Elevii Colegiului Militar Constanţa, lecţie civică de Ziua Justiției Sociale
252
Articole de la același autor
DOLIU în ÎNVĂŢĂMÂNTUL constănţean. O îndrăgită învăţătoare a pierdut lupta cu boala
25 Ianuarie 2021
Şcolile s-ar putea redeschide în februarie. „Sunt vizate grădiniţele şi învăţământul primar”
05 Ianuarie 2021
Noi mărturii despre profesoara de la Telecom. „Mamele voastre s-au drogat, voi sunteţi mutanţi!”
04 Februarie 2021
Anchetă la Liceul de Telecomunicaţii. Profesoară cercetată pentru comportament neadecvat cu elevii
01 Februarie 2021
Elevii Colegiului Naţional Militar „Alexandru Ioan Cuza” au marcat, în week-end, Ziua Justiţiei Sociale, sărbătorită, în fiecare an, pe data de 20 februarie.
Astfel, cadeţii din clasa a XI-a A, coordonați de prof. Manuela Mihăilă, au dezbătut teme precum, distribuirea inegală a bogăției, dezechilibrul de putere și consecințele acestuia, cât și nedreptatea sărăciei, cu prilejul aniversării Zilei Justiției Sociale.
Cadrul didactic a „îmbrăcat” aceste teme într-un joc educațional, prin care elevilor li s-a oferit bogăția întregii lumi, sub forma unui mănunchi de bani împrăștiați pe podeaua din mijlocul lor. Tinerii au fost îndemnați să se „înfrupte” din bogățiile lumii, singura condiție fiind sa nu se atingă unii de alții, când se întind după „bogății”, consecința fiind confiscarea banilor. După această etapă, s-a evaluat distribuirea bogățiilor și s-au identificat categoriile sociale stabilite în funcție de banii și puterea dobândite. Apoi, elevilor li s-a dat posibilitatea să își doneze bogățiile dobândite, parțial sau integral, conștienți fiind că vor trece la o altă categorie socială, cu putere financiară și influență socială, mai mică. Ulterior, elevilor li s-a dat un set de întrebări pe marginea cărora au trebuit să dezbată, inițial în cadrul fiecărei categorii sociale din care făceau parte, ulterior în plen, o parte din drepturile omului: dreptul la egalitate în demnitate și drepturi, dreptul la educație, dreptul la sănătate, educație și adăpost.
„În urma acestei dezbateri, profesorul coordonator a urmărit ca tinerii cadeți să înțeleagă nedreptățile care rezultă dintr-o distribuție inegală a bogăției și puterii, să analizeze cauzele și consecințele sărăciei, și, nu în ultimul rând, să ajungă să definească conceptul de dreptate distributivă sau socială”, transmit reprezentanţii unităţii de învăţământ.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Luni, 25 Ianuarie 2021
Miercuri, 23 Decembrie 2020
Sâmbătă, 21 Noiembrie 2020
Joi, 13 Iunie 2019
Marţi, 23 Octombrie 2018
Vineri, 12 Februarie 2021
Miercuri, 30 Septembrie 2020
Marţi, 14 Ianuarie 2020
Miercuri, 04 Septembrie 2019
Marţi, 11 Septembrie 2018