Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?

37064
96
Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații? - fonddezastrul1-1449594744.jpg

Articole de la același autor

Încet, dar sigur, învățământul românesc s-a apropiat de dezastru nu numai din cauza salariilor de mizerie oferite cadrelor didactice, dar și ca urmare a unor decizii care nu au urmărit decât să propulseze orgoliul tembel al unor miniștri ai Educației.

Printre aceste decizii "halucinante", se numără și aceea a ministrului Mircea Miclea, care, în anul 2005, se fălea cu surpriza cea mare: renunțarea la repetenție pentru clasa I, măsură considerată absolut benefică pentru dezvoltarea psihică a micului școlar.

Ieri, dintr-o discuție cu prof. Carmen Sulea, directorul Școlii Gimnaziale "Ioan Atanasiu" din Lipnița, am reținut că în zadar învățătorii se chinuiesc să ducă la capăt generații de elevi care nu-și doresc să învețe, mai ales că nici din partea părinților nu au vreun sprijin. "Și, din păcate, din ce în ce mai mulți elevi abandonează. Învățătorii muncesc chiar individual cu ei și ca director sunt mulțumită de implicarea lor, dar de unul singur nu se poate ajunge la rezultate bune", afirma prof. Sulea.

Întrebat de ce ajung în gimnaziu elevi care nu știu să scrie corect românește sau să facă înmulțiri, același director a declarat: "Prostia pleacă încă din cla-

sa I, când copii care nu fac legătura de la sunet la literă ajung să promoveze în clasa a II-a fără să știe să scrie. Până să apară acel ordin care ne interzice să-i mai lăsăm repetenți, am avut copii care au repetat clasa I și au ajuns apoi premianți. Ne este milă de ei și nimeni nu-și dorește să umilească un elev de 7 ani, dar părinții trebuie să înțeleagă că este spre binele copilului să-și însușească alfabetul", a mai adăugat prof. Sulea.

Mai mult, prof. Osman Orhan, directorul Școlii din Făurei, afirma că a avut o elevă de clasa a III-a transferată de la o școală din Constanța care nu știa să citească.

"Nu se întâmplă numai la noi, în mediul rural. Ba chiar noi mai lăsăm corijenți în clasele primare, lucru care nu prea cred că se întâmplă la oraș. Este aberant să nu-i poți lăsa corijenți în clasa I, chiar dacă ești conștient că respectivul elev nu cunoaște alfabetul, nu știe să scrie și să citească. Șansele lui pe mai departe sunt aproape nule, pentru că nu are timp învățătorul să mai recupereze programa pierdută", a mai spus prof. Orhan.

Interesant este faptul că în ordinul 4925 din septembrie 2005 se spune că, în învățământul primar, repetenția apare numai după finalizarea ciclului de achiziții fundamentale (clasa a II-a). Păi, ce achiziții să facă respectivul elev care nu știe să scrie?

"Îi mințim că-s minunați!"

O altă mare tâmpenie în opinia părinților, pe care nu i-a consultat nimeni, este renunțarea la note în învățământul primar, din anul 1998, când un alt ministru orgolios, Andrei Marga, și-a "marcat" mandatul cu noua modalitate de evaluare a activității școlarilor, și anume introducerea unor criterii de performanță. Sistemul de notare cifrică a fost înlocuit prin calificative, bazate pe prezentarea rezultatelor sub forma descriptivă.

Prof. Alina Ivașcu, de la școala din Coslugea, consideră că, odată promovat în clasa a II-a un elev care nu știe să scrie și să citească, tot ciclul achizițiilor fundamentale este zdrobit.

"Știu că mă număr printre puținii învățători care mai lasă elevi repetenți, dar le explic că nu am absolut nimic cu bieții copii. Ei trebuie să știe să citească pentru a se putea păzi de pericole. Și le explic că, atunci când au în față o sticlă cu un lichid, ei trebuie să știe să citească dacă e suc sau otravă. Din păcate, tot sistemul de învățământ este la pământ, pentru că îi mințim că-s minunați încă din clasele primare și ei ajung în clasa a II-a și nu înțeleg ce li se predă colegilor pentru că nu cunosc literele. Știu că este dur să-i spui unui copil că trebuie să repete anul școlar, dar nici nu poți să-l minți la infinit că este minunat promovându-l", a mai declarat același tânăr cadru didactic constănțean.

v v v

Așteptăm pe site-ul cugetliber.ro opiniile dvs. legate de acest subiect și vom transmite și noi mai departe Ministerului Educației și noului ministru aceste constatări ale cadrelor didactice din mediul rural constănțean. 

Comentează știrea

96 comentarii. Pagina 1 din 10. Click pe pagina dorită : 1 2 ...10 
Parinte
9 decembrie 2015
Bravo !

Sunt multe aberatii in sistemul de invatamant . Poate daca presa le-ar sesiza mai des s-ar auzi si pe la minister...

suca ion
9 decembrie 2015
invatamant

inainte profesorii faceau pregatire olimpiade fara a cere supliment de salariu, exista mandria pentru elevii olimpici/ toti vor salarii mari dar competenta lasa mult de dorit, nu numai la cadrele didactice/ daca derbedeii strica scoala-de ce sa plateasca ministerul invatamantului/ parintii cu pretentii vor note mari pentru copii lor, care sunt atenti la telefon si nu la lectie/ avem copii stangaci pentru ca educatoarele-invatatoarele vor bani multi si munca putina/ avem analfabeti cu diploma/ fondul clasei si al scolii e foarte necesar asa cum parintii folosesc alocatia copiilor pentru dezmat !!!

sibnet
9 decembrie 2015
activitate acasa pe calculator

Selectam colaboratori pentru o activitate simpla la domiciliu! Castiga bani de acasa, usor si inteligent! Oferim si curs special gratuit de instruire pas cu pas. Numai dupa ce te hotarasti cu cea mai mare seriozitate, cere-ne detalii la adresa de email: [email protected]

asta
9 decembrie 2015
cam asa e!

Traim intr-o continua minciuna. are dreptate doamna Alina Ivascu! Ne e foarte greu sa le spunem pe sleau parintilor care sunt pe bune capacitatile elevilor! Daca o facem, s-ar putea sa nu le mai placa de noi, si....nu se stie! De note ce sa mai vorbim, daca punem mai putin de FB, vai si-amar...plange toata familia!

Murphy
9 decembrie 2015
Felicitari Simona Anghel

Simona Anghel, un reporter de exceptie cu mult profesionalism care aduce in fata natiunii romane gravele probleme cu care se confrunta invatamantul romanesc dar si problemele invatamantului constantean. Nu exista o viziune clara asupra situatiei actuale de dezvoltare economica, sociala, politica, juridica a Romaniei. Lipsa locurilor de munca influienteaza negativ si viitorul invatamantului romanesc. Rolul familiei in societate s-a diminuat considerabil, sunt multe familii dezbinate care-si abandoneaza copiii si-i arunca in institutiile de protectie a copiilor abandonati. Sunt copii inteligenti, frumosi, cuminti dar care nu au suportul moral si financiar al parintilor, soarta lor fiind degradata datorita abandonului familial. Cadrele didactice sunt foarte prost platite si cu toate acestea depun eforturi monumentale pentru a face educatie la standarde superioare. Lipsa fondurilor scolii afecteaza intreg sistemul de invatamant si se face apel la fel de fel de tertipuri financiare pentru a obtine cativa craitari in fondul scolii si al clasei prin comitetele de parinti legal constituite, dar nu sunt suficente pentru ca donatorii sunt putini. Deziluzia este foarte mare atat in randul cadrelor didactice cat si in randul parintilor. Hotia si desfraul politicienilor a dus Romania in prag de colaps ! DNA-ul nu mai face fata dosarelor penale ale tehnocratilor care nu se mai satura sa acumuleze averi colosale pe spinarea poporului roman. Am avea nevoie de un Vlad Tepes care sa puna ordine in tabara hotilor. S-au furat milioane de euro pentru care s-au facut cateva luni de puscarie, apoi s-a trecut la cautiune, arest la domiciliu,supraveghere judiciara, fel de fel de tertipuri juridice pentru ca milionarii hoti sa imparta prada obtinuta cu persoanele influiente din justitie, politica, etc. Plange tara dar nimanui nu-i pasa ! Se merge pe principiul fiecare pentru el ! Asa nu mai merge ! Dar nu se poate face nimic ! Propun ca repetentia sa fie introdusa abia incepand cu clasele X - XII, iar clasele primare I - IV sa fie considerate clase pregatitoare fara note, doar cu aprecieri si calificative de satisfacator - bun - foarte bun, dar si aici fara discriminare intre elevii cu bani si pozitie sociala net superioara si elevii care provin din medii familiale destramate, sau cu pozitii sociale modeste. Sa gandim si sa aplicam EGALITATEA IN DREPTURI ! Copiii sa fie considerati gradina lui Dumnezeu cu cele mai frumoase flori !

Murphy
9 decembrie 2015
Scuze

Scuze, nota bene clasele V - XII , nu clasele X - XII !

Dana
9 decembrie 2015
Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?

Notele s-au scos deoarece erau subiective si nu reflectau realitatea. Calificativele, chiar daca nu sunt motivante ca si notele, au in spate un punctaj pe baza carora se acorda si sunt mai putin traumatizante, in acelasi timp nici parintii nu mai alearga cu ,,atentii" pentru 10 pe linie. Cat despre repetentie, O.M.4925 din septembrie 2005, acorda o sansa tuturor copiilor pana la finalizarea ciclului de achizitii fundamentale, sa-si insuseasca citit-scrisul in ritmul propriu, apoi nu-l opreste nimeni pe invatator sa lase repetenti.

prof
9 decembrie 2015
da reformei!

Parintii nu ar trebui sa alerge cu atentii la scoala niciodata, dar ar trebui sa fie preocupati de situatia copiilor tot timpul, nu doar daca se intampla sa ia note proaste! Reforma tine si de profesori, dar si de poarinti, cel putin asta este parerea mea.

Răspuns la: Dezastrul din învățământ începe din clasa I. Cine-s vinovații?
Adăugat de : Dana, 9 decembrie 2015
Notele s-au scos deoarece erau subiective si nu reflectau realitatea. Calificativele, chiar daca nu sunt motivante ca si notele, au in spate un...
Mircea Popescu
9 decembrie 2015
Titularizare

bravo Simona Anghel!Reportajele tale deaspre invatamantul constantean sunt foarte bune.Cunosc problemele din invatamant.....totul incepe de la profesori.Sora mea a sustinut examen de titularizare si a luat nota peste 9 dar....nu are post titularizabil.Sunt profesori care s au titularizat in urma cu 10 sau 20 de ani si nu pot fi schimbati....desi sunt foarte slab pregatiti.Trebuie ca toti profesorii sa dea examen de titularizare la fiecare 4 ani....doar pentru 4 ani s au titularizat!Asa ar invata toti si ar da sanse celor bine pregatiti sa intre sau sa ramana in sistemul de invatamant.Multumesc Simona!

Liana
9 decembrie 2015
Operator pc

Proiect nou, de talie mondiala!Nu este necesara niciun fel de experienta,decat cunostinte minime de computer! Oferim curs de instruire gratuit si complet,de la zero,pe computer,! Selectam urgent dezvoltatori de proiect pentru piata nationala si mondiala. Plata castigurilor realizate este garantata prin contract legal. Se lucreaza part-time (in timpul liber) sau full-time, la alegere. Cerem seriozitate maxima si corectitudine. Daca va intereseaza,va oferim alte detalii, dupa ce trimiteti un e-mail cu subiect "Info" la adresa de email: [email protected]

96 comentarii. Pagina 1 din 10. Click pe pagina dorită : 1 2 ...10 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.8533 secunde