Colegiul Național "Mircea cel Bătrân", implicat într-un nou proiect

"Dunărea unește" elevi de ambele maluri

431
În al doilea an al proiectului internațional "Donau verbindet" ("Dunărea unește"), elevii din opt țări dunărene s-au întâlnit la Kovacica, în Serbia, unde, timp de o săptămână, au lucrat în workshop-uri la definitivarea proiectelor lor comune. 


Elevele Colegiului Național "Mircea cel Bătrân" Anca Adam, Bogdana-Amalia Calovic, Bianca-Andreea Târlungeanu și Andreea-Alexandra Tudorache, coordonate de profesorii Ion Băraru și Laurențiu Diamandi, au lucrat împreună cu colegii lor de proiect de la Liceul "Peyo Yavorov" din Silistra, timp de o săptămână, în perioada 14-20 octombrie.

Obiectul colaborării, conform relatării prof. Laurențiu Diamandi, cel care a însoțit grupul, este crearea unui joc prin care să facă accesibile elevilor care învață limba germană aspecte ecologice, culturale și istorice ale țărilor dunărene. Tabla de joc urmează cursul fluviului Dunărea prin cele zece țări dunărene. Jucătorii aruncă cu zarul și trebuie să răspundă la întrebări legate în special de chestiuni ecologice ale Dunării.

În următoarea perioadă, până în 23 mai 2013, când Colegiul "Mircea cel Bătrân" va găzdui la Constanța sesiunea finală a proiectului, echipa româno-bulgară încearcă să includă în joc și alte întrebări legate de particularități ale țărilor dunărene, de varietatea naturii și de protecția mediului. Tot acolo, elevii au sta-bilit de comun acord ca jocul să se numească "Donaureise" ("Călătorie pe Dunăre").

Proiectul este finanțat de Serviciul pentru învățământul din străinătate (ZfA) din cadrul Ministerului Educației din Germania, Serviciul de Schimb Pedagogic German (PAD), Ser-viciul de Schimb Academic German și Insti-tutul Goethe, Germania. Elevele speră să obțină o finanțare din partea Germaniei pentru a putea multiplica jocul în cel puțin 100 de exemplare care vor fi împărțite elevilor din școlile și liceele cu predare în limba germană partenere ale Germaniei din întreaga lume. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4534 secunde