Boboteaza la malul mării. 200.000 de pet-uri cu aghiasmă, pregătite pentru credincioși

300
Boboteaza la malul mării. 200.000 de pet-uri cu aghiasmă, pregătite pentru credincioși - boboteazacazino201895-1578235259.jpg

Articole de la același autor

Luni, 6 ianuarie, este sărbătoare mare. Biserica Ortodoxă prăznuiește Botezul Domnului nostru Iisus Hristos sau Boboteaza, cum i se mai spune în popor. Credincioșilor li s-au pregătit 200.000 de sticle de aghiasmă. 


Ca în fiecare an, această zi, extrem de importantă pentru creștinii de la malul mării, va începe cu oficierea Sfintei Liturghii, de către IPS Teodosie, arhiepiscopul Tomisului, care va avea loc la Catedrala "Sf. Apostoli Petru și Pavel" din Constanța, începând cu ora 8.30. Trei ore mai târziu, la ora 11.30, se va porni în tradiționala procesiune de Bobotează, de la catedrală, până pe faleza Cazinoului Constanța. Apoi, la ora 12.00, ierarhul Tomisului, împreună cu un sobor de preoți și diaconi, va oficia slujba de Sfințire mare a apei pe faleza Cazinoului. La sfârșitul acesteia, IPS Teodosie va arunca trei cruci în apele mării, ce simbolizează Arătarea Sfintei Treimi la apa Iordanului. 


La ora 16.00, arhiepiscopul Tomisului va oficia slujba de Sfințire mare a apei la debarcaderul din localitatea Ovidiu, iar de la ora 17.30, va oficia slujba Vecerniei la Biserica "Sf. Ioan Botezătorul" din municipiul Constanța (zona Cora), care-și serbează hramul a doua zi. 


Reprezentanții Arhiepiscopiei Tomisului spun că Boboteaza ne amintește de momentul în care Iisus Hristos, la vârsta de 30 de ani, a venit la râul Iordan și a fost botezat de către Sfântul Ioan Botezătorul. În acel moment, s-a auzit din cer glasul lui Dumnezeu-Tatăl, care a mărturisit despre Hristos că este Fiul lui Dumnezeu, iar Duhul Sfânt S-a pogorât peste El, în chipul unui porumbel. Totodată, și Sfântul Ioan Botezătorul a mărturisit despre Iisus că este mielul lui Dumnezeu, cel ce ridică păcatele lumii. 


Apa sfințită are efecte miraculoase 


"Astfel, din acel moment, Iisus se arată lumii ca fiind Mesia, Mântuitorul, Cel profețit și așteptat de către poporul Israel. Primele mențiuni despre această sărbătoare apar înainte de secolul III, iar atestarea documentară s-a făcut de către Clement Alexandrinul, în lucrarea «Stromata I», dar și în «Constituțiile Apostolice», unde Boboteaza este menționată alături de Nașterea și Învierea Domnului. Marii cuvântători ai secolelor IV-V ne-au lăsat predici celebre la Bobotează, iar pe la anul 400, sărbătoarea era ținută cu mare fast, în această zi fiind interzise reprezentațiile artistice. Mai târziu, Biserica a obișnuit ca Botezul catehumenilor să se facă în ziua de Bobotează, fapt ce a atribuit sărbătorii și denumirea de «luminare» sau «sărbătoarea luminilor». Rânduiala bisericească prevede ca în această zi preoții să meargă pe malul unei ape și să oficieze slujba sfințirii mari a apei. Totodată, după slujbă, pentru a sublinia prezența Sfintei Treimi în apa Iordanului, preoții aruncă trei cruci în apă", au precizat aceștia. 


În această zi sfântă, credincioșii obișnuiesc să ducă acasă sticle cu aghiasmă Mare (apa sfințită de Bobotează). Preoții susțin că aghiasma de la Bobotează este denumită Mare deoarece are o putere deosebită. 


Efectele sunt arătate chiar de textul rugăciunii: "Și-i dă ei harul izbăvirii și binecuvântarea Iordanului. Fă-o pe dânsa izvor de nestricăciune, dar de sfințenie, dezlegare de păcate, vindecare de boli, diavolilor pieire, îndepărtare a puterilor celor potrivnice, plină de putere îngerească. Ca toți cei ce se vor stropi și vor gusta dintr-însa să o aibă spre curățirea sufletelor și a trupurilor, spre vindecarea patimilor, spre sfințirea caselor și spre tot folosul de trebuință…". 


De aceea, aghiasma Mare se păstrează nestricată vreme îndelungată, rămânând tot așa de proaspătă, de curată și de bună la gust, ca și atunci când a fost scoasă din izvor, fapt pe care îl remarcă, din vechime, Sfinții Părinți și scriitorii bisericești. 
În casele credincioșilor, aghiasma se păstrează la loc de cinste, în sticle curate și se poate bea pe nemâncate în fiecare zi, până pe 14 ianuarie, când este Odovania praznicului Bobotezei. De asemenea, ea se mai poate bea în zile de post mai aspru sau la unele sărbători, cu binecuvântarea preotului duhovnic, după spovedanie. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5194 secunde