Generații de tâmpiți și analfabeți? Un "glonț" de pe "Frontul de Est"

686
2
Generații de tâmpiți și analfabeți? Un

Articole de la același autor

Bunicii aveau o vorbă: "Când Dumnezeu vrea să piardă un om, îi ia mai întâi mințile". Și multă dreptate aveau… Îmi permit să fac un update la acest raționament: "Când marile sfere de influență internaționale, în cârdășie cu scursurile autohtone, au pus gând rău unei națiuni, îi distrug economia și educația". 


Dezastrul economic al României îl cunoaște toată lumea, nu insist, așa că rândurile următoare le voi dedica educației. Cum și acest domeniu este unul vast, am să mă opresc doar asupra unui singur aspect. Cum s-ar spune, trag un singur "glonț" pe "Frontul de Est", dar asemenea "gloanțe" regăsim la tot pasul. 


Generația noastră l-a studiat îndeaproape pe Eminescu. L-am iubit, l-am idolatrizat. E poetul nostru nepereche. Am învățat despre Creangă, despre Arghezi, despre Caragiale, despre Sadoveanu și Camil Petrescu. Unii l-au înțeles chiar și pe Blaga, tot o notă de 10 acordându-le și celor care l-au "descifrat" pe Nichita. 


Dar se mai pune oare preț pe marile noastre valori naționale? Pe "monștrii sacri"? Mai realizează cineva că fără poezie vom crește generații - să-mi fie iertat epitetul - de tâmpiți? 


Rămânând în sfera "monstruozității", mi-a atras atenția o poezie ce apare într-un manual de literatura română de clasa a X-a: "Cântecul monstrului din Loch Ness", de Edwin Morgan. Este superbă și am să vă rog să o lecturați. E scrisă adânc! 


"Sssnnnwhuffffll? 


Hnwhuffl hhnnwfl hnfl hfl?


Gdroblboblhobngbl gbl gl g g g g glbgl.


Drublhaflablhaflubhafgabhaflhafl fl fl -


gm grawwwww gef geawf awfgm graw gm.


Hoooplodok - doplodook - plovodokot - doplodokosh?


Splgrgw fok fok splgrafhatchgabrlgabrl fok splfok!


Zora kra gka fok!


Grof grawff gahf?


Gombl-mbl bl -


blm plm,


blm plm,


blm plm,


blp". 


Dacă ați avut răbdarea de a savura "creația" cu blm și plm, treceți la nivelul următor, unul și mai interesant, cel al cerințelor legate de acest text: 


1. Poate fi considerată acestă compoziție o poezie? Argumentați!
2. De ce credeți că se intitulează "Cântecul monstrului din Loch Ness"?
3. Încercați să citiți cu voce tare poezia! Ce vă sugerează șirul de onomatopee? 
4. Trasați cu un creion conturul creat de așezarea rândurilor în pagină. Ce ar putea reprezenta desenul obținut? 


XXX 


Pe Nessie nu l-a văzut nimeni. Sau li s-a părut unora că l-au zărit, după ce-au "tras" două sticle de whisky. E o strategie de promovare inventată de scoțieni și chiar îi admir pentru că au avut istețimea de a găsi o cale cinstită de a le scoate turiștilor banii din buzunar. 


De aici și până la inserarea acestei bazaconii în manualul de limba română (poate pentru exerciții de dicție) mi se pare cale lungă. Din dorința de a schimba ceva, de a veni cu ceva nou, de a face update, s-a ajuns la Morgan și Nessie. 
Fiecare cititor își trage singur concluziile. Personal, eu îl aleg pe Eminescu! 




Comentează știrea

Numarul 4
16 martie 2018
Slab educati eventual dar nu tampiti.

Nu sunt educati acasa si la scoala, din acest motiv devin agramati, inculti si nesimtiti. Probabil educatia fortata si pedepsele ar ajuta la imbunatatirea copiilor, ca in cazul nostru a celor nascuti in comunism. Este un subiect complicat, greu de procesat si greu de rezolvat, unde nici macar cele mai vechi democratii nu au gasit o rezolvare (SUA, UK, Franta etc). Noroc cu Eminescu si vorbele lui celebre "CSF NCSF"....

Angheluță SILVIU
16 martie 2018
Masoneria să trăiască

Sunt foarte aproape de victoria finală "halal națiune"

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.954 secunde