Elev orientat, student angajat. Liceenii de la "Blaga" se pregătesc de facultate
250
Articole de la același autor
Preotul profesor de muzică la Școala nr. 39, care și-a spionat elevii în timp ce se dezbrăcau, și-a dat demisia din învățământ
16 Octombrie 2018
Doliu în învățământul constănțean!
15 Noiembrie 2018
"Sper ca acești bani să ne fie suficienți pentru plata salariilor, în luna decembrie!"
07 Noiembrie 2018
La loc comanda! Elevii scapă, deocamdată, de subiectele grilă la examenele naționale
03 Noiembrie 2018
Testele psihologice pentru profesori, superficiale și ineficiente
17 Octombrie 2018
Meseriași cu trei clase de profesională și șomeri cu facultate
09 Octombrie 2018
Elevii claselor a XI-a și a XII-a de la Liceul Teoretic "Lucian Blaga" Constanța au participat, miercuri, 28 noiembrie, la o activitate de orientare școlară și profesională din domeniul juridic, în care s-au informat în legătură cu admiterea la facultățile de profil juridic, cu atribuțiile corespunzătoare fiecărei meserii de avocat, jurist, grefier, judecător sau procuror. Totodată, liceenii au aflat care sunt dificultățile și provocările actuale ale acestor meserii. Astfel de întâlniri cu specialiști din diferite domenii de activitate vor avea loc pe tot parcursul anului școlar.
Această activitate face parte din proiectul educațional mai amplu, "Elev orientat, student angajat", inițiat de directorul instituției de învățământ, prof. Iuliana Linea, și de psihologul școlar Adriana Ioniță, proiect care pleacă de la premisa că elevii din clasele liceale terminale se simt dezorientați în alegerea unei meserii în viitor. Activitățile proiectate au menirea de a-i orienta către profesia sau cariera potrivită, astfel încât să devină responsabili de propria formare, pentru ca, la final de absolvire de facultate, să își găsească un loc de muncă în domeniul pe care și l-au ales și l-au urmat în mod conștient.
Pe lângă întâlnirile cu specialiștii din diverse domenii de activitate, împreună cu elevii claselor a XI-a, psihologul școlar și-a propus să desfășoare activități de dezvoltare personală, ca bază a unei potrivite alegeri profesionale, în care să se identifice trăsături de personalitate, cunoștințe, interese, stimă de sine, abilități sau motivație interioară. "Elevii vor primi și test de personalitate pentru o bună orientare profesională, cu scopul de a fi stabilită o direcție precisă pentru o alegere profesională corectă, raportată la trăsăturile de personalitate ale fiecăruia. În urma testului, fiecare elev va primi un raport personalizat, realizat pe baza răspunsurilor", explică directorul liceului, prof Iuliana Linea.
La clasele a XII-a, psihologul școlar va aplica chestionare CEI (chestionare de orientare școlară și profesională de pe o platformă), iar la orele de dirigenție va realiza consiliere frontală cu privire la managementul timpului, al emoțiilor și al învățării, stabilindu-se, astfel, metode de gestionare a stresului cauzat de examene.
Această activitate face parte din proiectul educațional mai amplu, "Elev orientat, student angajat", inițiat de directorul instituției de învățământ, prof. Iuliana Linea, și de psihologul școlar Adriana Ioniță, proiect care pleacă de la premisa că elevii din clasele liceale terminale se simt dezorientați în alegerea unei meserii în viitor. Activitățile proiectate au menirea de a-i orienta către profesia sau cariera potrivită, astfel încât să devină responsabili de propria formare, pentru ca, la final de absolvire de facultate, să își găsească un loc de muncă în domeniul pe care și l-au ales și l-au urmat în mod conștient.
Pe lângă întâlnirile cu specialiștii din diverse domenii de activitate, împreună cu elevii claselor a XI-a, psihologul școlar și-a propus să desfășoare activități de dezvoltare personală, ca bază a unei potrivite alegeri profesionale, în care să se identifice trăsături de personalitate, cunoștințe, interese, stimă de sine, abilități sau motivație interioară. "Elevii vor primi și test de personalitate pentru o bună orientare profesională, cu scopul de a fi stabilită o direcție precisă pentru o alegere profesională corectă, raportată la trăsăturile de personalitate ale fiecăruia. În urma testului, fiecare elev va primi un raport personalizat, realizat pe baza răspunsurilor", explică directorul liceului, prof Iuliana Linea.
La clasele a XII-a, psihologul școlar va aplica chestionare CEI (chestionare de orientare școlară și profesională de pe o platformă), iar la orele de dirigenție va realiza consiliere frontală cu privire la managementul timpului, al emoțiilor și al învățării, stabilindu-se, astfel, metode de gestionare a stresului cauzat de examene.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Marţi, 15 Mai 2018
Miercuri, 14 Martie 2018
Miercuri, 11 Octombrie 2017
Vineri, 06 Octombrie 2017
Marţi, 06 Iunie 2017
Luni, 06 Martie 2017
Luni, 19 Decembrie 2016
Luni, 21 Noiembrie 2016
Vineri, 26 Octombrie 2018