Grădinița online. Cum sunt educați preșcolarii pe timp de criză

1141
Grădinița online. Cum sunt educați preșcolarii pe timp de criză - gradinitasursasittercity-1588345183.jpg

Articole de la același autor

De mai bine de o lună și jumătate școala s-a mutat cu totul în mediul online. Copiii se conectează, de acasă, la laptopuri, tablete, telefoane și încearcă să fie cât mai receptivi la cursurile pe care profesorii le susțin cu ajutorul tehnologiei. Ce se întâmplă, însă, cu preșcolarii, care depind de părinți, mai ales în condițiile în care mulți dintre ei lucrează și nu îi pot conecta pe micuți tot timpul?

Profesorul pentru învățământ primar și preșcolar Coralia Chendru, de la Grădinița "Piticot" consideră că micuții nu trebuie educați pentru lumea de azi, pentru situația în care ne aflăm acum, pentru că, această lume nu va mai exista când ei vor fi mari și nimic nu ne permite să știm cum va fi lumea lor.

"De-a lungul timpului, am conștientizat că această adaptare nu ține cont de cunoștințe sau de capacitatea de memorare, ci de abilități și competențe transversale: gândire critică, flexibilitate în gândire, capacitate de identificare și rezolvare de probleme, autoeducație, disciplină, responsabilitate. Având în vedere situația în care ne aflăm acum, iată că a venit și rândul nostru, al adulților, să facem dovada adaptabilității. Ce am făcut încă de la începutul situației de criză? Le-am propus părinților ca în această perioadă să insistăm pe lucrurile cu adevărat esențiale și care vor constitui o pârghie pentru continuarea învățării din anul școlar următor. Le-am reamintit faptul că, în grădiniță (și consider că este valabil pentru toate nivelurile de învățământ) mizez pe formarea de competențe, iar o competență poate fi formată nu neapărat prin toate conținuturile. Am trasat direcțiile pentru traseul pe care îl au de parcurs în această perioadă: consolidarea cunoștintelor pe care preșcolarii le au și, pe baza acestora, realizarea transferului informațional în plan practic. Le-am spus că este de dorit să implice copilul în activitățile zilnice, să îl facă curios, să-l lase să cerceteze, să caute răspunsuri, să pună accentul pe învățarea prin joc și experimente", a precizat cadrul didactic.

Învățarea de acasă are și dezavantaje

Așadar, în tot acest timp, preșcolarii au învățat din activități relevante pentru viața lor, activități care oglindesc realități ale lumii înconjurătoare, pentru că doar așa se simt provocați și angajați. Desigur, a subliniat aceasta, învățarea de acasă are și dezavantaje, dacă ne gândim la limitarea contactelor sociale între preșcolari, mai ales că acestea sunt considerate adevărate instrumente de modelare și exersare a comunicării și de facilitare a dezvoltării emoționale și cognitive a copilului.

"De aceea, noi, educatoarele, am fost, în tot acest timp, într-o continuă legătură cu fiecare membru al familiei și am căutat cele mai bune strategii care să facă cât mai plăcută «grădinița de acasă». Ne-am întâlnit în mediul online, am comunicat permanent, am vizionat filmulețe cu rezultatele muncii lor, am asigurat feedback. Fiecare interacțiune a avut în vedere prioritizarea obiectivelor formative, exprimate, mai ales, prin crearea contextului de «a învăța să înveți», motiv pentru care țin să le mulțumesc părinților-parteneri care au exersat, poate că acum mai mult ca răbdarea, persistența în activitate și...empatia! Concluzionând, lecțiile din familie sunt primele și cele mai importante pe care le primesc copiii. Și, dacă ne gândim că grădinița și doamna educatoare fac parte din familie, haideți, împreună, să alegem să-i pregătim frumos pentru viață!", este îndemnul prof. Coralia Chendru.

La Grădinița "Steluțele Mării" din Constanța, directorul instituției, Georgeta Adam a declarat că activitățile se vor desfășura până la data de 12 iunie, când se încheie anul școlar, la fel ca și până acum, adică prin planificări săptămânale cu temele propuse, materiale online oferite de educatoare, povești citite live. "Fiecare educatoare, în funcție de abilități și de disponibilitatea părinților lucrează mai mult sau mai puțin online, dar toate au legătură cu părinții, pe grupurile de WhatsApp", a adăugat directorul.

Și la Grădinița "Zubeyde Hanim", directorul Ghiulbera Bechir a precizat că educatoarele lucrează, zi de zi, cu cei mici și chiar le propun acestora seturi de exerciții fizice, le dau explicații și link-uri, cu trimitere pe Youtube sau alte site-uri, le trimit adulților seturi de exerciții pe care să le poată lucra acasă cu micuții etc. În plus, se spun povești, se vizionează povești, se discută cu preșcolarii despre personaje. "Spre exemplu, pentru activitatea de observare, se precizează tema și se recomandă ca împreună cu copiii să se observe în natură sau după o imagine copacul înflorit, precizând modul de viață, părți componente, culori și multe altele", a completat ea.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.461 secunde