2908 secunde