€ 4.6667
£ 5.3037
$ 4.0359

Mai multe ştiri online:

Eveniment important în shipping-ul constănțean. Recunoaștere pentru "Cuget Liber" și Histria Group

Ştire online publicată Sâmbătă, 11 August 2018. Autor: Mirabela ȘERBĂNESCU
Seamen’s Club din Constanța a găzduit, vineri, lansarea volumelor „Rechinii” și „Eșuați în infern” aparținând colegului nostru, ziaristul Ion Tița-Călin. Cu această ocazie, președintele Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, i-a decernat acestuia o plachetă și un premiu pentru întreaga sa carieră, la fel cum au procedat și reprezentanții Administrației Porturilor Maritime din Constanța. Cea de-a doua plachetă acordată a fost tot pentru reflectarea jurnalistică a realităților din viața portului Constanța. 


„Premiul primit este pentru întreaga lui activitate dedicată scrisului, marinarilor, navigatorilor și pentru ceea ce a făcut din anii ‘90 și până în prezent. Cele cinci volume scrise și cele care mai urmează vorbesc despre perioada din anii ‘90 și până în anii 2002-2003, când, practic, România nu mai avea flotă maritimă. Este bine să amintim un aspect. Chiar dacă nu era flotă, am fi putut măcar să avem un pavilion românesc. Din nefericire, au existat numeroase încercări de a face un pod al personalului navigant și un experiment de a acorda pavilion altor companii, pentru că asta este viața. La ora actuală, s-a ajuns, însă, ca aceste companii private să fie tot mai influente și să țină economia mondială, în timp ce statul are din ce în ce mai puțin aport”, a declarat reprezentantul SLN. 


Cum a pornit totul? Autorul acestor cărți, colegul nostru Ion Tița-Călin, a declarat că, în urmă cu aproximativ cinci ani, la îndemnul președintelui Sindicatului Liber al Navigatorilor și șeful Inspectoratului ITF România, Adrian Mihălcioiu, a început să lucreze la amplul proiect publicistic. „Urma să adun în mai multe volume, articolele publicate în cotidianul «Cuget Liber”», începând din anul 1994, pe care le dedicasem marinarilor români și tragicei dispariții a unei flote maritime comerciale de 301 nave, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw. Într-adevăr, ar fi fost regretabil ca sutele de articole să fie date pradă uitării și să nu fie reunite între coperțile câtorva cărți - document, spre folosul comunității maritime și al istoricilor. Spre exemplu, anul trecut, am lansat volumul «Cu prețul vieții marinarilor români», care prezintă evenimentele petrecute în flota românească în anii 1994 - 1996. Noile volume, «Rechinii »și «Eșuați în Infern», prezintă evenimentele petrecute în flota românească în 1997, anul în care criza din shipping-ul românesc a atins apogeul”, a spus autorul cărților. 


Colaborare de succes între SLN și „Histria“


La acest eveniment publicistic a fost prezent și Gheorghe Bosînceanu, președintele grupului de firme „Histria”, ale cărui companii de navigație sunt singurele care au performat, care au investit și au construit, de-a lungul timpului, o întreagă flotilă, asigurând locuri de muncă pentru navigatorii români. Întrucât se împlinesc 25 de ani de la semnarea primului contract colectiv de muncă, de către SLN și Histria Group, Adrian Mihălcioiu i-a înmânat omului de afaceri o plachetă omagială.
„În urmă cu 25 de ani am semnat primul contract de muncă cu compania TSM, acum Histria, o firmă care a căpătat o anvergură internațională. De tot atât


timp semnăm contracte pentru navigatorii care lucrează la bordul navelor Histria, iar colaborarea noastră a fost mereu un succes. În plus, oamenii de acolo au lucrat mereu în condiții la standarde internaționale, cu salarii la fel, iar sindicatul întotdeauna a avut un cuvânt de spus. Mai mult decât atât, Histria este o companie care s-a dezvoltat continuu, o companie cu nave tinere, cu echipaje foarte bine pregătite și de care noi suntem mândri”, a adăugat Mihălcioiu. 


Prezent la acțiune, Gheorghe Bosînceanu s-a declarat extrem de încântat de premiul primit și a declarat că nu-i vine să creadă că au trecut 25 de ani de la semnarea primului contract colectiv de muncă. 


„Mi-ați făcut o mare surpriză. Îmi amintesc și acum că eu și colegii mei am vrut să facem același lucru încă de când am terminat Institutul de Marină și ne-am văzut mereu de treburile noastre, atât pe mare, cât și pe uscat, ca angajați ai Petromin-ului. Chiar m-am gândit că, practic, nu mi-am schimbat cartea de muncă, am lucrat în flotă și încă lucrez în flotă. Schimbarea majoră este că am început ca ofițer maritim III și acum sunt armator. Ulterior, am avut șansa să cumpăr trei din navele pe care am lucrat ca ofițer, ceea ce a fost, iar, un lucru extraordinar. Când am cumpărat navele, mă gândeam că atunci când navigam pe ele nu mi-a trecut prin minte că voi putea deveni chiar armatorul lor. Au trecut mulți ani, flota a îmbătrânit. Ciclul de viață al unei nave este de circa 25 de ani. Problema este, de fapt, că nu s-au construit nave noi, pentru că o flotă ca să rămână națională sau privată, controlată de cetățenii unui stat, să se perpetueze, trebuie continuu să construiască nave noi, să dezvolte proiecte noi”, a precizat acesta. 


Distribuie :

Articole de la acelaşi autor

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Inchide
Pagina a fost generata in 0.7193 secunde