Încep examenele. Evaluare reală sau stres inutil pentru copii?

731
Încep examenele. Evaluare reală sau stres inutil pentru copii? - fotofondevaluarinationale-1525614559.jpg

Articole de la același autor

Elevii din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a intră în examene săptămâna aceasta. Chiar dacă nu se pregătesc nici de admitere, nici de bacalaureat, școlarii vor susține mai multe evaluări naționale la materiile principale, pentru a se stabili nivelul de pregătire
și a se putea vedea evoluția de la începutul anului școlar. 


Prima sesiune de evaluare vizează elevii claselor a II-a și începe astăzi, cu probele scrise la limba română și limba maternă. Testele de citire la aceste discipline vor fi susținute în data de 8 mai. Proba de matematică este programată pe 9 mai, în timp ce proba de limba română, scris și citit, pentru elevii din rândul minorităților naționale, se va desfășura pe 10 mai. 


Evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, la finalul clasei a IV-a, este programată săptămâna viitoare, cu proba scrisă la limba română, marți, 15 mai, proba scrisă la matematică, miercuri, 16 mai, și cea la limba maternă joi, 17 mai. 


Ultimii care scapă de emoțiile examenelor sunt elevii de clasa a VI-a, care vor susține evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul inferior al gimnaziului, în zilele de 23 mai, la limbă și comunicare, și pe 24 mai, la matematică și științele naturii. 


Subiecte de nivel mediu 


Conform metodologiei anunțate de Ministerul Educației Naționale, sălile în care se susțin aceste evaluări sunt, de regulă, cele în care elevii își desfășoară activitatea în mod obișnuit.
 
Testele sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale și trebuie să aibă un nivel mediu de dificultate. Durata alocată rezolvării acestora este de 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a doua, respectiv 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasele a patra și a șasea. Testele sunt evaluate în cadrul unității de învățământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate, în termen de cel mult șapte zile de la data susținerii ultimului test. 


Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează, nu se comunică public și nici nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților ori reprezentanților legali ai acestuia asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.


Recent, la ședința cu directorii, inspectorul școlar general prof. Gabriela Bucovală le-a cerut managerilor unităților de învățământ să trateze cu maximă importanță aceste evaluări, chiar dacă rezultatele lor rămân în școală. Din păcate, sunt și voci care spun că testările sunt aproape inutile, în condițiile în care așa zisele planuri individualizate de învățare nu există decât pe hârtie și sunt imposibil de aplicat la clasă. 


De altfel, aceste evaluări nu se concretizează în nimic, mai ales în școlile din mediul rural, dovadă fiind ulterior rezultatele foarte slabe și extrem de slabe la evaluarea națională de la finele clasei a VIII-a și de la bacalaureat. Asta nemaivorbind de rezultatele rușinoase înregistrate de elevii români la testele internaționale PISA, care vizează competențe generale, evident, tot de nivel mediu de pregătire. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3286 secunde