De ce ajung elevii să urască școala

904
2
De ce ajung elevii să urască școala - eleviliceueminescugf15-1322491454.jpg
În finalul interviului acordat recent de prof. Andrei Gheorghe, o somitate a învățământului constănțean, fost inspector general și membru în Comisia de învățământ a Parlamentului, acesta afirma: "Noi de ce să pe-depsim copii ăștia să învețe la toate obiectele la fel? Copiii simt nevoia să fie buni la ceva, dar școala nu-i ajută și e lucrul cel mai rău!".

Într-adevăr, într-un scurt sondaj realizat zilele acestea, am consta-tat că obiecte precum tehnologia, logica, muzica, desenul, religia sau latina au ajuns să fie considerate un balast în orarul sufocat al elevului român.

Ce cred elevii

"Zeci de capitole supraîncărcate cu detalii inutile, subiecte neatrăgătoare sau materie prost organizată, iată doar câteva dintre subiectele de discuție ale colegilor mei", ne declara ieri Andrei Bogdan Petre, președintele Consiliului Județean al Elevilor constănțeni. "Uneori avem impresia că cei din minister nu se pun în locul nostru, al elevilor, și propun măsuri aberante. Este foarte adevărat că avem nevoie de o cultură generală solidă, de noțiuni din toate do-meniile, dar materia este prea stufoasă și prost organizată. O colegă mă întreba astăzi unde se regăsește în viața noastră de zi cu zi ceea ce învățăm noi la logică; spre exemplu definiția definiției sau să demonstrăm că o pro-poziție falsă e de fapt adevărată".

Ce cred părinții

Despre materii inutile și cunoștințe la fel de inutile, pentru care se pierde foarte mult timp vorbesc și părinții pe culoarele școlilor. "Din păcate, în țara asta nimeni nu ne mai ascultă. Fac experimente pe copiii noștri și ajungem să-i tratăm la psiholog din cauza oboselii acumulate. Le-au furat copilăria cu teme date acasă cu buldozerul!", declara Florin V., tatăl unui copil care învață la Școala nr. 30.

De altfel, Adrian Topor, președintele Consiliului Consultativ al Asociațiilor de Părinți, este de părere că îmbinarea părții teoretice cu practica este o mare problemă. "Mulți părinți nu înțeleg aplica-bilitatea în viață a unor noțiuni studiate. Noi, părinții, suntem de acord că este necesară o cultură generală, dar încărcarea programei cu o serie de cunoștințe care nu-l ajută pe copil mai departe este de neînțeles. Ar fi necesară îmbrăcarea unor noțiuni care par inutile la prima vedere într-o formă mai atractivă. De asemenea, mi s-a mai semnalat programa încărcată fără concordanță între materii, respectiv fizică avansată cu matematică de alt nivel. Toți ne dorim ca acu-mularea de cunoștințe să se facă la nivelul vârstei, pentru că unele depășesc puterea de înțelegere a elevilor".

Tot părinții sunt de părere că ar fi necesară introducerea în aria curriculară a unor ore de sexologie, întrucât informația provenită pe canalele media depășește deja puterea de selecție. Și atunci copiii asistă la lucruri și imagini care ar trebui explicate într-un cadru organizat și într-un limbaj care să nu le incite curiozitatea, ci să le potolească interesul.

Așteptăm comentariile dum-neavoastră pe marginea acestui subiect pe site-ul www.cugetliber.ro.

Comentează știrea

un profesionist
29 noiembrie 2011
este important

Este adevarat ca programa este incarcata si trebuie descongestionata, dar selectia materiilor trebuie facuta cu grija. Citeam mai sus opinia unui elev, conform careia, logica nu ar fi importanta, ca nu se vede in viata de zi cu zi ce invata la logica. Ei, ea este foarte importanta, desi nu sunt profesor de logica, pot spune ca este o materie careia ar trebui sa i se dea atentie. Daca pui un elev sa argumenteze logic, cu idei bine formulate si cu exemple, un lucru elementar de viata, nu stie. Nu stie sa aiba unitate in idei, formularile sunt haotice si nu logice, cum ar trebui s.a.m.d. Asadar, este necesar sa se revizuiasca programa,dar de catre specialisti, nu de catre cei formati "dupa ureche", pe principiul caragialian "pe ici, pe colo...." . Elevul trebuie sa stie ce vrea, ce ii place, catre ce domeniu se indreapta.... Lucrul trebuie sa se intample, neaparat!

cineva care stie logica
29 noiembrie 2011
de ce ne trebuie logica

"O colegă mă întreba astăzi unde se regăsește în viața noastră de zi cu zi ceea ce învățăm noi la logică; spre exemplu definiția definiției sau să demonstrăm că o pro-poziție falsă e de fapt adevărată." Da-mi voie sa va scot din intuneric, neajutoratelor, deoarece banuiesc ca n-ai stiut ce sa-i raspunzi "colegei" tale: nu orice enunt despre ceva inseamna, automat, fefinitia acelui lucru (de exemplu, eu daca spun ca jurnalistul este un prost care nu stie nimic, dar are pareri despre orice, acest enunt nu este o definitie corecta a jurnalistului - intreaba orice elev de clasa a IX-a si o sa-ti spuna de ce, dar vei afla si multe alte lucruri interesante despre gandirea corecta). In ceea ce priveste faza cu propozitia falsa care este adevarata, personal cred ca acea colega s-a fastacit cu totul de la atata efort intelectual si a cedat (psihic?), fiindca asa o prostie nu se invata nici la logica si nici la ata disciplina. Daca mai ai nelamuriri in legatura cu logica, eu zic sa te abtii in a le exprima (nu de alta, dar te faci de ras) si sa pui mana pe un manual. Vei afla multe lucruri noi (din pacate pentru tine) si interesante, crede-ma. Succes!

Articole pe aceeași temă

Vineri, 25 Noiembrie 2011
Stire din Cultură-Educație : Salariile profesorilor vor crește
Pagina a fost generata in 0.3193 secunde