Măsurile propuse de inspectoratele școlare județene pentru aplicarea OUG 114
Miercuri, 20 ianuarie, la sala de consiliu a Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, este convocată Comisia de Dialog Social, pentru a fi dezbătute propunerile înaintate, până la data de 14 ianuarie, de către inspecto-ratele școlare în legătură cu aplicarea OUG 114. Pe ordinea de zi a ședinței se mai află instrucțiunile pentru fundamentarea cifrei de școlarizare și stabilirea rețelei unităților de învățământ preuniversitar de stat pentru anul 2010-2011 - proiect r Proiectul ordinului ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învățământ pentru clasa a X-a liceu, filiera tehnologică, învățământ de zi și învățământ seral r Proiectul de metodologie de organizare și desfășurare a stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2.
Dar iată câteva dintre propunerile celor 42 de inspectorate școlare județene, pe care MECTS le-a reținut:
r O singură unitate de învățământ cu personalitate juridică la nivel de comună
r Comasarea claselor paralele cu efective sub media prevăzută de lege, fără a se depăși numărul maxim de elevi la clasă, prevăzut de legislația în vigoare;
r Predarea disciplinei "Educație fizică" la învățământul primar de către învățători, fără a afecta normele didactice ale titularilor profesori de educație fizică;
r Reorganizarea centrelor bugetare;
r Încadrarea pe numărul minim de ore prevăzute de planurile cadru în vigoare;
r Efectuarea orelor de laborator tehnologic cu clasă întreagă;
r În unitățile de învățământ vocațional și liceele tehnologice în care există clase paralele de elevi având specializări/calificări diferite cu efective sub medie – efectuarea orelor de cultură generală cu clasă întreagă și separat numai a orelor de specialitate;
r Reducerea numărului claselor de învățământ seral și compensarea prin creșterea numărului de clase cu frecvență redusă, pentru clasele de început de ciclu;
r Majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ;
r Organizarea claselor I, a V-a și a IX-a din unitățile de învățământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
r Reducerea numărului de clase urmare a scăderii numărului de elevi;
r Desființări de clase cu predare în regim simultan, ținând cont de mijloacele de transport și de infrastructura existente;
r Reducerea numărului claselor de învățământ postliceal finanțate de la buget, prin compensare cu clase cu taxă;
r Stabilirea obligației de catedră la 6 ore/săptămână pentru directori și directori adjuncți în fostele opt județe pilot;
r Reorganizarea serviciilor de secretariat și tehnico-administrativ;
r Externalizarea serviciilor de pază
Dar iată câteva dintre propunerile celor 42 de inspectorate școlare județene, pe care MECTS le-a reținut:
r O singură unitate de învățământ cu personalitate juridică la nivel de comună
r Comasarea claselor paralele cu efective sub media prevăzută de lege, fără a se depăși numărul maxim de elevi la clasă, prevăzut de legislația în vigoare;
r Predarea disciplinei "Educație fizică" la învățământul primar de către învățători, fără a afecta normele didactice ale titularilor profesori de educație fizică;
r Reorganizarea centrelor bugetare;
r Încadrarea pe numărul minim de ore prevăzute de planurile cadru în vigoare;
r Efectuarea orelor de laborator tehnologic cu clasă întreagă;
r În unitățile de învățământ vocațional și liceele tehnologice în care există clase paralele de elevi având specializări/calificări diferite cu efective sub medie – efectuarea orelor de cultură generală cu clasă întreagă și separat numai a orelor de specialitate;
r Reducerea numărului claselor de învățământ seral și compensarea prin creșterea numărului de clase cu frecvență redusă, pentru clasele de început de ciclu;
r Majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ;
r Organizarea claselor I, a V-a și a IX-a din unitățile de învățământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
r Reducerea numărului de clase urmare a scăderii numărului de elevi;
r Desființări de clase cu predare în regim simultan, ținând cont de mijloacele de transport și de infrastructura existente;
r Reducerea numărului claselor de învățământ postliceal finanțate de la buget, prin compensare cu clase cu taxă;
r Stabilirea obligației de catedră la 6 ore/săptămână pentru directori și directori adjuncți în fostele opt județe pilot;
r Reorganizarea serviciilor de secretariat și tehnico-administrativ;
r Externalizarea serviciilor de pază
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Luni, 18 Ianuarie 2010
Luni, 18 Ianuarie 2010
Luni, 18 Ianuarie 2010
Luni, 18 Ianuarie 2010
Sâmbătă, 16 Ianuarie 2010