Decizia ministrului Educației privind Evaluările Naționale din clasele primare
Articole recomandate
Elevii intră de vineri în vacanţă, după finalizarea cursurilor
26 Aprilie 2024
Constanța, gazda Olimpiadei Naționale de Geografie
26 Aprilie 2024
Șase clădiri emblematice ale Constanței vor fi iluminate arhitectural timp de o lună
26 Aprilie 2024
Anunț important din partea Teatrului ”Căluțul de Mare”
26 Aprilie 2024
Rezultatele obținute de elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a la Evaluările Naționale vor fi centralizate pentru prima dată, a anunțat ministrul Educației, Pavel Năstase. El a subliniat că testele sunt date pentru a măsura nivelul de pregătire, însă reprezentații elevilor consideră că aceste evaluări reprezintă "o formă fără fond" și o simulare de aliniere la standardele europene.
"Rezultatul acestor evaluări nu a fost niciodată centralizat la nivel național, să vedem exact care este situația", a recunoscut ministrul Educatiei, conform Mediafax, precizând că le va cere inspectorilor școlari județeni să facă o analiză la nivelul fiecarui județ, după care va urma o analiză la nivel național, pentru a fi realizată o hartă a rezultatelor.
"Din păcate, aceste evaluări, în unele situații, atât de către cadrele didactice, cât și de către părinți, au fost văzute ca niște examene și a apărut această reținere a părinților de a-i lăsa pe elevi să participe la aceste testări. Dacă nu se fac cu scopul de a testa nivelul de pregătire și de a lua niște măsuri corective, individuale pentru fiecare elev, ele nu își ating scopul și de aici apar aceste interpretări", a adăugat Pavel Nastase.
"Rezultatul acestor evaluări nu a fost niciodată centralizat la nivel național, să vedem exact care este situația", a recunoscut ministrul Educatiei, conform Mediafax, precizând că le va cere inspectorilor școlari județeni să facă o analiză la nivelul fiecarui județ, după care va urma o analiză la nivel național, pentru a fi realizată o hartă a rezultatelor.
"Din păcate, aceste evaluări, în unele situații, atât de către cadrele didactice, cât și de către părinți, au fost văzute ca niște examene și a apărut această reținere a părinților de a-i lăsa pe elevi să participe la aceste testări. Dacă nu se fac cu scopul de a testa nivelul de pregătire și de a lua niște măsuri corective, individuale pentru fiecare elev, ele nu își ating scopul și de aici apar aceste interpretări", a adăugat Pavel Nastase.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Joi, 13 Aprilie 2017
Pe cine ajută evaluarea națională la clasele primare? "Copiii sunt supuși unui stres și unei traume"
Joi, 16 Martie 2017
Joi, 16 Martie 2017
Luni, 13 Martie 2017
Sâmbătă, 11 Februarie 2017
Miercuri, 11 Ianuarie 2017
Vineri, 06 Ianuarie 2017
Sâmbătă, 17 Septembrie 2016
Sâmbătă, 03 Septembrie 2016