Laborator de chimie virtual. Două eleve din Constanţa, premiate la concursul Digitaliada

Sâmbătă, 27 Martie 2021, 12:15
700
Două eleve din Constanţa au fost premiate în cadrul concursului Digitaliada, organizat de Fundaţia Orange, pentru realizare de materiale educaţionale digitale. Proiectul secţiunii dedicate elevilor a mers, anul acesta, către proiectul scris de Loredana Necula, de la Colegiul Naţional „Mircea cel Bătrân”, creat alături de colega sa, Andreea Monica Mitache.



„Laboratorul minunilor” este un proiect destinat elevilor de gimnaziu care încep studiul chimiei generale. Prezentată sub forma unui laborator virtual, aplicaţia asigură un mediu interactiv atât de învăţare, cât şi de verificare a cunoştinţelor acumulate. Premierul obţinut de elevele constănţene este o tabletă grafică, în valoare de aproximativ 500 euro.

„Participarea în concursul Digitaliada a fost o experienţă unică, care ne-a făcut să privim sistemul educaţional şi ceea ce înseamnă «a învăţa» dintr-o perspectivă nouă, revigorantă. Dezvoltarea proiectului a fost una dintre cele mai interesante şi informative activităţi pe care le-am realizat, iar faptul că avem ocazia de a împărtăşi o parte din ceea ce am acumulat, fie ea cât de mică, este probabil cel mai important motiv pentru că Digitaliada va rămâne în amintirea noastră. Competiţia ne-a motivat nespus, iar răsplata ne dă speranţa că poate avea loc o schimbare în lumea educaţiei, începând chiar de la noi”, susţin cele două eleve, în vârstă de 17 ani.

Călătoria elevilor în laborator este asistată de mai multe entităţi, precum laborantul, tabelul Periodic, reacţiile de pe perete sau workbench-ul din încăpere. Jocul constă în răspunderea la întrebări, iar acesta poate fi parcurs de mai multe ori. Jucătorul are libertatea de a se deplasa prin încăpere cu ajutorul tastelor alocate, precum şi să interacţioneze cu entităţile de câte ori simte nevoia. Mai mult decât atât, jocul are şi rol informativ cu privire la normele de lucru într-un laborator şi informaţii despre istoria chimiei ca şi materie.

„În viitor, plănuim să adăugăm un simulator încorporat în reacţii, pentru a putea oferi elevilor o metodă interactivă de a experimenta chiar şi în mod virtual, precum şi o gamă mai largă de întrebări şi informaţii esenţiale oferite de noi entităţi precum un distilator sau agitator magnetic, folosit în procesul de recristalizare. De asemenea, dorim adăugarea unei subcategorii de informaţii legate de geologie, materia studiată indirect în şcoala românească, ca un mic bonus pentru cultura generală a jucătorului”, mai spun elevele constănţene.

Peste 200 de materiale digitale au fost înscrise la Digitaliada în decursul celor trei luni de concurs, iar 10 dintre ele au fost desemnate câştigătoare ale acestei ediţii. Toate proiectele au fost validate de experţi educaţionali.



Pagina a fost generata in 0.387 secunde