€ 4.7326
£ 5.2538
$ 4.2139

Mai multe ştiri online:

Învățătorii și profesorii, obligați să-și facă masteratul!

Ştire online publicată Marţi, 15 Decembrie 2015. Autor: Andreea PERHAIȚĂ
Daniela Vișoianu, președinta Federației Coaliția pentru Educație
Învățătorii și profesorii, obligați să-și facă masteratul! - fotofonddanielavisoianu-1450115767.jpg
Cadrele didactice ar putea fi obligate să facă masteratul pentru a mai putea rămâne la catedră.  Federația Coaliția pentru Educație consideră calitatea resurselor umane din sistemul de educație una dintre cele cinci direcții de dezvoltare strategică necesare pentru îmbunătățirea educației. Ca urmare, este necesar ca punerea în aplicare a masteratului didactic, prevăzut de Legea Educației Naționale, să fie susținută de toate părțile interesate.


Ce spune Legea Educației


Legea Educației Naționale diferențiază „masteratul didactic, organizat exclusiv la forma de învățământ cu frecvență”, de alte forme de master și prevede obligativitatea parcurgerii lui de către viitorii profesori. „Era o noutate prevăzută în Lege și pentru unii dintre noi o fereastră de speranță pentru creșterea calității în sistemul educațional. Legea este suficient de clară, vorbește despre cum se organizează programul, despre cum se finanțează, despre faptul că masteranzii urmau să primească o bursă de valoarea salariului unui profesor debutant. În Lege era prevăzută chiar și modalitatea organizării activității practice, prin parteneriate cu unități de învățământ, dar și cu alte instituții ofertante de servicii în domeniu, iar universitățile se gândeau deja la oferta de programe pentru viitorii studenții ai școlii de profesori”, declară Daniela Vișoianu, președinta Federației Coaliția pentru Educație. 


Cine amână introducerea masteratului didactic?


Din păcate, o ordonanța de urgență (OUG 92/2012) a amânat, sine die, obligația impusă de lege, stipulând că „până la absolvirea masteratului didactic, de către prima promoție a absolvenților de licență admiși în condițiile acestei legi, formarea pentru cariera didactică se asigură prin departamentele de specialitate din cadrul instituțiilor de învățământ superior, pe baza unei metodologii aprobate prin ordin al Ministerului Educației”. „Accesând câteva site-uri ale facultăților din țară care au încercat să dezvolte astfel de programe de master didactic, am constatat că acestea au devenit mai degrabă programe aso- ciate formării continue decât formării inițiale, adică s-a denaturat foarte mult de la noima legii inițiale, iar primii beneficiari ai contextului actual par să fie Departamentele de Pregătire a Personalului Di-dactic din universități”, adaugă Daniela Vișoianu. 


Masterul didactic revine ca temă recurentă în cadrul evenimentelor din domeniu, la care participă diverse părți interesate: reprezentanți ai inspectoratelor școlare județene, oficiali din Ministerul Educației, experți, cercetători și lideri ai unor organizații studențești. Opiniile acestora sunt împărțite, ideea principală fiind ca, mai degrabă, să nu fie introdus un astfel de program, decât să fie instituită obligativitatea lui, iar sistemul - universitățile și agențiile de reglementare - să nu aibă capacitatea de a livra programe de calitate, bine construite, în interesul de dezvoltare a vii-torului profesor. 


Tocmai de aceea, Coaliția pentru Educație face un apel ca părțile direct interesate și implicate în acest proces să vadă interesul superior al sistemului de educație din România și să conștientizeze necesitatea introducerii unei asemenea măsuri cât mai curând posibil.


Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.905 secunde