Școala online, cu provocări și satisfacții. "Interacțiunea directă cu elevii este mult mai importantă!" (I)

1329
Școala online, cu provocări și satisfacții.

Articole de la același autor

Mutarea lecțiilor în mediul online, o premieră absolută pentru învățământul românesc, a venit cu numeroase provocări pentru elevi și părinți, dar mai ales pentru cadrele didactice. Unora le-a venit ca o mănușă, reușind să aducă noutăți și elemente captivante activității de învățare, alții încă învață din mers.

Despre toate aceste schimbări și despre modul cum se desfășoară astăzi școala în România, am stat de vorbă cu prof. Mirela Roșioru, profesor de istorie la Școala Gimnazială nr. 29 "Mihai Viteazul" Constanța din anul 2003, și profesor metodist la Casa Corpului Didactic din Constanța. Cu o vechime de 22 de ani în învățământ, prof. Mirela Roșioru a reușit să transforme orele de istorie în lecții captivante și să îmbine informațiile pur teoretice cu teste fulger pe telefon, chiar înainte de mutarea cursurilor pe platforme educaționale. Ulterior, și-a împărtășit experiențele cu colegii, oferindu-le materiale de lucru, minikit-uri de istorie, chiar și proiecte de lecții.

-Cum vă desfășurați activitatea în această perioadă?

-Am fost forțați să găsim soluții care să funcționeze în această situație inedită în sistemul de învățământ românesc preuniversitar. Cu efort, creativitate și inovare, m-am adaptat. Însă nu pot spune că am eficiență 100 % și nici că sunt pe deplin mulțumită.

-Ați lucrat cu elevii și înainte de Ordinul nr. 4135?

-Da, în ciuda recomandărilor oficiale confuze și chiar contradictorii. Și ce am făcut eu au făcut mulți dintre colegii mei. Alții, însă, nu. Întreruperea bruscă a școlilor, neînsoțită de instrucțiuni clare pentru profesori, nu a făcut decât să-i bulverseze pe elevi și pe părinți, dar și pe noi, profesorii.

-Cum vă pregătiți pentru aceste lecții online?

-Inevitabil am plecat de la ceea ce știam și am fost pregătită să fac. Marea provocare a fost mutarea în online. Am căutat și învățat mult despre aplicații și platforme online. Sunt familiarizată cu mediul online, dar nu sunt expert. Am conștientizat de ceva vreme că învățământul tradițional are nevoie de o "upgradare" urgentă. În lipsa unei strategii la nivel național sau local în acest sens, am pornit-o pe cont propriu. Împreună cu soțul meu, Mădălin, profesor de limba franceză la Colegiul Național Militar "Al. I. Cuza" din Constanța, am conceput un site de familie, https://rosioru.ro, în care ne-am adunat toate resursele educaționale pe care le-am creat de-a lungul timpului. Am postat exemple de evaluări online la istorie și franceză, de schițe și de proiecte de lecții, am creat baze de subiecte și bareme de la concursuri, olimpiade și examenul național de bacalaureat, tutoriale și minikituri didactice pe diferite teme. Site-ul nostru se completează firesc și constant cu articole de specialitate, de atitudine, de istorie vie ș.a. Prin urmare, suspendarea cursurilor în luna martie nu ne-a găsit total nepregătiți de mutarea în online.



-Cât timp vă este necesar pentru pregătirea acestor ore diferite față de ce lucrați înainte la clasă cu elevii?


-Pregătirea conținuturilor nu este doar o problemă de timp. Marea provocare ține de utilizarea eficientă a tehnologiei. Am ajuns la concluzia că, pentru moment, interacțiunea directă cu elevii nu poate fi înlocuită de nicio platformă, aplicație, pagină web, clasă virtuală etc. Timpul necesar transmiterii și verificării receptării noilor cunoștințe în condiții online a crescut, dar eficiența mea ca pedagog simt că s-a diminuat. Și atunci a apărut un sentiment de neputință și frustrare față de situația în care ne aflăm. Orele în online nu sunt la fel cu orele față în față, chiar dacă, practic, transmitem aceleași conținuturi, conform programei școlare.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.6764 secunde