Continuă brambureala din învăţământ. „S-ar putea reveni la sistemul cu trei trimestre”

2835
Pandemia cu noul coronavirus a dat complet peste cap sistemul de învăţământ. Cursuri mutate în online, echipamente indisponibile, improvizaţii, vacanţe prelungite, toate au afectat modul de învăţare, iar primul semn sunt rezultatele slabe de la simulările examenelor naţionale de săptămânile trecute. Astfel, pentru a recupera ceea ce s-a pierdut în ultimul an, tot mai multe voci susţin modificarea structurii anului şcolar următor şi începerea cursurilor la 1 septembrie.

Scurtarea vacanţelor, revenirea la trimestre, în loc de semestre, şi mai multe săptămâni de şcoală sunt propunerile care vor fi luate în discuţie, în lunile următoare, pentru a găsi o soluţie pentru anul şcolar 2021 – 2022, astfel încât elevii să recupereze lacunele acumulate pe perioada şcolii online. Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, se declară deschis propunerilor şi discuţiilor din partea partenerilor, reprezentanţi ai elevilor, profesori, părinţi, pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru la toamnă.

„Conform Ordinului de ministru nr. 3.243 din 5 februarie 2021 privind structura anului şcolar 2021 – 2022, cursurile vor începe în acest an în data de 13 septembrie. Dacă şi numai dacă principalii parteneri de dialog social ai Ministerului Educaţiei, Federaţia Sindicatelor «Spiru Haret», Consiliul Naţional al Elevilor şi Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi, ajung la un consens şi revin în mod unanim asupra calendarului aprobat în urma consultărilor de la începutul anului 2021, Ministerul Educaţiei are deplina disponibilitate de a reveni asupra calendarului, în sensul extinderii perioadei de cursuri încă din anul şcolar 2021 – 2022, atrăgând, însă, atenţia asupra deficitului de predictibilitate generat de această eventuală revenire”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu.

„Este necesară recuperarea pierderilor din predarea online!”

Potrivit acestuia, predictibilitatea trebuie să rămână o caracteristică principală a sistemului de învăţământ, mai ales acum, când perioada de criză sanitară a impus decizii multiple de schimbare în timp scurt. De altfel, ministrul subliniază că susţine extinderea anului şcolar, „cu atât mai mult cu cât este necesară recuperarea pierderilor educaţionale generate de predarea online”. Practic, se doreşte ca toate modificările să se facă înaintea începerii şcolii şi tocmai de aceea, acestea ar putea intra în vigoare abia în 2022.

„În orice variantă, Ministerul Educaţiei va avea anul acesta iniţiativa de a propune extinderea perioadei de cursuri în învăţământul preuniversitar, începând cu anul şcolar 2022 - 2023. În acest sens, vor fi iniţiate consultări extinse. Ministerul Educaţiei va lua în considerare orice soluţie va rezulta în urma acestor consultări, fără a exclude nicio variantă solicitată de profesori, elevi şi părinţi, nici revenirea la trimestre, nici extinderea duratei cursurilor şi nici altă variantă ce va rezulta în interesul pregătirii elevilor”, a mai spus Sorin Cîmpeanu. 



Pagina a fost generata in 0.3996 secunde