Infractorii din băncile liceului. Fură până și la simulări

928
8
Infractorii din băncile liceului. Fură până și la simulări - fondinfractori-1457372670.jpg

Articole de la același autor

Ieri, la prima probă scrisă a simulării Bacalaureatului 2016, cea la Limba și literatura română, susținută atât de elevii de clasa a XI-a, cât și de cei de clasa a XII-a, s-au găsit patru elevi constănțeni mai șmecheri care au încercat să "fure" răspunsurile (?!?), în ciuda faptului că notele la aceste probe nu vor fi trecute în catalog.

Doi elevi de clasa a XI-a provin de la Colegiul Național Pedagogic "Constantin Brătescu", un elev de clasa a XII-a de la Liceul Teoretic "George Călinescu" și un altul de la Colegiul Energetic din Constanța. Ei se pot lăuda cel mult în gașca de la bloc că au fost eliminați și uite ce ispravă au făcut!

Contează cantitatea, nu calitatea

Din cei 9.768 de liceeni așteptați ieri, au lipsit de la probă 856.

Cât despre subiecte, majoritatea elevilor cu care am stat de vorbă recunosc că nu erau așa o grozăvie dacă învățai. "Vorba-ceea, basmul lui Harap Alb îl știm din copilărie și, cu puțină imaginație, ar fi putut constitui un subiect ușor", ne-a declarat un elev de-a XI-a de la Colegiul de Artă.

În rest, majoritatea celor care ieșeau din probă își întrebau colegii "Tu pe câte foi ai bătut câmpii? La dracu, cine stă să numere dacă ai scris 600 de cuvinte?", referindu-se la redactarea textelor narative de la subiectul al treilea.

La clasa a XII-a, profil real-tehnologic și vocațional, cele nouă cerințe de la Subiectul I au fost pe baza unui fragment dintr-o poezie de Adrian Maniu - "În seara asta". La Subiectul II, au avut de compus un text argumentativ de 150-300 cuvinte despre rolul dezbaterilor publice în adoptarea unor legi. La Subiectul III, au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte despre particularitățile construcției unui personaj dintr-un text narativ studiat, aparținând lui Liviu Rebreanu sau G. Călinescu.

Elevii de clasa a XI-a, la profil real-tehnologic și vocațional, au primit, la subiectul I, un fragment dintr-o poezie de Mihai Eminescu, text pe baza căruia au trebuit să identifice sinonime, rolul cratimei, folosirea unei locuțiuni, secvențe care să contureze dimensiunea temporală a ima-ginarului poetic, motive literare, semnificații de figuri de stil, trăsături ale genului liric și comentariul primei strofe. În total, la subiectul I, au fost nouă cerințe. La Su-biectul II, au avut de compus un text argumentativ de 150-300 cuvinte despre utilitatea telefoanelor mobile pentru omul contemporan. La Subiectul III, au avut de redactat un eseu de 600-900 de cuvinte în care să prezinte tema și viziunea despre lume, într-un basm cult studiat.

Bășcălie maximă s-a făcut la subiectul al doilea… "Degeaba, băh, dacă nu ai Iphone 7…".

v v v

Reamintim că anul trecut, la nivelul județului Constanța, elevii clasei a XII-a au obținut note peste 5, astfel: 47,89% la disciplina Limba și literatura română, 33,99% la proba obligatorie a profilului (Matematică sau Istorie) și 45,03% la proba la alegere a profilului.

Astăzi, vor susține proba scrisă la limba maternă 14 elevi, de la Colegiul "Kemal Ataturk" din Medgidia, iar mâine, 7.467 elevi sunt așteptați la Matematică și alți 2.301 elevi la Istorie. 

Comentează știrea

Elena
8 martie 2016
Scoala!!!

Fura si la Simularea la Evaluarea Nationala. Verificati-ii la mana sa vedeti ca unii au telefoane tip ceas si nimeni nu vede sau nu vor sa vada. Sunt profesori care-si fac treaba foarte bine, altii dunt dezinteresati. Mai sunt si cei care asculta doar 2,3 elevi;nu-i verifica la teme...Vorbesc in cunostinta de cauza. Alta problema este cea a intrarii si pe baza mediilor claselor 5-8.Aici sa vedeti note umflate. Daca esti printre preferatii doamnei ai de castigat, daca nu...

dur, dar adevarat!
8 martie 2016
ce modele au elevii?

Copiatul la examene este sinonim cu frauda, dar cine sa-i invete pe copii chestia asta, daca mai marii tarii, parlamentarii, politicienii, sunt corupti pana in maduva oaselor? Daca elevii vad in jurul lor "modele" nedemne de urmat - cu diplome si doctorate plagiate? De unde sa se inspire si pe cine sa copieze? Astea sunt modelele in tarisoara noastra! Mai grav e ca unora le merge.

elev "simulator" la bac
8 martie 2016
eseuri la greu

Cam multe eseuri! Plictiseala mare, fratilor. Parca sta cineva sa citeasca atatea compuneri, cred ca profesorii corectori trebuie sa bea cativa litri de cafea ca sa nu adoarma la corectat.

subiectele trebuie sa se potriveasca cu realitatea
8 martie 2016
suntem in era tehnologiei

singurul subiect interesant ptr elevi a fost acela cu telefoanele mobile! Daca era si unul despre internet sigur ar fi primit punctaj mai mare! Doar traim in era tehnologiei, comisia de elaborare a subiectelor trebuie sa tina cont!

prof lb romana
8 martie 2016
mult si inutil

ar fi nemaipomenit ca dupa absolvirea liceului elevii sa stie sa vorbeasca si sa scrie corect romaneste! din pacate mai vedem si pe la televizor mostre de "oameni cu facultate", chiar formatori de opinie sau prezentatori de jurnale si emisiuni care dau cu bâta-n baltă! Ce nota or fi luat la lb. romana? O scrisoare sau un articol ar fi fost de-ajuns ca profesorii sa-si dea seama cata română stiu copiii! O suta de subiecte la examen nu rezolva mare lucru, e pierdere de vreme....

AJUTATI
8 martie 2016
SA FURE

Elevii nu ar avea nicio posibilitate daca organizarea si corectitudinea ar fi la ele acasa. Dar cand unii directori fac echipe speciale de supraveghetori la simulari si la examene ( vezi Scoala 28, Liceul Mircea .... etc) pentru a-si ajuta odraslele lor sau ale " prietenilor", cand elevii vad cum se pune problema, ce respect si ce incredere sa mai aiba? Nici din punct de vedere organizatoric, nici din punct de vedere moral, elevii nu sunt motivati sa invete. Putini sunt parintii, profesorii si elevii care dau adevarata masura lucrurilor, care respecta valorile reale, munca, rostul invatatului. Cat despre note, profesorii ar trebui sa se asigure ca fiecare elev minim dotat intelectual si prezent la cursuri trebuie sa ia cel putin nota de trecere. Performanta reala se obtine prin multa munca de ambele parti.

un alt fel de "hot"
8 martie 2016
hoti sunte cei care i-au invatat sa fie hoti

Explicati-mi si mie, sa inteleg, de ce la tot felul de concursuri si olimpiade de limba si LITERATURA romana, daca elevul scrie una sau doua compuneri in care foloseste un limbaj din masa vocabularului si nu numai din cel fundamental, (FARA GRESELI DE ORTOGRAFIE, PUNCTUATIE, ASEZARE IN PAGINA, ETC, ETC, ETC) este depunctat pe motiv ca acea compunere este de un "nivel superior" si/sau " foloseste sabloane invatate pe de rost". De unde pana unde "pe de rost" daca textul dat este la prima vedere, dar elevul are ca preocupari principale ... cititul. Dar, asta e , ca la noi la nimeni : "nici prea-prea, nici foarte-foarte"., pe la mijloc, poate se lasa de tot de astfel de preocupari. De acum in colo eu zic PAS acestor subiecte despre presupusii "hoti" care sunt de fapt copii si imi indrept privirea, ionica, spre cei care au ochii reci, idei banale, dar mana inlestata vartos pe catalog.

Prada
8 martie 2016
lic calinescu

asa va trebuie daca aveti profi suplinitori ani de-a randul, tineti catedre ocupate numa de suplinitori

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3627 secunde