Ministrul Educației se contrazice în declarații pe tema claselor pentru elevii cu nevoi speciale

121
Ministrul Educației se contrazice în declarații pe tema claselor pentru elevii cu nevoi speciale - profesordascalscriecucretapetabl-1550435878.jpg

Articole recomandate

După ce a decarat că vrea înființarea de clase separate pentru copiii cu cerințe educaționale speciale, ministrul Educației revine și că susține că a vrut să spună cu totul altceva atunci când a declarat că se gândește să îi grupeze pe elevii cu nevoi speciale.

Într-o declarație pentru Hotnews.ro, ministrul susține că, de fapt, ar fi integrat în școlile de masă, din școlile speciale, zeci de mii de copii cu dificultăți de învățare și că nu ar vrea segregare, ci doar să aloce mai mulți profesori de sprijin.

"Nu! Cum să vreau segregare? Eu am fost ministrul care, pentru prima dată, în perioada 2001-2003, am integrat în școlile de masă, prin trecere de la școlile speciale, circa 30.000 de copii cu dificultăți de învățare! Am spus că dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăți de învățare poate reușim să le dăm și un profesor de sprijin", a spus Ecaterina Andronescu.

De altfel, aceasta e negat, tot duminică, la un post TV, intenția de a face clase separate pentru copiii cu dizabilități. "Nici poveste să propun clase să producă segregarea acestor copii, ci să încercăm să îi susținem suplimentar cu un profesor de sprijin. (...) O s-o punem probabil în viitoarea lege a educației. Pe măsură ce vom avea asigurate cadrele didactice, vom încerca să o transpunem și în realitate. Există și în acest moment, dar sunt foarte puțini profesorii de sprijin, din păcate", a spus Andronescu.

Anterior, ministrul Educației declarase la Digi 24: "Noi acum îi avem pe cei cu dificultăți de învățare, să îi numim așa generic, împărțiți în două categorii. Pe unii îi trimitem în școlile speciale, iar alții sunt în școlile normale, integrați în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reușim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integrați în clasele normale și atunci creăm dificultăți la profesori. Și mă gândeam dacă nu am putea să îi împărțim mai mulți într-un loc și să punem profesori de sprijin acolo. Adică aș vrea: ca și lor, celor integrați în școlile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin."

Sursa: realitatea.net 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.5569 secunde