Lecții online și teleșcoală. Dar ce facem cu elevii care nu au nici măcar curent electric acasă?

465
Lecții online și teleșcoală. Dar ce facem cu elevii care nu au nici măcar curent electric acasă? - lectiisursaadevarul-1585853055.jpg

Articole de la același autor

Sunt trei săptămâni de când cursurile școlare sunt suspendate, din cauza pandemiei cu noul coronavirus. Elevii, mai ales cei care nu au examene la vară, se bucură de această vacanță neprogramată. Pentru mulți dintre ei este chiar deosebit de interesant să participe la lecții online, pe computer, laptop sau telefon. Sunt însă și copii care nu doar că nu au tabletă sau smartphone, ci nu au nici măcar curent electric în bordeiele în care locuiesc.



Mutarea cursurilor din clase în mediul online a luat pe nepregătite sistemul românesc de învățământ. Cadrele didactice nu erau familiarizate cu metodele de susținere a lecțiilor pe un dispozitiv, nu era pregătit conținut de învățare, iar familiile multor elevi nu au posibilități materiale de a le pune la dispoziție echipamentele necesare.

În mediul rural, dar și în multe orașe, nu au toți copiii smartphone sau tabletă. În unele familii sunt doi, trei copii și un singur dispozitiv pe care ar trebui să îl folosească. Unii nu au nici computer, nici laptop. Imprimantă nici atât, ca să poată scoate fișele transmise de învățători sau profesori. Dar lucrează cum pot, încercând să țină pasul cu cei care au tot ce le trebuie.

"Încercăm, în primul rând, să ținem legătura cu elevii. Orice platformă pe care o folosesc cadrele didactice este binevenită. Noi le recomandăm cu precădere pe cele pe care ni le recomandă la rândul său Ministerul Educației și Cercetării. Important este să avem activitate și important este să și lucrăm", a declarat, pentru "Cuget Liber", șeful Inspectoratului Școlar Județean Constanța, prof. Sorin Mihai.



Potrivit acestuia, fiecare unitate de învățământ a raportat cum s-a organizat în această perioadă, dar și posibilitățile pe care le au elevii de a participa la lecțiile online.
"În principal, ține de cum se organizează fiecare școală, de ce posibilități are de abordare a acestor activități online cu elevii. Sunt foarte multe variabile, deocamdată. Este un pionierat! Îl apreciez, le mulțumesc colegilor mei, cadre didactice, că au această activitate online. În prezent, deocamdată este binevenită orice acțiune de a ține legătura cu elevii. Sunt niște posibilități de a menține contactul cu ei, de a face recapitulare, o sistematizare a materiei", a precizat inspectorul școlar general de la Constanța.

Soluții așteptate de la primăriile din localități

Astfel, la această oră, în județul Constanța, aproximativ 85% din elevi pot să acceseze lecțiile online. Din păcate, există și copii care nu doar că nu au niciun echipament, computer de birou, laptop, tabletă sau telefon conectat la internet, nu au aici măcar curent electric în căsuța amărâtă în care locuiesc.



"Unele școli găsesc soluții, dar important este să aibă și elevii cum să le acceseze. Nu a spus nicio unitate de învățământ că nu ar putea să aibă activitatea aceasta online, dar ține foarte mult și de cui i se adresează. Dificultăți au elevii care nu dispun de un computer sau nici măcar de un smartphone și mai sunt unii care nu sunt conectați nici măcar la rețeaua electrică și atunci avem o problemă inclusiv cu teleșcoală. Sunt 268 de elevi în această situație, iar pentru ei nu este posibilă nici soluția cu teleșcoala.
Este trist însuși faptul că încă există astfel de situații. Aici cred că soluțiile ar trebui să vină mai degrabă de la administrația publică locală", a completat prof. Sorin Mihai.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4667 secunde