78 de ani de la construirea puitorului de mine "Amiral Murgescu"
Și-a făcut datoria în război, rușii au confiscat-o!
Articole de la același autor
DOLIU ÎN LUMEA MUZICALĂ. A MURIT CORNELIU STROE!
11 Iunie 2017
Muzeul Marinei Române marchează, luna aceasta, 78 de ani de la lansarea la apă a puitorului de mine "Amiral Murgescu", primul puitor de mine construit în România, care a fost încadrat în grupul de nave miniere (nave civile amenajate ca puitoare de mine) al Forțelor Navale Maritime.
Conform informațiilor furnizate de muzeograf Andreea Atanasiu-Croitoru, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, acesta, împreună cu alte nave ale Forțelor Navale Maritime, a participat la instalarea a 31 de baraje de mine contra navelor de suprafață și submarinelor în apropierea coastei de NV a Mării Negre, între Odessa și Crimeea, provocând pierderi de nave părții sovietice.
Trebuie amintit că activitatea celui mai de seamă puitor românesc, "Amiral Murgescu", se încheie în septembrie 1944. La 5 septembrie 1944, nava a fost predată Marinei sovietice, unde a primit numele de "Amur", îndeplinind după război misiunea de navă-bază pentru mai multe categorii de forțe ale flotei.
Ulterior, bastimentul nu a mai fost retrocedat, așa cum s-a procedat ulterior, cu alte nave. Oricum, trebuie precizat că puitorul a fost prima navă militară modernă construită în țară, la nivelul tehnicii mondiale, și a prefigurat remarcabilele realizări ulterioare de pe șantierele navale ale României după Al Doilea Război Mondial.
În 1988, nava a fost scoasă din evidența flotei sovietice și dezmembrată.
Actul de botez al navei s-a produs în anul 1939. La acel moment, amiralul Murgescu spunea că acest lucru a fost posibil prin grația lui Dumnezeu și a voinței naționale.
"Fie ca această dintâi navă de răsboi construită în țara mea, rod al mintei și muncei românești, să chezășuiască vremi de nestânjenită înflorire a Marinei mele, pavăză și simbol al viitorului neamului pe ape", preciza amiralul.
Conform informațiilor furnizate de muzeograf Andreea Atanasiu-Croitoru, în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, acesta, împreună cu alte nave ale Forțelor Navale Maritime, a participat la instalarea a 31 de baraje de mine contra navelor de suprafață și submarinelor în apropierea coastei de NV a Mării Negre, între Odessa și Crimeea, provocând pierderi de nave părții sovietice.
Trebuie amintit că activitatea celui mai de seamă puitor românesc, "Amiral Murgescu", se încheie în septembrie 1944. La 5 septembrie 1944, nava a fost predată Marinei sovietice, unde a primit numele de "Amur", îndeplinind după război misiunea de navă-bază pentru mai multe categorii de forțe ale flotei.
Ulterior, bastimentul nu a mai fost retrocedat, așa cum s-a procedat ulterior, cu alte nave. Oricum, trebuie precizat că puitorul a fost prima navă militară modernă construită în țară, la nivelul tehnicii mondiale, și a prefigurat remarcabilele realizări ulterioare de pe șantierele navale ale României după Al Doilea Război Mondial.
În 1988, nava a fost scoasă din evidența flotei sovietice și dezmembrată.
Actul de botez al navei s-a produs în anul 1939. La acel moment, amiralul Murgescu spunea că acest lucru a fost posibil prin grația lui Dumnezeu și a voinței naționale.
"Fie ca această dintâi navă de răsboi construită în țara mea, rod al mintei și muncei românești, să chezășuiască vremi de nestânjenită înflorire a Marinei mele, pavăză și simbol al viitorului neamului pe ape", preciza amiralul.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 17 Mai 2017
Joi, 22 Iunie 2017
Miercuri, 21 Iunie 2017
Marţi, 20 Iunie 2017
Marţi, 06 Iunie 2017
Miercuri, 24 Mai 2017
Miercuri, 24 Mai 2017
Vineri, 19 Mai 2017
Vineri, 12 Mai 2017