Manualul școlar unic devine realitate. Ministrul Educației a lansat dezbaterea publică

500
2
Manualul școlar unic devine realitate. Ministrul Educației a lansat dezbaterea publică - fotofondmanuale-1506441413.jpg

Articole de la același autor

Ministerul Educației Naționale a lansat, ieri, în consultare publică, proiectul legii manualului școlar. Potrivit ministrului Liviu Pop, obiectivul actului normativ îl reprezintă reglementarea regimului manualului școlar în învățământul preuniversitar.


În accepțiunea proiectului, manualul școlar este un bun de interes public, principalul instrument de lucru al elevului și reflectă lectura personalizată a programei, efectuată de echipele de autori, potrivit diverselor contexte de învățare și grupuri - țință.


"Elaborarea manualelor școlare se realizează de autori sau grupuri de autori, în urma unor selecții de manuscrise, prin proceduri transparente, în vederea asigurării calității științifice. Selecția va fi operată de grupuri de experți ai Centrului Național de Evaluare și Examinare și ai Institutului de Științe ale Educației. Ulterior, MEN va achiziționa conceptul sau conținutul manualului școlar de la autori sau grupurile de autori", explică ministrul Educației.


Potrivit acestuia, elaborarea manualelor școlare se realizează atunci când apar modificări la nivelul curriculumului național și sunt introduse discipline sau module de pregătire noi, când sunt aprobate programe școlare noi pentru anumite discipline sau module de pregătire, în cazul disciplinelor unde nu sunt aprobate manualele școlare existente sau atunci când sunt efectuate modificări de minimum 25% la nivelul programelor școlare pentru anumite materii. Înainte de retipărire, fiecare manual va fi reevaluat de grupuri de experți. Aceeași procedură de reevaluare este obligatorie anual și pentru manualele în format pdf și în variantă digitală interactivă. În urma consultării publice, Ministerul Educației Naționale va transmite spre aprobare Parlamentului României varianta finală a proiectului.


Va scădea calitatea învățământului


De cealaltă parte, multe cadre didactice atât din învățământul preuniversitar, cât și din cel superior susțin că ceea ce încearcă să facă Ministerul Educației este monopol asupra manualului școlar și că va influența în mod negativ învățarea. 


"Calitatea manualelor va scădea drastic în cazul în care Ministerul Educației ia decizia de a reglementa piața manualelor astfel încât să existe o singură editură responsabilă cu tipărirea unui singur manual. Competiția este foarte importantă pentru calitatea învățământului. Dacă am ajunge în situația de a avea un manual unic, probabil, unul sau doi ani, nu vom vedea mari diferențe, pentru că se pleacă de la un nivel ridicat. Dar peste cinci, zece ani, calitatea va rămâne aceeași, nu se va înregistra niciun progres, pentru că o editură unică nu ar avea motiv să îmbunătățească manualul", este de părere președintele Federației Editorilor Europeni de Carte Școlară, Helga Holtkamp. 


Prezentă la București pentru a participa la o întâlnire pe tema intenției autorităților de a institui un monopol al statului asupra manualelor, aceasta a arătat că modelul european este bazat pe competiție și diversitate pentru că există copii diferiți și profesori cu metode diferite de a preda.


Editurile se elimină singure de pe piață


Experiența altor țări demonstrează că piața manualelor se reglementează singură, fără intervenția statului. 


"Dacă într-un an ai 20 de manuale și profesorii, elevii preferă doar cinci, câte edituri vor dori să mai tipărească un produs care nu se vinde?", mai spune președintele Federației Editorilor Europeni de Carte Școlară.


Și profesori renumiți din România susțin actualul sistem cu manuale alternative. 


"Manualul unic înseamnă toceală. Asta am trăit eu în adolescența mea. Nu aș vrea să retrăiască același lucru copiii noștri. Gândiți-vă că pasul următor ar fi să introducem același principiu și la nivel universitar. De ce să nu avem un singur manual la Fizică în Universitate, nu? Pasul următoar poate să fie cartea științifică. De ce să scoatem cărți științifice la voia editorilor?", consideră și Liviu Papadima, prorectorul Universității București.


Monopolizarea manualelor


La rândul său, profesorul Radu Gologan, implicat în pregătirea lotului olimpic de matematică, a arătat că situația actuală este paradoxală față de anii totalitarismului.


"Paradoxal este că în anii ’70 aveam cinci auxiliare pentru cursurile de matematică, iar acum se încearcă reducerea la unul singur. Chiar și în acest domeniu există metode diferite de a preda", spune acesta.


Mii de părinți și personalități din domeniul educației fac apel la renunțarea planurilor privind manualul unic. Aceștia îi solicită ministrului Liviu Pop să renunțe "imediat la monopolizarea manualelor, la impunerea manualului unic sau la cosmetizarea acestei acțiuni sub fardul gros al așa-zisei licitații de autori, organizată de editura de casă a statului".


Comentează știrea

Chicos Rostogan
27 septembrie 2017
Sic transit ..

Atat timp cat ministru este Pop, se vor petrece numai orori in educatie in Romania. PSD trebuie sa isi schimbe poliitca culturala ( ce o mai fi sia aia ? Oare mai exista ceva in afara de doamna aceea care coase rochii frumoase ?) si educationala. Daca poate si mai ales daca vrea, ca nu doar educatia se duce pe repede inainte de rapa. PSD, si cu Pop si fara, a desfiintat fara jena CNATDCU in contituirea care intrunea oameni de cea mai neindoielnica competeneta academica si anumit un comitet de mana a doua, cu aplecare la ordin pana la podeaua PSD ca sa il salveze de plagiat pe Ponta si altii. La inceputul anilor '70 ministru al invatamantului a putut fi Mircea Malita, e drept nu pentru mult timp pentru ca deranja gasca de imbecili de atunci, dar acum PSD ne arata un viitor si mai sumbru, doar Pop, Mang, si alti plagiatori, ca doar n-o sa isi bata Dragnea cuie in talpi cu ministri educati corect, cinstiti si cu demnitate. Doar ceva trufie.

ROMAN
4 octombrie 2017
CONSTATARE !

MAI SUNT CATEVA SAPTAMANI SI INVATZAMANTUL ROMANESC SI CEL CONSTANTZEAN, SERBEAZA HALLOWEENUL CEL DRACESC, PE HALLOWEENUL CEL DRACESC, CRESTINII NU TREBUIE SA-L SERBEZE SI CU ATAT MAI MULT COPIII / ELEVII, DEOARECE COPIII SUNT FIINTZE : INOCENTE, DRAGALASE, GINGASE, INGERI IN TRUP, PARINTZII II TRIMIT LA GRADINITZA SI LA SCOALA PENTRU A INVATZA CEEA ESTE : FRUMOSUL, GINGASIA UNEI ALTE FIINTZE, SENSIBILITATEA SI NU MONSTRUOZITATEA PE CARE LE-O INSPIRA HALLOWEENUL CU : DEMONI, VRAJITOARE, VAMPIRI.......... , PENTRU CA HALLOWEENUL, NU-I SARBATOARE CRESTINEASCA CI DRACEASCA , HALLOWEEN este o sărbătoare de origine celtică, HALLOWEEN este o sărbătoare împrumutată de câțiva ani buni și în România, care și-a câștigat repede adepți, mai ales că în noaptea de 31 octombrie cei care merg la petreceri se deghizează în zâne, prințese sau prinți, vampiri, vrăjitoare, mumii sau schelete. HALLOWEEN preluată astăzi de multe popoare din lumea occidentală, ea răspândindu-se în secolul al XIX-lea prin intermediul imigranților irlandezi din Statele Unite ale Americii. Sărbătoarea pe care o cunoaștem sub numele de Halloween a fost influențată, de-a lungul secolelor, de numeroase culturi. În Imperiul Roman era Ziua Pomona, la celtici era festivalul Samhain, iar la creștini Sărbătoarea Tuturor Sfinților. NOI, CRESTINI PRIN : BOTEZ / INCRESTINARE, CUNUNIE RELIGIOASA, ICOANELE CRESTINE ORTODOXE DIN SPATZIILE DE INVATZAMANT ( DACA OR MAI FI ICOANE IN CLASE, DACA NU LE-OR FI DOSIT UNII ALTZII ), FAMILIA TRADITZIONALA CRESTINA ORTODOXA, CRUCEA PURTATA LA GAT, ORI ASEZATA LA LOC VIZIBIL IN CLASELE ELEVILOR, DACA NU S-OR FI LEPADAT UNII ALTZII DIN INVATZAMANT DE HRISTOS, PENTRU CA NECREDINTZA, NECUVIINTZA SI FAPTELE URATE, AU ATRAS DUPA SINE URA DE NESTAVILIT IMPOTRIVA LUI DUMNEZEU, CA FAPTELE URATE SI NEPLACUTE CARE NU AU NIMIC IN COMUN CU CONDUITA MORALA, IUBIREA DE HRISTOS SI APROAPELE, ADICA ELEVII DE LA CLASA SA NU REPREZINTE UN NUMAR, ORI UN MOTIV DE REZOLVARE A INTERESELOR PERSONALE : MEDITATZII, CIUBUCAREALA SI MULTE ALTE FOLOASE NECUVENITE, DACA PARINTZII NU SE SUPUN CERERILOR UNORA ALTORA DIN INVATZAMANT, URMEAZA : CHINUNUL, IZOLAREA, DISCREDITAREA, DEFAIMAREA ELEVULUI RESPECTIV / ELEVILOR RESPECTIVI............. SI DE ACOLO INCOLO, MULTZI ELEVI NUMAI URMEAZA CURSURILE, ABSENTEAZA DE LA ORE, DE LA SCOALA ORI SUNT APATICI, SE AUTOIZOLEAZA, NUMAI DAU RANDAMENT SCOLAR, CA SUNT AGRESIVI, CA BAT COLEGII SI DUPA ACEEA NE INTREBAM, CE SE INTAMPLA CU SCOALA SI ELEVII SCOLII ROMANESTI, CAUZELE SUNT MULTE SI UNELE DINTRE CAUZE SUNT : SARBATORIREA HALLOWEENULULUI CEL DRACESC, CADRELE DIDACTICE CARE AU TRANSFORMAT CLASA IN PRAVALIE, LOC DE REZOLVARE A INTERESELOR PERSONALE SI ALTE CAUZE AR MAI PUTEA FI ENUMERATE ?!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3014 secunde