Școala în pandemia Covid-19. Cât de pregătiți sunt profesorii pentru "revoluția" online

2191
Școala în pandemia Covid-19. Cât de pregătiți sunt profesorii pentru

Articole de la același autor

În mai puțin de două luni, clopoțelul ar trebui să sune, din nou, în unitățile de învățământ. Din păcate, este posibil ca pandemia cu noul coronavirus să nu facă posibil acest lucru, iar elevii să nu se întoarcă la cursuri, ci să învețe tot de acasă, conectați la laptopuri, calculatoare sau alte dispozitive.

Continuăm, astăzi, serialul în care vă prezentăm modul cum se pregătesc unitățile de învățământ și profesorii pentru un an școlar fără precedent.

Luând în calcul evoluția Covid-19 din ultimele săptămâni, noul an școlar va începe sub auspicii nu neapărat nefavorabile, dar cu siguranță ambigue. În acest moment, Ministerul Educației nu s-a hotărât ce scenariu va aplica din septembrie, dar majoritatea profesorilor, elevilor, părinților nu cred în revenirea la normalitate, ci cel mult la adoptarea scenariului 50% - 50%, adică și online, și face-to-face, dar și cu elevii împărțiți pe grupe.

Potrivit directorului Liceului Energetic din Constanța, prof. Claudia Nițu, la decizia unității de învățământ ar rămâne doar stabilirea perioadei la care se va face schimbul.

"Până aici, lucrurile sunt sau par cât de cât normale și acceptabile. Se pune, însă, problema cât de pregătite sunt toate unitățile de învățământ pentru un astfel de proces educațional. Aici nu mă refer doar la resursele materiale, cât și la cele umane, mai corect spus cât de bine pregătite, adaptate sunt toate acestea.

Dacă mă refer strict la școala noastră, aș spune că suntem norocoși, deoarece stăm relativ bine la ambele capitole. Am început, încă dinaintea perioadei de pandemie, achiziționarea de materiale dezinfectante, apoi am cumpărat și ne-au fost donate de minister, ISJ, măști de protecție, am cumpărat costume de protecție și mănuși pentru personalul sanitar, dar și pentru personalul de îngrijire. În timpul vacanței, școala va fi complet igienizată, așa cum o facem săptămânal și chiar mai des în sălile care au fost ocupate cu cei câțiva elevi care au avut de susținut examene de încheiere a situației școlare sau de corigență. Acolo unde se va impune, se va realiza și văruirea și schimbarea mobilierului cu unul recondiționat.

În ceea ce privește gradul de digitalizare al școlii, și la acest capitol stăm chiar foarte bine. În fiecare sală de clasă există internet și un calculator (sau chiar laptopul personal al profesorului), în afara celor două laboratoare multimedia/TIC și a Centrului de Documentare și Informare, dotate cu calculatoare. E drept, aceste computere nu sunt chiar cele mai noi, dar ele încă fac față. În CDI avem 12 laptopuri nou achiziționate prin proiectul «Rose», finanțat de Banca Mondială și, așa cum ne-a promis domnul primar, vom primi, sperăm curând, și cele 15 tablete.

Cât despre aplicațiile informatice, aici chiar stăm foarte bine, în sensul că în școală este funcțională, de șapte ani, platforma «G Suit For Education», la care au acces nu numai elevii și profesorii, ci și personalul auxiliar", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Claudia Nițu.

Platformă educațională complexă

În plus, din luna martie, liceul a folosit și o platformă educațională complexă care cuprinde, pe lângă aplicația catalog online și alte facilități (comunicare elevi-profesori, profesori-părinți, profesori-profesori-conducere-personal auxiliar), posibilitatea susținerii lecțiilor online video/audio, susținerea de teste interactive, aplicarea de chestionare, obținerea de diverse rapoarte și altele. Școala mai deține, de asemenea, o platformă educațională de tip Moodle, care poate fi folosită pentru teste online, în timp real și delimitat.

"Suntem norocoși că aproape toți profesorii au fost formați pentru a putea folosi cel puțin platforma «Google (Classroom)», iar o parte dintre ei au beneficiat în 2017 și de o formare în cadrul unui proiect «Erasmus+». Profesorii noștri, pe tot parcursul semestrului al doilea, au folosit aceste instrumente, încă din perioada de recomandare, deoarece erau obișnuiți cu acest mod de a preda.

Din păcate, există în școală un cadru didactic care nu dorește să se adapteze acestui sistem, dar, cu ajutorul diriginților claselor a IX-a și a X-a, am reușit cumva să ajutăm elevii, când doamna profesor a aflat de pandemie (pe la sfârșitul lunii iunie!) și a trimis pe WhatsApp ceva teme pentru elevi. Să sperăm că preconizata lege (sau ordin de ministru, ce o fi!) va permite sancțiuni serioase pentru astfel de cadre didactice", a subliniat directorul.

XXX

La rândul său, directorul Școlii nr. 12 "B. P. Hasdeu", prof. Adelina Oșca, a precizat că, în acest moment, se află în plină pregătire a școlii și a cadrelor didactice.

"Luăm în considerare toate scenariile, inclusiv începerea școlii cu jumătate din efectivele de elevi în clase și cealaltă jumătate online. Cred că, în condițiile actuale, începerea cursurilor în condiții normale nu este posibilă, având în vedere și faptul că avem efective mari de elevi la clase", a subliniat prof. Adelina Oșca. 



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6094 secunde