Liviu Pop: Sistemul de învățământ din România nu este pregătit pentru sistemul hibrid
Articole recomandate
Elevii de la Colegiul "Regina Maria", reprezentanți de seamă la Olimpiada Națională de Muzică
19 Aprilie 2024
Zilele Porților Deschise la Universitatea Maritimă din Constanța
19 Aprilie 2024
Profesorii care corectează lucrări la Evaluare Națională și Bac 2024 vor primi mai mulți bani
18 Aprilie 2024
Concert special de Paşti, la Teatrul „Oleg Danovski”
18 Aprilie 2024
„Răţuşca cea urâtă”, dublă întâlnire cu copiii, în weekend
16 Aprilie 2024
Fostul ministru al Educației Liviu Pop consideră că învățământul românesc nu este pregătit pentru sistemul hibrid, care este "mult mai costisitor" decât cel normal sau online, potrivit Agerpres.ro.
"Sistemul de învățământ din România nu este pregătit pentru sistemul hibrid. Sistemul hibrid este mult mai costisitor decât sistemul normal sau sistemul online. Este sistemul care are nevoie de cea mai mare resursă financiară și, fiind pandemie, mă așteptam ca Ministerul Educației să aibă bugetul foarte mare, mai ales că nu mai suntem condiționați de deficitul bugetar. (...) Ca să putem duce sistemul hibrid către o educație de calitate va trebui să stabilim dacă vrem să introducem în România homeschooling, adică școala de acasă, sistemul care funcționează sau care a fost sistem de bază în Statele Unite ale Americii", a declarat marți pentru AGERPRES fostul ministru al Educației.
El este de părere că ar trebui să se suspende finanțarea per elev și să fie aduși mai mulți bani în educație, în așa fel încât să se poată angaja personal suplimentar - nedidactic, didactic auxiliar, didactic - și să se poată dota unitățile școlare.
"Eu le-am spus-o și azi în Comisia de învățământ de la Senat celor de la Ministerul Educației - trebuie să suspende finanțarea per elev pentru anul școlar 2020 - 2021 pentru că în baza acestei finanțări per elev se stabilesc și numărul de angajați în unitățile de învățământ, și cheltuielile pe care poate să le facă unitatea de învățământ. De aceea trebuie suspendată finanțarea per elev, să aducă mai mulți bani în așa fel încât să se poată angaja personal suplimentar: nedidactic, didactic auxiliar, cadru didactic și în același timp să se poată dota unitățile școlare, să existe condiții sigure de învățare din punct de vedere al sănătății atât pentru elevi, cât și pentru profesori", a afirmat Pop.
Potrivit acestuia, autoritățile locale nu au avut bani ca să doteze unitățile școlare.
"Începutul anului școlar este într-o degringoladă totală pentru că șase luni Guvernul României nu a făcut nimic concret decât promisiuni, promisiuni și iar promisiuni. Autoritățile locale nu au avut bani ca să doteze unitățile școlare, inspectoratele nu au avut bani sub nicio formă de la minister. Neavând resursa financiară, fiecare s-a organizat pe cont propriu, fapt pentru care și astăzi în consiliile de administrație ale inspectoratelor școlare sunt foarte multe semne de întrebare, lucru care nu este permis din punctul meu de vedere, pentru că se știa din martie de când a început această pandemie că urmează să înceapă anul școlar, iar toată abordarea Guvernului PNL a fost de a începe anul școlar pe excepții, nu pe caz general", a spus senatorul PSD.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Marţi, 08 Septembrie 2020
Marţi, 08 Septembrie 2020
Marţi, 08 Septembrie 2020
Marţi, 08 Septembrie 2020
Marţi, 08 Septembrie 2020
Marţi, 08 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Marţi, 08 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020
Luni, 07 Septembrie 2020