Citeşte-mi 100 de poveşti! Grădiniţele publice, transformate în Grădiniţe Bibliotecă

327
Citeşte-mi 100 de poveşti! Grădiniţele publice, transformate în Grădiniţe Bibliotecă - fotofondcitestemi1-1611258122.jpg

Articole de la același autor

Grădiniţele publice din judeţul Constanţa ar putea fi transformate în Grădiniţe Bibliotecă, unde vor fi aduse numeroase cărţi şi unde copiii să aibă un plan de lectură dedicat. Educatoarele ar trebui să le citească zilnic poveşti micuţilor, dezvoltându-le astfel pasiunea pentru cărţi.

Ministerul Educaţiei şi Cercetării a încheiat un protocol de colaborare cu Asociaţia OvidiuRo şi Ministerul Culturii, pentru implementarea programului „Citeşte-mi 100 de poveşti”, menit să încurajeze lectura în familie şi în grădiniţă. Programul este înscris sub egida proiectului „România Educată”, derulat de Administraţia Prezidenţială.

Astfel, copiii vor avea oportunitatea de a participa la ateliere de lectură şi de a-şi dezvolta atenţia, vocabularul, imaginaţia şi mai ales motivaţia pentru învăţare. Programul contribuie, aşadar, în mod direct, la dezvoltarea literaţiei şi a unor obiceiuri de lectură care favorizează procesul de învăţare şi de alfabetizare funcţională, în special pentru copiii din familiile defavorizate şi izolate cultural.

„Înlăturăm barierele din calea educației, ajutând preșcolarii să acceseze modalități moderne de educație, indiferent de mediul din care provin. Mulți copii nu învață din cauza sărăciei, discriminării, sau accesului redus la mijloace de învățare. Acești copii părăsesc școala înainte de a dobândi abilitățile și cunoștințele de bază necesare pentru a prospera în societate. Astfel de proiecte îi vor apropia de școală și vor da startul esențial în viață”, a precizat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.



Plan de lectură, dedicat preşcolarilor


Practic, se doreşte ca, în următorii cinci ani, toate grădiniţele publice din România să devină Grădiniţe Bibliotecă, adevărate insule de lectură şi cultură pentru copii. Pentru ca o grădiniţă să primească acest stat, directorul acesteia va dezvolta şi va implementa, alături de echipa sa de profesori de învăţământ preşcolar, un plan anual de lectură dedicat copiilor, cu sesiuni săptămânale de lectură, cu invitaţi care să le citească celor mici. Asociaţia OvidiuRo va oferi cadrelor didactice sesiuni de formare centrate pe literaţie, punând accent pe modalitatea de a le citi copiilor, de a le capta atenţia şi de a le stimula curiozitatea. Grădiniţele vor fi dotate cu un important fond de carte tipărită şi în format digital, iar copiii vor primi cărţi pentru acasă, pentru a încuraja lectura în familie.

„Experiența îndelungată la firul ierbii, unde am implementat programe integrate pentru familiile vulnerabile și o gamă variată de ateliere pentru copii, ne-a demonstrat în mod constant puterea educației de a transforma vieți și comunități. Imaginați-vă grădinița, din orice loc din România, ca un portal spre universul cunoașterii umane, cu insule de lectură și cultură, cu spații luminoase și confortabile, cu cele mai bune cărți pentru copii, cu adulți și copii care descifrează împreună tainele cărților și înțeleg lumea din jurul lor, de la teiul din curte până la cerul înstelat. Vrem să ne asigurăm că fiecare copil, în prima zi de școală, va cunoaște cel puțin 100 de povești, având astfel premisele necesare învățării citit-scrisului și o fundație solidă pentru succesul în viață. Suntem recunoscători partenerilor din mediul privat, care aleg să susțină educația timpurie și să contribuie astfel la dezvoltarea viitoarelor generații de cititori și îi invităm cu drag să ni se alăture pe toți cei care cred în puterea educației”, a declarat şi preşedintele Asociaţiei OvidiuRo, Maria Gheorghiu.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 1.4446 secunde