Mare păcat că nu țin cont de părerile lor... Cum și-ar dori să predea un învățător din mediul rural

2308
2
Mare păcat că nu țin cont de părerile lor... Cum și-ar dori să predea un învățător din mediul rural - fondlaurafarcas-1482850542.jpg

Articole de la același autor

Atunci când am întrebat-o pe prof. Florentina Mangri, directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 din Poarta Albă, pe cine ar recomanda din cadrul colectivului profesoral pentru un scurt interviu legat de învățământul românesc, cu bunele și relele lui, nu a ezitat să ne spună că cea mai nimerită persoană este chiar consilierul educativ, prof. Laura Farcaș. 


Cu o bogată activitate în învățământul rural, prof. Farcaș a absolvit Facultatea de Litere București, specializarea Română-Engleză, fiind membru în consiliul consultativ al Inspectoratului Școlar Județean Constanța, pe pro-bleme de învățământ primar. 


- De șapte ani, sunteți învățătorul copiilor din Poarta Albă. Care considerați că sunt punctele forte ale învățământului primar românesc? 


- Învățământul românesc este, deocamdată, într-un proces de căutare a echilibrului între cele trei părți care stau la baza procesului și care participă activ în cadrul său: elevi - cadre didactice - părinți. Punctele forte ale învățământului primar românesc vizează încă implicarea și dăruirea pe care o au învățătorii care mai fac această meserie. Urmează deschiderea drumurilor spre activități educaționale din diverse domenii - culturale, moral-civice, cetățenie democratică, protecția mediului etc., care, pe lângă faptul că îi atrag pe elevi foarte mult, îi și stimulează cognitiv, spiritual, interpersonal și social în activitatea de învățare. 
Perfecționarea continuă a cadrelor didactice, a învățătorilor, denotă încă implicarea din partea acestora, dorința de a schimba în bine, ceea ce se mai poate schimba. Pregătirea pentru concursurile școlare de la nivel primar, dar și rezultatele elevilor noștri, care se concretizează după fiecare etapă, este, de asemenea, un punct forte pentru învățământul primar la acest moment. 


- Ce credeți că ar trebui schimbat de urgență? 


- Eu nu voi vorbi despre situația salariilor sau lucruri de acest gen. Ce aș schimba? Aș aerisi programa școlară, aș lucra cu elevii mei pe ateliere de lucru, aș folosi competențele în interesul elevului, în funcție de înclinațiile fiecăruia, aș organiza mult mai multe ieșiri în aer liber cu elevii, ieșiri din care să învețe lucruri utile pentru viață. 


- Sunteți de acord că actualele generații de elevi sunt foarte greu de capacitat la oră? Este vinovat cel de la catedră? 


- Ca învățător, nu cred că nu poți câștiga încrederea elevilor tăi. Într-adevăr, vin generații din ce în ce mai active, mai energice, mai nerăbdătoare, dar noi încă mai avem cheia care îi poate face pe copii să stea în bancă, patru ore, cu plăcere, cu interes și totodată să se implice activ în toate activitățile. După patru-cinci ore de lucru, elevii mei încă își doresc să rămână la școală! Acest lucru înseamnă, pentru mine, că îmi fac treaba ca dascăl și, dacă la plecare sunt îmbrățișată și mi se spune "Doamna, vă iubim!", deși poate am avut test de evaluare în ziua respectivă, înseamnă că elevii mei au înțeles rostul școlii și rolul meu acolo. 


- Profesorii sunt încurcați de programă sau de propria abordare a orelor la clasă? 


- Programa școlară la învățământul primar este foarte încărcată, din punctul meu de vedere. Sunt multe conținuturi, multă informație care trebuie transmisă și asimilată de către elevi. Este adevărat că depinde foarte mult și de modul de abordare pe care-l folosește fiecare, dar când ai oră pe oră la istorie, de exemplu, este mai greu să și transmiți, să și consolidezi și să fie și atractivă ora.


Comentează știrea

David
28 decembrie 2016
???

Mangri aia care nu a stiut sa-si puna dosarul pe platforma si s-a milogit la ISJ sa fie primita la concurs ? Mare putoare !

Ioana
2 ianuarie 2017
Directori

D na dir Mangri care da afara profesori cu expetienta neavand nicio motivatie concreta dupa bunul plac.Sa nu uitam ca directorii nu sunt proprietarii scolilor.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2459 secunde