Lupta pentru păstrarea tradițiilor și obiceiurilor dobrogene

256
Lupta pentru păstrarea tradițiilor  și obiceiurilor dobrogene - simpoyion2-1402939449.jpg

Articole de la același autor

Colegiul Național de Arte "Regina Maria" a găzduit recent prima ediție a Simpozionului județean "Dobrogea - mozaic dialectal și etnic", o temă deosebit de importantă și actuală la care au participat cadre didactice din învățământul universitar și preuniversitar, invitați din rândul minorităților din Dobrogea.

La prezentările date, au răspuns câțiva profesori de la Universitatea "Ovidius" din Constanța, autori ai unor lucrări de referință privind tema simpozionului, precum prof. univ. dr. emerit Marin Petrișor, prof. univ. dr. Stoica Lascu, conf. univ. dr. Nistor Bardu și lect. univ. dr. Cosmin Căprioară.

Desfășurat pe două sesiuni, pentru elevi și pentru profesori, simpozionul a avut drept obiectiv evidențierea rolului școlii în păstrarea valorilor identitare, în conservarea tradițiilor și a obiceiurilor.

Simpozionul a fost urmat de un spectacol în cadrul căruia elevii au prezentat un moment artistic reprezentativ pentru fiecare etnie și pentru dialectul aromân. Spectacolul, coordonat de către prof. Roxana Mitan de la Palatul Copiilor, a cuprins "un mozaic" de 10 momente artistice prin care a fost ilustrat specificul fiecărei etnii. Au urcat, rând pe rând, pe scena Colegiului Național de Arte "Regina Maria" elevii Anaida Sarchizian (Școala Gimnazială Nr. 38 "D. Cantemir"), Cuclea Mădălin (Colegiul Național "Mihai Eminescu"), elevii Palatului Copiilor Constanța, ai Școlii Gimnaziale Nr. 30 "Gh. Țițeica", ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 Ghindărești, ai Școlii Gimnaziale Nr. 12 "B. P. Hașdeu" și ai Liceului Tehnologic Cogealac. De asemenea, au participat și ansambluri ale Comunității Elene "Elpis", ale Uniunii Democrate Turce din România și ale Uniunii Democrate a Tătarilor Turco-Musulmani din România. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4293 secunde