Directori "executați" pe capete, cu dreptatea în brațe. "Sunt lucruri nefirești. Puteau să reacționeze..."

Miercuri, 26 Octombrie 2016, 19:07
13209
Pentru încă o săptămână, Școala Gimnazială nr. 6 "Nicolae Titulescu" va mai fi locul de fericire sau… maximă tristețe al candidaților la concursul pentru funcția de director și director adjunct, mulți dintre ei picând la ceea ce părea să fie cea mai ușoară probă: evaluarea CV-ului.

La o săptămână de la declanșarea probelor orale am numărat 36 de respinși. De la o zi la alta asistăm cum directori cunoscuți în sistem pică această probă și pe bună dreptate se întreabă de ce nu li se iau în calcul actele doveditoare care nu au reușit să fie încărcate pe platforma special creată.

Ieri, prof. Mitică Iosif, lider sindical prezent activ la interviuri, afirma că mulți candidați nu au încărcat documentele necesare pentru a acumula punctajul prevăzut de metodologie adăugând că au existat niște documente obligatorii prin care se certifică faptul că acel candidat se încadrează în concurs. Întrebat de ce a existat o derogare în cazul anumitor candidați care nu încărcaseră documente pe platformă, iată ce ne-a răspuns: "Mulți dintre colegii noștri s-au legat de acea derogare de câteva ore dată de minister, dar care s-a referit la documentele încărcate greșit pe platformă. De exemplu, au fost documente scanate foarte prost și nu se vedeau semnături, ștampile și nu exista vreo garanție că este document real și legal. Cei respinși, zilele acestea, fie nu au încărcat pe platformă suficiente documente sau au încărcat documente care nu sunt relevante pentru criteriile din metodologie, astfel încât să poată obține punctaj".

Ce schimbări vrea să propună sindicatul

Totuși, dacă acești candidați au la ei documentele pe care nu au reușit să le transmită, de ce nu se iau în calcul? "E adevărat, dar metodologia spune că se evaluează ceea ce există pe platformă. Și aici este o scăpare a ministerului. De altfel, noi strângem în acest moment puncte de vedere și contabilizăm situațiile nefirești și vom solicita clarificarea multor aspecte, pe care vrem să le aducem la cunoștința ministerului la final. Pentru a se ține cont la următorul concurs care, conform Legii educației naționale, ar putea avea loc chiar anul viitor, în lunile martie-aprilie", a declarat același lider.

Se va cere ca evaluarea CV-ului să fie programată prima probă, astfel încât să meargă la testarea scrisă doar cei care au promovat. "Vom propune și modificarea punctajului anexa 3, pentru că e nefiresc să dai un punct pentru doctorat, în condițiile în care sunt relativ puțini colegii din învățământul preuniversitar care au acest titlu. Să dai un punct pentru stagii de formare în străinătate, în condițiile în care sunt la fel de puțini colegii care merg în vizite de studiu. Și dacă nu are nici studii postuniversitare din start a pierdut trei puncte fiind la limita notei 7. Încă un criteriu de 0,25 pierdut și nu mai poate merge mai departe. Dar aceste lucruri au avut timp și candidații să le sesizeze atunci când a apărut metodologia în dezbatere publică. Puteau să reacționeze, să se coalizeze. Acum sunt supărați pe grilă, că nu-i avantajează punctajul!", a mai adăugat același interlocutor.

Ministerul cere dovada!

Pe de altă parte, consilierul ministrului Educației, Mirabela Amarandei, a declarat pentru "Cuget Liber" că nu poate fi invocat faptul că platforma nu a funcționat și respectivii candidați au trimis documentele și nu au fost înregistrate. "Teoretic, ar trebui să dovedească faptul că le-au înscris pe platformă și s-au trezit fără ele. Pe de altă parte, metodologia specifică faptul că în cazul în care un document nu este încărcat pe platformă el nu mai poate fi adus ulterior. Și vorbim de cele care să ateste studiile sau parcursul profesional", a mai precizat consilierul ministrului.

Pagina a fost generata in 0.1227 secunde