Două noi proiecte de educație pentru cei ce vor să devină ofițeri de marină la Colegiul Nautic Român. Ofițer cu brevet britanic în 2 ani

9225
21
Două noi proiecte de educație pentru cei ce vor să devină ofițeri de marină la Colegiul Nautic Român. Ofițer cu brevet britanic în 2 ani - colegiulnauticroman-1469975691.jpg

Articole recomandate

În România ultimilor ani s-a pus tot mai pregnant accentul pe necesitatea revigorării învățământului vocațional, care s-a materializat recent prin Strategia educației și formării profesionale din România pentru perioada 2016-2020, adoptată de Guvern în luna aprilie a acestui an. 


Deși există o strategie, deocamdată Guvernul nu a făcut demersuri concrete pentru a stimula dezvoltarea programelor de tip vocațional, orientate pe competențe profesionale și nu pe teorie. Din contră, în țara noastră, studiile universitare, axate pe teorie pură, au căpătat tot mai multă pondere în ultimii ani. 


Paradoxal, tot mai multe meserii practice necesită, în România, studii de nivel universitar. În domeniul maritim, la nivel mondial, cea mai mare pondere o au programele de formare a ofițerilor de marină comercială de tip vocațional, cu durata de 2 ani plus 1 an de practică la bordul navei. Astfel, statisticile arată că peste 80% din națiunile maritime își pregătesc ofițe-rii numai prin acest tip de programe, orientate pe competențe practice.


PREMIERĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ROMÂNESC 


În România, primul program vocațio-nal de doi ani de formare profesională a ofițerilor de marină a fost implementat de Colegiul Nautic Român, începând din 2010. Prin acest sistem s-au brevetat de către Autoritatea Navală Română peste 300 de ofițeri-absolvenți până în prezent. 


"Problema principală a posesorilor de brevete românești este aceea că România nu are o flotă maritimă cu pavilion român, personalul navigant român nefiind protejat de o lege a pavilionului național. Consecința cea mai gravă a acestei stări de fapt este că marinarii români nu beneficiază de un contract colectiv de muncă, așa cum există în orice ramură economică, fiind lipsiți de o protecție socială reală", a declarat Stelian Cojocaru, președintele Colegiului Nautic Român. 


Lipsa de acțiune și de coerență a factorilor responsabili din România, precum și unele măsuri recente de impunere a studiilor universitare pentru pregătirea ofițerilor de marină au determinat Colegiul Nautic Român să se orienteze spre piața de educație a ofițerilor de marină din Anglia, cea mai puternică din lume, cea care dă tonul și face legea în acest domeniu. Astfel, Colegiul Nautic Român a încheiat recent un contract de asociere cu South Tyneside College, cel mai vechi și renumit colegiu nautic din Anglia, înființat în anul 1861. 


"Cei care intră în noul program comun Româno-Britanic, fac primul an de studii intensive în România, de 42 de săptămâni, apoi merg în Anglia și fac al doilea an de studii, tot 42 de săptămâni, apoi pleacă pe mare pentru practică pe nave, stagiul fiind asigurat de cele două colegii cu o diurnă lunară garantată între 400 și 800 de euro, depinzând de tipul de navă. Cursurile se predau integral în limba engleză, în conformitate cu programa de învățământ și manualele colegiului englez, instructorii români fiind co-mandanți sau șefi mecanici aprobați de către colegiul partener din Anglia. Este o premieră absolută atât în învățământul românesc, cât și în cel britanic, Colegiul Nautic Român fiind singura instituție europeană de educație în domeniul maritim acceptată vreodată de un colegiu sau de o academie navală engleză în programe de tip 1+1", a mai declarat Stelian Cojocaru. 


COMANDANT DE NAVĂ - LA 30 DE ANI 


Potrivit programului, absolvenții susțin examenele finale în fața Autorității Navale din Anglia și obțin o diplomă universitară "Higher National Diploma" în Științe Nautice - ofițerii de punte, respectiv Inginerie Marină - ofițerii mecanici, precum și brevet englez de ofițer, devenind automat personal navigant englez cu drepturi depline. 


Atât diploma, cât și brevetul permit posesorilor accesul fără restricții la o piață de shipping absolut nouă pentru români, protejată de o lege de pavilion. Diploma universitară britanică, în mod special, facilitează angajarea în cadrul birourilor marilor companii, șantiere navale și firme de reparații navale, instituții de învățământ și centre de instruire s.a. 


Acreditările britanice reprezintă dovada certă a faptului că noile programe vocaționale româno-britanice de ofițeri sunt serioase, au legitimitate și sunt validate pe o piață de câteva mii de nave sub pavilion britanic, garantând, totodată, absolvenților un nivel de top al pregătirii profesionale, recunoscut la scară mondială. 


"Un alt mare avantaj îl reprezintă accesul mai rapid cu 10-15 ani la brevetele de comandant și șef mecanic. Astfel, dacă posesorii de brevet românesc pot avansa la gradul de ofițer secund după 24 de luni de îmbarcare efectivă, brevetul britanic permite aceasta după 12 luni; aceeași regulă se aplică și pentru avansarea la comandant, respectiv șef mecanic. 


Astfel, posesorii brevetului britanic pot ajunge comandanți cu 5-10 ani mai devreme, beneficiile salariale aferente acestei perioade ridicân-du-se la nivelul zecilor de mii de euro", mai spune președintele Colegiului Nautic Român. 

Pentru cei care au absolvit deja pro-grame vocaționale de ofițeri, Colegiul Nautic Român oferă, începând din septembrie 2016, un curs de trecere la nivel managerial cu acreditarea Autorității Navale a Angliei cu durata de 8 luni, care se desfășoară tot în sistem "1+1", adică jumătate în România și jumătate în Anglia, în module de 6-8 săptămâni, absolvenții acestui curs urmând să primească brevet englez de ofițer secund și o diplomă universitară Higher National Diploma.


Comentează știrea

21 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Minciuna
1 august 2016
Afacere!

Acesti ofiteri in 2 ani vor fi toba de carte, plini de informatii englezesti si imediat vor fi angajati de cele mai mari firme de shipping, cu cele mai mari salarii din lume. Miroase de la distanta geniul lui Stelica spaga mica.

tudor
1 august 2016
felicitari

Interesant si practic si adevarat ca noi nu avem flota iar institutiile de profil din Ro nu sint interesate ca studentii sa aiba asigurata si practica in domeniu. Iau doar banii si fiecare se descurca cum poate. Cum putem afla cite locuri sint si care sint costurile scolarizarii ?

Stelian Cojocaru
1 august 2016
Merci!

Dragul meu, iti dau voie sa imi spui Stelica desi, dupa cum te exprimi, nu cred ca am fost colegi de catedra pe undeva. In relatia cu Anglia spaga poate exista doar in capul dumitale. Ce vreau sa inteleaga cei ca d-ta: Colegiul Nautic Roman este o organizatie non-profit, afacerea fiind, deci, exclusa. Nu vei auzi de la vreun cadet de-al nostru, si avem cateva sute pana acum, ca a dat spaga. Ne incapatanam sa aratam ca si in Romania se poate produce calitate fara spaga, de aceea avem atatia "comentatori" deranjati, inclusiv expresedinti inspumati si spurcati la gura, in direct la o ora cu audienta. Faptul ca Autoritatea navala a Angliei ne-a aprobat aceste programe este naspa, nu-i asa, ii cam da peste bot individului. Evident, si d-tale. Tot ce poti face este sa continui sa arunci cu noroi de sub umbrela anonimatului care, venind din partea unuia ca d-ta, apare ca o buna reclama pentru noi. Merci!

Răspuns la: Afacere!
Adăugat de : Minciuna, 1 august 2016
Acesti ofiteri in 2 ani vor fi toba de carte, plini de informatii englezesti si imediat vor fi angajati de cele mai mari firme de shipping, cu cele...
Stelian Cojocaru
1 august 2016
Tudor

www.nauticalcollege.org sau 0753535353

Răspuns la: felicitari
Adăugat de : tudor, 1 august 2016
Interesant si practic si adevarat ca noi nu avem flota iar institutiile de profil din Ro nu sint interesate ca studentii sa aiba asigurata si...
R.G.
1 august 2016
Colegiul...din poveste...

Domnilor...tinind cont de precocitatea si deosebita inteligenta a studetilor dumneavoastra, coroborata cu oportunitatile mai mult decit abundente a locurilor de munca, n-ar fi mai bine sa-i scoateti direct comandanti sau sefi mecanici...sa nu se mai chinuie...saracutii... Si ati cistiga mai mult...Nu? Imi aduceti aminte...de scoala de maistrii...Pe vremuri, cind un "Joker" mai frustrat era intrebat de un novice care-i diferenta intre ei si studentii de la institut, ei raspundeau : ce fac ei in 4 ani, noi reusim in trei.... Nu cumva....

navigatorul
1 august 2016
debarcarile

Buna ziua domnule Stelian. Mai aveti acreditarea ANR ? Under SE vor face debarcarile? In Anglia? cine imi va platii drumul pana acolo? Organizatie non profit Si ma ajunge ca student peste 9000 euro. Am colegi din Anglia si sunt "Super" pregatiti. Scoala din Anglia lasa de dorit comparativ cu cea din Romania. Actualii studenti care au terminat colegiul, sunt recunoscuti de catre ANR? Sau trebuie sa imi fac abonament la tarom? Autoritatea din anglia imi va recunoaste sea service ul neavand cetatenia Marii Britanii.?....Anglia a iesit din UE. Sau trrebuie sa reamintim asta...

Multe Succesuri
2 august 2016
de viitor

Englezul e prost ca face 3 ani sa isi obtina brevetul de ofiter, iar dupa 12 luni pe functie ii mai trebuie inca 6 luni de studii pentru a putea obtine brevetul de chief, dar romanu' smecher face 2 ani prin colegiul nautic al organizatiei non-profit lu selica spaga mica si ajunge direct comandant sau sef mecanic. Administratia Angliei ii va primi cu bratele deschise pe acesti "stidenti". Mult succes acestor visatori care cred ca vor fi bogati peste noapte si ne mai auzim cand o sa ramaneti si cu aprox 10000euro dati pe aceste studii si o sa va uitati la o hartie care nu va fi recunoscuta nicaieri!

Emilian
3 august 2016
BRAVO

Bravo Colegiului Nautic si dlui Cojocaru. Sper sa va faceti si reclama europeana si chiar internationala deoarece studiile scurte si in limba engleza cu diploma engleza va vor face atractivi pe toata piata de invatamint. Citesc cu dezamagire comentariile rauvoitoare de mai sus si sunt convins ca multi cititori au inteles cit de tare zdruncina acest colegiu sistemul invechit si corupt din invatamintul de marina romanesc. Comic este faptul ca celelalte unitati de invatamint au fost fortate de statul roman sa inchida colegiile pe care le deschisesera iar acum Colegiul Nautic Roman este SINGURUL in aceasta formula, ha ha ha.

GEO
3 august 2016
diferenta

Problema este ca nici in 4 ani cei de la scolile de stat nu vor reusi sa acumuleze cunostintele celor din CNR. Aceste scoli au intepenit undeva prin anii '80 iar tu ori esti orb ori unul de-al lor. Pacat ca sunteti multi ! Prezenta voastra este toxica ! Daca va iau la scuturat nici nu stiti ce sunt alea vapoare !

Răspuns la: Colegiul...din poveste...
Adăugat de : R.G., 1 august 2016
Domnilor...tinind cont de precocitatea si deosebita inteligenta a studetilor dumneavoastra, coroborata cu oportunitatile mai mult decit abundente a...
AB
3 august 2016
VIITOR

Despre ce vorbesti tinere? Din UMC si ANMB mai putin de 20% ajung pe mare ! Nu iti spune nimic asta ? 80% pierd timpul visand iar mai apoi devin angajati de succes la supermarket. Asta este viitorul despre care vorbesti? Halal natiune!

Răspuns la: de viitor
Adăugat de : Multe Succesuri, 2 august 2016
Englezul e prost ca face 3 ani sa isi obtina brevetul de ofiter, iar dupa 12 luni pe functie ii mai trebuie inca 6 luni de studii pentru a putea...
21 comentarii. Pagina 1 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Articole pe aceeași temă

Miercuri, 13 Iulie 2016
Stire din Economie : Incidente pe mări și oceane
Pagina a fost generata in 0.3405 secunde