În opinia actualului inspector școlar general al ISJ Constanța, dezastruoasele note obținute de elevii constănțeni la simulările Evaluării Naționale și la Bacalaureat reflectă realitatea la ora actuală și valoarea acestor copii, care au nevoie și de o altă orientare școlară, pentru a-și crea un viitor eficient.
Ieri, în cadrul unei întâlniri cu presa constănțeană, în preambulul ședin-ței tehnice cu directorii școlilor și liceelor constănțene, prof. Gabriela Bucovală, inspector școlar general, a făcut public planul de acțiune pentru ameliorarea rezultatelor dezastruoase obținute de elevii constănțeni la simulările examenelor naționale.
Pe lângă vestitul plan de activități remediale, următoarea direcție ar fi întâlnirile comune cu părinții elevilor din clasa a VIII-a și din clasa a XII-a, profesorii și diriginții, cu care se va stabili un plan de informare periodică cu privire la pregătirea examenelor naționale.
În paralel cu acest program de activități remediale, ISJ Constanța propune susținerea unor activități de pregătire psihologică pentru exa-mene la nivelul unităților de învățământ, pe teme cum ar fi "Manage-mentul emoțiilor", "Managementul învățării", "Comunicare".
Trebuie să mai vrea și elevul să învețe
De asemenea, școlile cu rezultate slabe la simulare vor fi monitorizate, precum și unitățile care au înregistrat diferențe mari între evaluarea din școală și notele de la simulare.
"Dacă o notă în catalog reflectă realitatea de la o anumită oră, într-o anumită zi, examenul de Baca-laureat reflectă realitatea după patru ani de studiu. Inspectorii școlari ai ISJ vor efectua inspecții de specialitate în vederea îndrumării, consilierii și a controlului pregătirii pentru examenele naționale.
Considerăm că mai este ceva timp pentru a asigura o activitate de pregătire remedială pentru cei cu rezultate slabe. Și cu concursul elevilor, cu dorința lor, pentru că este extrem de important acest lucru, sperăm ca rezultatele să fie mai bune la examenele propriu-zise, așa cum de altfel s-a întâmplat în fiecare an", a declarat inspectorul școlar general.
Întrebată dacă este de acord cu trecerea în catalog a notelor de la următoarele simulări, așa cum au propus marea majoritate a profesorilor cu care am stat de vorbă, prof. Gabriela Bucovală nu a negat că ar fi un stimul pentru elevi.
"Pe de altă parte, nu știu dacă este eficient ca această notă de la simulare să devină o sperietoare. S-ar putea să fie cu dublu sens și să ajungem la un absenteism mai mare de la aceste simulări", a adăugat același "general".
Școli cu promovabilitate 0%
Surprinzător, șeful ISJ Constanța a mai afirmat că nu s-a făcut o statistică a unităților de învățământ în care promovabilitatea a fost de 0%.
"Încercăm să vedem partea plină a paharului. Încercăm să popu-larizăm notele de 10 ca exemple de bună practică pentru ceilalți. Mă gândesc că un astfel de mesaj poate fi mobilizator și pentru ceilalți, măcar pentru o parte dintre ei. Așa cum am mai spus, orice copil salvat și trecut de pragul promovabilității este un câștig și pentru școală, și pentru societate și chiar pentru profesor, personal", opinează același interlocutor.
Ținând cont de recomandările Ministerului Educației de organizare de noi simulări în luna mai, prof. Bucovală a declarat că ia în calcul și această posibilitate, funcție de timpul rămas disponibil.
"Vom vedea dacă lăsăm la latitudinea unităților școlare pro-gramarea acestor simulări inter-mediare sau vom stabili în mod centralizat o dată la care să se realizeze aceste simulări. Problema este că urmează o perioadă extrem de aglomerată și pentru elevii de clasa a XII-a luna mai este finalul anului școlar, când se pregătesc pentru competențe, pentru exa-menul de certificare mulți dintre ei", a conchis prof. Bucovală.